Auttakaa

Moro. Eli oo treenannu koht 3kk tolla arnold golden six ohjelmal ja semmone ongelma et sarja painot ei kehity enää. Aluks kehitty penkki hyvää tahtii 30kg> 45kg Pystäri 20kg > 30kg ja kyykky 40kg > 60kg ja leuanvedot 1 leuasta 5 leukaa. Nyt kaikki junnannu paikoillaa varmaa kuukauden vaikka oon alakanu syömää enemmä ( 3000cal about päiväs) pikkase alkaa ärsyttää. Ja teen tota joka toinen päivä ja nukun 8h joka yö. Mikä nyt neuvoksi. Edit: oon 17v 184cm 82kg

Ohjelman vaihto.

Jos siihen uuteen ohjelmaan haluat ideoita, niin kannattaa kertoa vähän tarkemmin, mikä treenin pääasiallinen tavoite on.
Lihasten kasvatus ja ois se voiman kehityski kiva mut pääasias lihasten kasvatus ja on kyl jonki verra tullu kehitysy täs 3kk aikana ja onko ehdottaa jotai hyviä ohjelmia?

Positiivista on se että ruvennu tekee hyviä liikkeitä heti. Ja muutenkin paljon hyviä asioita tehny.
Kannattaa lukee, kuunnella podcasteja jne. esim youtubesta, jeff nippardia, revive strongeriä, lyle mcdonald, 3dmj tyyppejä jne.

Kannattaa varmaan eri toisto alueita ruveta käyttää, nytkun kymppejä tehny niin 5-8 toiston sarjoja. Jton 3x4->6x6 kannattaa lukee myös voimapuolelta. Tuo modattuna vaikka 2x6-->4x10 mutta idea sama.

Positiivista on se että ruvennu tekee hyviä liikkeitä heti. Ja muutenkin paljon hyviä asioita tehny.
Kannattaa lukee, kuunnella podcasteja jne. esim youtubesta, jeff nippardia, revive strongeriä, lyle mcdonald, 3dmj tyyppejä jne.

Kannattaa varmaan eri toisto alueita ruveta käyttää, nytkun kymppejä tehny niin 5-8 toiston sarjoja. Jton 3x4->6x6 kannattaa lukee myös voimapuolelta. Tuo modattuna vaikka 2x6-->4x10 mutta idea sama.
Oisko tuo elaston 2 Jakonen hyvä ohjelma ku g6 oon tehny jo 3kk

Ulkomaisten ukkojen seuraamiselle myös hyvä vaihtoehto on katsoa läpi kaikki gymlogit YouTubesta. Treenit voi tehdä läpi samassa järjestyksessä kuin itse artisti videolla, painot luonnollisesti ei ole samat. Niillä vinkeillä itse menin pitkään ja valitsin aina mieluisimpia liikkeitä. Siitä viisastuneena ja kaikkea kokeilleena ostin ohjelman, joka oli paras muutos ainakin mun saleilu uran aikana. Vaikka tolla ohjelmalla ei loppuun asti tekisikään niin ton pohjalle on pirun helppo tehdä muutoksia.

Vinkiksi voisin antaa sen, että kannattaa painottaa treenit isojen moninivel liikkeiden varaan. Pystäri, penkki, kyykky, mave, kulmasoutu ja leuanvedot. Ja vaikka pääasiallinen tarkoitus on kasvattaa lihasta IMO natuna voima ja lihasmassa kulkee käsikkäin.

Vaikka tieto on voimaa, niin ei sitä ähkyä nyt tarvi hommata heti alkuunsa tuhansilla tunneilla videoita ja podcasteja. Pääasia (minun mielestäni) että tekee jotain niin mielekästä, että mielenkiinto pysyy ja salista muodostuu tapa. Salilla kannattaa kysellä neuvoa avoimin mielin sen näköisiltä kavereilta jotka suunnilleen näyttävät siltä, että tietävät mitä tekevät.

Noin alkuvaiheessa se itse ohjelma on melko toissijainen. Pääpaino suoritustekniikoille, hyville perusliikkeille (moninivelliikkeet) ja ruokavalion järkevyydelle. Ja levolle tietysti myös.

Tämä toki mun mielipide, ja ei mulla kyllä auktoriteettia olekaan neuvoa tai päsmäröidä. Ehkä jonkun toisen mielestä ainoa järkevä malli aloittelijalle on hypätä suoraan johonkin Nortonin 2+3 -treeniin.

Edit. Ja etten olisi niin vitun tylsä kalkkis joka vain rutisee asian vierestä, niin esimerkiksi 5*5 Single Factor voisi olla ihan hyvä ohjelma.
Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT)) | Pakkotoisto.com

Viimeksi muokattu:
Voisko tossa elaston 2 ohjelmassa lisätä joillekin (mille) päiville penkkiä tai vaihtaa jonkun liikkeen kanssa ku penkissä haluasin kehittyä ja mun tietojen mukaan kerta viikossa ei oikeen riitä.

nyt oon alottanu ton elaston 2 jakose. Onks se hyvä ohjelma alottelialle?
Kukaan ei voi sanoa. Sehän on vaan ohjelman runko. Kokeile.
Tärkeimmät kumminkin esim @Solid10 mainitsi eli

''Pääasia (minun mielestäni) että tekee jotain niin mielekästä, että mielenkiinto pysyy ja salista muodostuu tapa. Salilla kannattaa kysellä neuvoa avoimin mielin sen näköisiltä kavereilta jotka suunnilleen näyttävät siltä, että tietävät mitä tekevät.
Noin alkuvaiheessa se itse ohjelma on melko toissijainen. Pääpaino suoritustekniikoille, hyville perusliikkeille (moninivelliikkeet) ja ruokavalion järkevyydelle. Ja levolle tietysti myös.''

Back
Ylös Bottom