Azureus torrent softan toimintakuntoon saattaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Eli miten pitää menetellä, kun ilmeisesti palomuurin (Zone Alarm) takia en saa ohjelmaa toimimaan. Ilmeisesti pitää joku tietty portti avata ohjelmalle (ohjleman oletus 6881), että se toimii.

Tai toimii se jotenkin, mutta tulee sellannen keltainen hymiö ja sanotaan, että on todennäköisesti NAT-ongelmia. :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lej sanoi:
Eli miten pitää menetellä, kun ilmeisesti palomuurin (Zone Alarm) takia en saa ohjelmaa toimimaan. Ilmeisesti pitää joku tietty portti avata ohjelmalle (ohjleman oletus 6881), että se toimii.

Tai toimii se jotenkin, mutta tulee sellannen keltainen hymiö ja sanotaan, että on todennäköisesti NAT-ongelmia. :hyper:

Eikö zonessa riitä jos antaa vaan ohjelmalle oikeudet (vaikka learning mode päälle vähäksi aikaa)? En muista ainakaan itse ikinä säätäneeni siitä portteja silloin kun se oli vielä koneella.

Kyllähän se toimii, mutta ladattaessa näkyy sellainen keltainen hymiö ja jossain asetus sivulla tai vastaavalla ohjelma herjaa niistä porteista.

Joo, täytyy koittaa. Ilmotan myöhemmin miten kävi.

Hitto mä noista mitään tajua. Ja sitä paitsi mulla mitään modeemiakaan ole vaan tää mahtava Turun yo-kylässä oleva kiinteä yhteys.

Tällä hetkellä kyllä tulee n. 100 kB/s, mutta esim dc++ käytettäessä on yleensä tullut vähän nopeammin. Eli ei mulla hirveesti valittamista ole, mutta paremminkin vissiin vois vielä mennä.

VAi pitäiskö vaihtaa toi Zone Alarm johonkin palomuuriin missä voi määrittää ne portit.

lej sanoi:
Vai pitäiskö vaihtaa toi Zone Alarm johonkin palomuuriin missä voi määrittää ne portit.

Zonealarm jumitti torrentstormin ihan totaalisesti mutta Sygaten palomuurin kanssa ei ole ongelmia.

Koitan vaihtaa tohon Sygate:en. Nyt se nopeus on pudonnu johonkin n. 10 kB/s, kun koitin säätää asetuksia.

Zonealarm on muuten hyvä, mutta vissiin p2p- hommien kanssa aika paska, ainakin mitä äsken luin juttuja siitä. Onkos toi Sygate helppokäyttöinen?

Kokeilin vielä ilman palomuuria, mutta yhä tulee vastaavanlaisia tekstejä kun ohjelman käynnistää. UPnP: Määrityksen 'Trackerin TCP-portti (TCP/6969)' on varannut '130.232.jne' valitse jokin toinen portti.

sekä

UPnP: Määrityksen UDP tracker client port (UDP/6881)' on varannut '130.232.jne' valitse jokin toinen portti.

ja

"UPnP: Määrityksen sisääntulevien asiaksyhteyksien portti (TCP/6969)' on varannut '130.232.jne' valitse jokin toinen portti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom