Auttakaa nyt urpoa, joka treenaa itsestään lihavaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TailaT
  • Aloitettu Aloitettu
Ongelmanani on ravinto. Ehdottomasti!

Mun tavoitteeni olisi saada lihaksikas ja rasvaton (kas kummaa) vartalo! Treenaan kun hullu, olen aina treenannut, mutta nyt jotain jumalattoman kummalista tapahtuu. Viimeisen puolen vuoden aikana painoni on noussut 7kg, vaikka mikään tavassani syödä ja jumpata, ei ole muuttunut.

Karppailin taannoin muutamaankin otteeseen, ja pelkään sen sekoittaneen aineenvaihduntani ja pääni totaalisesti. Palasin pian normaaliruokavalioon ja vartaloni alkoi paisua.

Treenini on pitkälti aerobista ja lihaskestävyyttä vaativaa ( pump, spinning, combat, girya , ja juoksu) ja muutamana pvänä käyn salilla duunaamassa pakaroita (ihan ulkonäöllisten seikkojen vuoksi).
Jos aikaa jää, saatan poiketa salilla viikon aikana vielä toisenkin kerran, ja teen olkapää-painotteisen treenin (ja ihan ulkonäöllisten seikkojen vuoksi, taas). Muuten siis liikun ohjattujen tuntien parissa.

Treenitunteja kertyy viikossa 5-8, enkä mä mielestäni syö edes tasoihin kaloreiden kanssa. Silti paisun.
Ja ravintoni on ihan perussafkaa, aamupuurot ja maustamattomat jogurtit, salaattia ja lihaa lounaaksi, illalla himaruokaa (tyyliin nakkikeitto,makaroonilaatikko jne) ja välipaloiks painan hedelmiä, leipää, porkkanaa jne..
Ateriakokoni ovat tosin aika suuria.. :)

Lisäravinteita en juurikaan käytä (joskus Power Shaken treenin päälle, mutta siinä se).

Eli kysymyksiin (mikäli joku on jaksanut lukea tänne asti).

- Lisäravinteet? Uskaltaako noita helkkarin hiilaripitoisia (ja ah niin herkullisia) palautusjuomia lipittää, vai turpoanko entisesään? Ja mikä olisi mulle hyvä proteiinivalmiste, sitä kun ei saa syömällä tarpeeksi. Tarvinko ylipäänsä palauttavia juomia?

- Mihin aikaan, ennen vai jälkeen treenin, protskut juodaan?

- Vinkkejä tai muutosehdotuksia treeniviikkooni? Onko mun otettava salitouhua enemmän mukaan, vaikkakin pyrkimyksenäni olisi kesää kohden käryttää rasvat.

- Ja sitten vielä tulevia repsahduksia ajatellen, mikä on paras tapa hillittä herkkuhimoja? Kaupan palauttavilla, tyyliin gainomax, se lähtee, mutta jotenkin takaraivossa hakkaa, että nuo suklaiset hiilaripommit on sama kuin söisi karkkia.. Olenko oikeassa?

Kiitos jos joku vaivautuu "ojentamaan" mua, juuri palstalle saapunutta tyttöihmistä.

Kirjaa kaikki päivän syömiset ylös vaikka viikon ajalta(pari päivääkin riittänee) ja laske kalorit(ja laita vaikka tänne nähtäväksi). Paino ei nouse ellet ole plussan puolella, eli syöt enemmän kuin kulutat. Toimii samalla tavalla myös toisinpäin, eli paino ei laske ellet syö vähemmän kuin kulutat. Lihasta ei kerry miinuksilla, rasvaa ei häviä plussilla.

"Ateriakokoni ovat tosin aika suuria.." Taisit just ite vastata osittain tohon syyhyn :) kokeileppa vähän pienempää annoskokoa ja vaikka sitten vähän lyhyemmillä ateriaväleillä syömistä.

Joo aika nopeesti tulee päivän kalorit täyteen jos nappaa päivälliseksi ja iltapalaksi suuren annoksen makaroonilaatikkoa. Ite hoksannu just ku ennen kokeili "dietata" vaan jättämällä herkut pois ja silti paino pysy samana vaik treenejä oli 7-8 viikossa. Mulle kyl passaa paremmin just tuo liiku paljon ja syö paljon, mut jos haluu kiristellä nii ruokavalio Kuntoon ja liikuntaa paljon. Itellä ainakin häviää ruokahalu ennen liikuntaa about 3 tunniksi (jos ottaaa safkaa ennen reenii nii bukla tulee :D) ja vasta tunti reenin jälkee tekee mieli syödä. Kyl ainakin ite suosittelen palkkaria varsinkin salitreenin jälkeen,(kun kerta halusit sen lihaksikkaan vartalon) jossa on sitä hera protskua ja maltoa (hiilihydraattia). Eihän siinä palkkarissa tule kuin 200-300 kcal ja on hyödyllinen palautuksen kannalta. Ite alan lipittää sitä palautusjuomaa siinä viimeisten sarjojen aikana ja sit reenin jälkee loppuun.

