Bad Boyn MMA-hanskat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tombe-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aloittamassa vapaaottelua elokuussa ja mietinkin jo etukäteen varusteita. Olen kuullut että nuo Bad Boyn tumput olisi aika laadukkaat? Kertokaa viisaat ihmiset noista hanskoista.

Mulla on ainakin melkein kaikki kamat Bad Boyta, seuran sponsorin puolesta ja hyvin tuntuis pelittävän. Eipä ole ainakaan vielä repeillyt mistään ja hyvin tuntuis kestävän muutenkin..

Mut joku vois kyl kertoo vähä tarkemmin noist paksuuksista. Oon vajaat 190cm ja 81kg ja voimaa löytyy kyllä ihan sopivasti.

Jännä kun meidän seurassa ei juuri muita kuin Everlastin ja Bad Boyn kamoja käytetä ja eivät kyllä ole hajoilleet kummankaan merkkiset.

Bad boy rash guardista mulla lähti logo repeilemään heti ekojen pesujen jälkeen, eikä muutenkaan vaikuttanut laadukkaalta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kenkan MMA hanskat ollu itellä käytössä ja on kyllä mukavat ja hyvin pysyneet ehjänä.
Löytyy amatööri ja ammattilais hanskoja, ite vedän paksummilla tällä hetkellä, pystyy kolistella vähän kovempaa treenaillessa.

Vastaan hieman ohi aiheen, mutta itse en suosittele edes ostamaan aluksi vapaaotteluahanskoja. Et yksinkertaisesti tarvitse niitä heti. Innostus saattaa lopahtaa ja sen parempi, mitä vähemmän "turhiin" varusteisiin sijoittaa alussa. Oma hankintalistani harrastukseen tärkeysjärjestyksessä on seuraava: hammassuojat, munarit, nyrkkeilyhanskat, säärisuojat, kypärä, rashguard/vapaaotteluhanskat/jotkut ybermageet "jee mä oon vapaaottelija" -shortsit. Tässä voi tietty olla seurakohtaisia eroja, mutta itse olen aina harjoitellut pystyottelua enimmäkseen "isoilla" kamoilla, joilla oppii ottelemaan rennommin ilman iskupelkoa, joka pikkuhanskoilla helposti syntyy. Myös matossa voi harjoitella hyvin ilman hanskoja. Toki harrastuksen pitkittyessä ja etenkin kilpailuja ajattelen on vapaaotteluhanskat hyvä olla. Mutta aika turha rahareikä heti alkuun.

Juurikin näin. Vaparihanskat eivät tosiaankaan ole se ensimmäisenä hankintalistalla oleva kampe. Toki jos rahasta ei tee tiukkaa, niin on sama ostaa kaikki kamat kerralla, mutta silloinkin kannattaa kysyä oman salin vetäjiltä neuvoa. Lisäksi kamat kannattaa ostaa omalta salilta, jolloin rahat käytetään esim. uusien potkutyynyjen ostamiseen yhteiskäyttöön eikä liikkeenpitäjän ruokamenoihin.

Muuten samaa mieltä, mut "jee mä oon vapaaottelija"-shortsit on pakkohankinta ihan treenikavereita ajatellen. Vituttaa jonkun verran, jos joku varvas jää kiinni jonku urpon taskuun, koska "ei tommosia wannabekamoja tarvii". Eli ite näkisin pakollisina aluks hammassuojat, munarit, säärisuojat, kypärä, tumput+siteet, ja rashguard+mmashortsit tai muut vitun mageet, missä ei oo kohtia mihin sais jätettyä treenikaverin varpaat tai sormet.

Ittellä jääny myös kantapää kiinni löysään t-paitaan muutamaankin otteeseen. Muutenkin ilmavammat kamat tykkää rullaantua miten tahtoo. Kivaa sitten painia kaverin kanssa joka vääntää perse paljaana löysistä housuista johtuen.

Venumin tumput on ihan loistavia samaten Jacon rashguardit. Bad Boyn shortsit kyllä toimii mutta miulla kanssa lähti parissa pesussa logo irti rashguradista. Jacon shortsit taas on ihan helvetin huonot omasta mielestä..

Itse ostaisin mma-hanskat varusteista viimeisenä. Kunnon nyrkkeilyhanskat, säärisuojat, hammas- ja munasuojat ovat huomattavasti tärkeämmät.

Mä taas en käytä isoja hanskoja treeneissä ikinä, vaan ne seisovat tuolla komerossa. Joskus niillä tulee säkkiä hakattua, mutta treeneissä ne on ihan yhtä turhan kanssa, kun ne käsissä matossa nujuaminen on ihan onnetonta turaamista.

Suositut

Back
Ylös Bottom