Banaani ??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kupla
  • Aloitettu Aloitettu
Mihin banaani on jäänyt? Ennen sitä mainostettiin loistavana
vitamiinin ja energian lähteenä, raakaa banaania ennen treeniä ja kypsää
jälkeen. Kaikkien voimailijoiden kätevä hiilari välipala ei näy kuvissa eikä kenenkään ruoka aine listoilla.

Itse otan banaanin tai kaks n.tuntia ennen treeniä ja höyryä on riittänyt :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Banaania vai... eiks se oo niin, että vaan apinat syö banaania?

No ei.. ei kai se mihinkään oo jäänyt, tosiaan (kuten Mike sanoi) vaan niin itsestään selvä vaihtoehto välipalana yms. että ei mainita. Itse vetelen yleensä aamupalalla, välipalana ja tarpeen mukaan...

Banaani rules, heil banaani.

Joskus tulee otettua banaania palautukseen (palkkarin lisäksi).

Myöskin ennen treeniä otan yleensä banaanin, tosin kypsyyteen en ole juurikaan kiinnittänyt huomiota, enemmän raakileitahan nuo on.

Vielä selvyyden vuoksi kysyn, että ennen treeniä tulisi ottaa raaka banaani ja treenin jälkeen kypsempi? Tuskin tuolla nyt on hirveän suurta merkitystä kokonaiskehityksen kannalta mutta näin siis olisi optimaalisempi?

Itse välillä aamupalalla laitan sitä paloina rahkan sekaan. On tosi nannaa.

juzzaz sanoi:
ja mä käytän malton sijasta banskua palkkarassa

Mä en kyllä lähtisi tunkemaan banaania palautusjuomaan kun menisi sheikkeri varmaan aika tukkoon.... :D

Oli taas ihan pakko... :nolo:

Deadly Poison sanoi:
Onko banaanin hiilihydraatit fruktoosia vai mitä ne on?

Banaanin hiilihydraattifraktio jakautuu seuraavasti:

tärkkelys 4.8 g
sokerit 13.5 g
sakkaroosi 6.4 g
kuitu 1.8 g
kuitu veteen liukenematon 1.0 g
polysakkaridi, vesiliukoinen ei-selluloosa 0.7 g

Yleisesti tunnutaan olettavan, että hedelmien sisältämät hiilarit ovat pelkästään fruktoosia - näin ei luonnollisesti ole, as U see. :rock:

paljos normikokoisessa banskussa on hiilaria?

Eilen K-marketissa banaanin hinta oli 1,79/kg. Ihan ryöstöhinta! Eihän tuota ole varaa ottaa palkkarin kanssa, malto tulee paljon halvemmaksi.

Pii sanoi:
Sokerit voi olla vaikkapa pelkästään fruktoosia, tai glukoosia ja lisäksi sakkaroosikin kuuluu ryhmään sokerit...eli tästä ei oikein selviä esim banaanin fruktoosipitoisuus.
http://www.fineli.fi/component.php?compid=2259&lang=fi

Jeps, perussettiä. Ei tuo lapsus ollu, tarkoitus oli vain tuoda esille tuo suhteellisen korkea sakkaroosimäärää, jonka pohjalta(sokerit kokonaisuudessaan vs. sakkaroosi) voimme luonnollisesti saada osviittaa fruktoosimäärästä. Mutta juuh, sinne päin ei kelpaa. :hyper:

Fruktoosin pitoisuuksista banaanin osalta löytyy pientä variaatiota, luonnollisesti, kuten myös mittaustuloksista, mutta mm. seuraava jako lienee lähellä touutta: glukoosi 5.8g, fruktoosi, 3.8g, sakkaroosi 6.6g.

"Carbohydrates in human nutrition. (FAO Food and Nutrition Paper - 66)"

Sinällään valloilla ollut(?) fruktoosi-kohu soveltunee paremmin tuonne Amerikan mantereelle, jossa fruktoosi on elintarvikkeissa huomattavasti yleisemmin tavatu lisä, kuin Suomen markkinoilla. Tällöin itse täällä pohjolassa fruktoosi muodostunee harvassa tapauksessa ongelmaksi(päin vastoin).

Jason82 sanoi:
Fruktoosin pitoisuuksista banaanin osalta löytyy pientä variaatiota, luonnollisesti, kuten myös mittaustuloksista, mutta mm. seuraava jako lienee lähellä touutta: glukoosi 5.8g, fruktoosi, 3.8g, sakkaroosi 6.6g.

"Carbohydrates in human nutrition. (FAO Food and Nutrition Paper - 66)"

Sinällään valloilla ollut(?) fruktoosi-kohu soveltunee paremmin tuonne Amerikan mantereelle, jossa fruktoosi on elintarvikkeissa huomattavasti yleisemmin tavatu lisä, kuin Suomen markkinoilla. Tällöin itse täällä pohjolassa fruktoosi muodostunee harvassa tapauksessa ongelmaksi(päin vastoin).
Riippuu kuinka paljon meilläpäin käytetään tavallista kidesokeria, eli sakkaroosia...sillä se pitää sisällään yhden glukoosi ja yhden fruktoosi molekyylin.
http://www.fineli.fi/component.php?compid=2257&lang=fi
Saattaa nimittäin hyvinkin olla, että suomessakin tuota fruktoosia nautiskellaan varsin huomattaviakin määräiä tietämättään sakkaroosin muodossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom