Auttakaa mimmit, kalorilaskuri ja mieli eri leveysasteilla!

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
kaipa siinä on joku juttu ku on melkee jo tottunu syömään ku lintunen ja muutokset on useimmiten hankalia,henkisesti nimenomaan..

Mutta kyse on nyt siis siitä, että en todellakaan syö kuin lintunen, eli kaikki läheiset ja ei niin läheiset, avokkia lukuunottamatta, huomauttelee mulle jatkuvasti siitä, miten SUURIA MÄÄRIÄ ruokaa syön! Ja syön 3-4tunnin välei, joskus tiheämminkin. Eli ongelma ei ole lintusen lailla syömisessä tai täysin syömisestä kieltäytymisestä johtuvasta syömisen normalisoinnissa, vaan jossain muussa.

Eli ihan oikeasti, jokaisella lämpimällä ruualla vedän todellakin lautasen kukkuroillaan ruokaa, lautasmallia noudatellen, eli kasviksia paljon ja proteiinia ja sitten perunaa, pastaa, riisiä se neljäsosa lautasesta. Ja välipaloina menee puuroja ja rahkaa, eikä nekään mitään puolikkaita purkkeja ja lautasellisia. Ja iltapala aina massiivinen, leipää, puuroa/rahkaa, riippuu fiiliksestä, kasviksia, omppua, munaa, teetä. Laitanpa tähän teille mun normipäivän syömiset:

7.20 Aamupala (aamulla en pysty enempää määrällisesti vetämään):
Kaurapuuro, 50g ryynejä, kananmunanvalkuaista, teetä ja maitoa teehen. Iso lasi vettä.

9-10.00 Välipala: Jotain kasvista, porkkanaa useimmiten ja vihreää teetä plus maitoa.

11-12 Lounas: Tonnikalaa, pakastevihanneksia, tuoreita vihanneksia, kahvia ja maitoa (silloin, kun välipalaksi syön ison puuron), muulloin lisänä perunaa 1-2kpl, pastaa tai riisiä 1dl.

14.00 Välipala: Elovena hetki-puuro 1,5pussia ja paljon vettä mikroon ja hyvä tulee. Porkkanaa tai muuta kasvista päälle.

16.00 treeni: palkkari

17-18.00 Päivällinen: Kanaa 150gr-200gr, pastaa tms 1-2dl (keittämättömänä), paljon salaattia ja salaatinkastiketta tilkkanen.

20.30 iltapala (jota ilman näännyn yöllä): porkkanaa, kurkkua, kananmunanvalkuaista, rahka tai kaurapuuro Keiju 30-voisilmällä(40g ryynejä suunnilleen), kaksi ruisleipäpalaa keijulla ja palvikinkulla päällystettynä sekä teetä ja maitoa teessä.

Miltä näyttää?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kirppunen... voi sua! Tiiän tasan miltä nuo fiilikset tuntuu. Mä olen kans sellainen pohjaton kaivo ruuan suhteen, että kuittailua tulee jopa dieetillä - niin paljon ruokaa uppoaa sisuksiin. Oon vaan vaihtanut niitä normiruokia mahdollisimman vähäkalorisiin. Päivässä menee kasviksia päälle kilo, sillä tavalla saa joka ruuasta ison. :D

Minusta sun ruokavaliosi näyttää mainiolta. Ainoastaan hyviä rasvoja lisäisin lounaalle, päivälliselle ja iltapalalle. Ne voivat myös hillitä sitä ruuanhimoa.

Uskaltaisitko nostaa kalorit vaikka kuukauden ajaksi 2000 kohdalle? Ja jos vaan pystyt, niin sysäisit sen vaa'an taka-alalle. Voithan silti joka aamu tsekkailla sitä kroppaa peilistä. Mäkin katselin tänä aamuna tuota massun seutua ja totesin, että selkeästi oon tiukentunut. Sitten hyppäsin huvikseen vaa'alle ja se näytti siltikin 400g enemmän kuin mun alin paino tähän mennessä dieetillä on ollut. So what? Ihan sama - kun silmät kuitenkin näkee sen, että muutoksia tapahtuu.

Sun kohdalla tuskin dieettaamista enää tarvitsee ajatella, ennemminkin sellaista ylläpitodieettiä. Se onkin hankalinta! Mutta jotenkin en voi kuvitella, että voisit kovin pitkään ainakaan kehittyä tuolla 1800 kalorilla. Ei niitä kaloreita paljon tarvitse nostaa, ja voit tehdä sen aivan hissuksiin. Muista, että se kehitys mitä hauat tapahtuu silloin kun annat itsellesi aikaa relata. Pää kolmantena jalkana lenkillä ja puntilla ravaaminen voi viedä sua vaan taaksepäin ja kauemmas tavoitteistasi.

Tsemppiä kovasti, ja muista että meitä muita samanlaisia lukee aina tätä palstaa. Et oo yksin. :)

Oho, iltapalasta jäi omppu, eli keskikokoinen tai iso omppu kuuluu myös iltapalaan:)

Ihana lukea että muutkin syö paljon (vaikka kyllä olen lukenut sen jo muualtakin;)) ja isoja määriä kasviksia. Unohdin laittaa myös salaatinkastikkeet ja tonnikalamössöön kuuluvat currykastikkeet tms (yleensä tölkistä jotain currymaustettua tms tulee lounaaksi kasvisten kanssa), joten niistä tulee hyviä rasvoja jonkin verran ruokailuihin. Ja kalaöljykapselit päälle.