Salitreeniä kannattaa pitää se 3 kertaa viikossa, kun kerta halusit sitä lihaksikasta vartaloa. Ei nyt varmaan kannata mitään voimatreeniä silloin vetää eli teet kovalla sykkeellä esim 3x15 sarjoja kuntopiirityylisesti. Sitten vielä omakokemus noihin herkkuhimoihin: kunhan oot dietannu jonku pari kolme viikkoo niin aattelet sit ku makean nälkä iskee että oot "kärsinyt" TÄYSIN turhaan viimeset viikot niin kummasti pysyy ruokahalut kurissa seuraavaan ateriaan. Sehän se on pahin jos on yksin eikä ole mitään tekemistä/ajatteltavaa...
Huhhuh tulipa pitkä post. Jospa tuo sekavuus ei haittaa kun katsoin aina välillä mitä sitä kysyttiinkään ja ajatus harhaili :rolleyes:

Ja toisekseen noilla aerobisilla ei saa lihaksikasta vartaloa, se on nähty ihan liian moneen kertaan. Moni nainen hinkaa vuodesta toiseen just noita kestävyyttä kehittäviä tunteja ja ihmettelee miks ei mitään tapahdu. Kunnon salitreeniä sellasilla painoilla että tuntuu jossain niin johan alkaa tapahtua. Mitä jos jättäisit ne aerobiset vähäksi aikaa vähemmälle ja keskittyisit salitreeniin enemmän. Saisit kropan käymään kierroksilla. Syömiset punnaat ja kirjaat ylös tietyn aikaa niin alat näkee mitä sun kropassa tapahtuu. Miinuksilla ei lihakset edes kasva :D

Itse huomasin omissa syömisissäni, että hiilarin määrä oli aivan liian suuri ja protskun paljon vähäisempi. Esim. raejuusto tai maitorahka, vetäset naamariin purkin maitorahkaa tai raejuustoa ja jotain marjoja ja mehukeittoa niin täyttää aivan hyvin ja on mainio iltapala. Palkkarista sen verran, että hiilarit ja protskut suhteessa 1:1. Noi snadit välipalat voit unohtaa, Otat vaikka maitorahkaa, hedelmän ja mehukeittoa ja vaikka ruisrealia. Taas täyttää hyvin ja pitää koneiston liikkeellä.

Kiitos kaikille avulaille!

Safkani olen punninnut ja kirjannut useitakin jaksoja käyttäen apunani kalorilaskuria, joten olen hajulla miten paljon mitäkin pistän suuhuni. Vedin jossain kohtaa pari kolme viikkoa miinus 500 kaloreilla, ja painolleni ei käynyt kuinkaan. Lopetin ja olin heittää koneen ikkunasta. Syytän kaikesta karppaamista :)

Salilla käyminen on vaan niin saatanan tylsää (vaikka vedänkin kuntopiirityyppisesti ja kovilla sykkeillä) että mielummin hikoan ohjatusti sen tunnin. Tiedän, että puntilla ne lihakset kasvaa, mutta oikeastaan mulla jonkun verran niitä on, joten halusin tän läyden päältä veks, jotta ne näkyis.

Niin ja kun katsoo meidän jumppaohjaajia, jotka eivät ole eläessään yhtään keskaria tehnyt, niin se todistaa, että kasvaa niitä lihaksikkaita ihmisiä muuallakin kuin punttien välissä.
Ja naapurini, joka juokseee maratoneja, omistaa erittäin näkyvästi kaikki lihakset, vaikkei kuunaan ole painojen kanssa tahkonnut. Isot ne ei ole, mutta näkyvissä. Kävis mullekin!

Mikähän voisi olla optimaalinen prode/hiilari/rasva suhde per päivä? Oikeastaan, kuinka paljon mä sitä hiilaria saan mussuttaa päivittäin, jotta jaksan treenata ja palautua lihomatta.

Laiha läski on ihan yhtä kamala kuin läski läski. Se ei ole tavoitteeni :)

Back
Ylös Bottom