Tarkennan vaan, kun tyhmä pää välillä, että tarkoitatko "ylläpitodieetillä" energian saannin ja kulutuksen tasapainoa?

hei vaan pikkukirppu :) ajattelinpa kysellä mitenkäs jakselet,ja muutkin syömishäiriöitten ja ongelmien kanssa painiskelevat/painiskelleet miten onpi sujunut, oletteko onnistuneet selättämään mörrköjä tms?

itellä ainakin menee suht kivasti,kroppa on jonkin verran saanu lihasta kun on uskaltanu enempi syödä..suuri kiitos tästä pakkikselle,muuten tuskin uskaltasin vielkää vedellä n.2000-2500 kaloria päivässä..kaloreita en perjaatteessa laske,mut sen verran pyrin seuraa et minimissää toi 2000tulis päivässä.henkisellä puolella on vielä paljon tsempattavaa,mut paljon tapahtunu edistystäkin.jotenki hahmottanu sen et ruokavalio on kokonaisuus eikä viitsi stressata niin paljoa.ja psyykkeen solmut alkaa aukeilemaan,oon löyäny muitakin teitä käsitellä vaikeita asioita ku elämän hallitseminen syömisillä.pahat sairaat äänet vierailee vielä,mut ne pystyy useimmiten voittamaan :) päivä kerrallaan!

Hmm..miten menee.. vaihtelevasti.:rolleyes: Olen vallan iloisesti yllättynyt, kilppuli, kun kysyit :)

No, olen huomannut että enemmän pitäisi energiaa saada edelleen. Vaikka kalorilaskurin kulutuslaskuri on kyllä varmasti mun kohdalla täysin viallinen = väittää liikuntojen kanssa mun kulutukseksi jotain 1700kcal:n ympärillä/vrk. Jos söisin noin vähän niin paino tippuisi vieläkin kuin lehmän häntä. Nyt painon putoaminen jotenkin pysähtynyt, mutta kilo pudonnut siitä kun tänne ekat postaukset tein.. Eli joku on vialla laskurin kanssa ja sit on aina kauhean vaikea luottaa tähän omaan tuntumaan kun ns. "tutkittu tieto" (laskuri perustunee kuitenkin johonkin faktaan) puhuu tällaista kulutusmäärää vastaan. Vaikka kovin kevyt olenkin nyt (166/48), niin voisikohan kulutukseni kuitenkin olla oikeasti jopa yli 2000?

Eli ongelmana tällä hetkellä edelleen pään saaminen siihen jamaan että antais itsensä syödä vieläkin enemmän, kun nykyäänkin ruoka-annokset jo aika reiluja. Ihan oikeasti, syön kerralla aina tuplasti enemmän kuin työpaikan muut tädit (iso kukkurallinen lautanen vihanneksia+protskuja aika tasaisin suhtein, eli molempia paljon sekä parit näkkärit päälle) ja vielä välipalat lisäksi, jotka kanssa sellaisia lautasellinen puuroa + 150g raejuustoa-tyyppisiä. Eli reiluja. Ja joka paikassa höpötetään usein-mutta-pieniä-annoksia-tarinaa..se ahdistaa. Mutta mun pitäis syödä ihan joka minuutti jos annoksia hirmuisesti pienentäisin, en yksinkertaisesti saisi energiaa riittävästi.

Mulla on ihan selvästi kovia vaikeuksia sompailla tässä ohje/vinkkiviidakossa: en osaa kuunnella enää itseäni kun joka tuutista tulee ohjausta että miten pitäisi olla/liikkua/syödä. :(

Treeni kulkee jollain tavalla, opettelen juuri 2-jakoista ohjelmaa jonka tuolta aloittelijoiden threadin ekasta postauksesta otin. Neljästi viikossa pyrin treenaamaan, mutta yritän opetella sallimaan itselleni joskus myös kolmen treenipäivän viikkoja. Noin viidesti viikossa tulee työpyöräilyt 30min/vrk.

Tässä vähän kuulumisia, edelleen syön iltapalalla puuroa, rahkaa, kananmunaa ison satsin (vaikka hiilareita pitäisi jättää vähemmälle ja muutenkin iltapalaa pienentää, suositusten mukaan, mutta kun on nälkä ja muuten yöllä kurnii maha..), olen lisännyt rasvan saantia, eli lisäilen öljyä rahkaan illalla ja margariinia pyrin puurooni laittamaan kunnon klöntin..

Huomatkaa sarkastiset kursivoinnit..:evil:

Zone-sarja -42%
Eikö se, että painosi on yhä pudonnut jo kerro, että syöt liian vähän. Viis siitä mitä jokin laskuri sanoo :) Ole onnellinen, että saat syödä "reilusti". Kun syö "terveellistä bodiruokaa" niin sitä saa vetää aika paljon jo 2000kcl:n :) Eikä tuo 2000kcl vielä ole kovin paljon. Tuo "pieniä aterioita usein" on vähän hämäävä. Jonkun iso ateria on toiselle pieni...

Niin, totta jokainen sana ^. Yritän saada päähäni sen, että luottaisi omaan kroppaan ja sen signaaleihin ennemmin kuin "faktoihin" :)

mul on itellä vähän sama,jymähtää liian helppoo siihen vanhaan "tuttuun ja turvalliseen" joka ei auta mun tavotteessa -> lihasta lisäää.
oon jo huiman muutoksen entiseen verrattuna tehny,mut tähänpä tais khitys tyssätä ellei se pää kestä sitä ruokaa enempi vetää.mä oon nii rakastunu reenaamiseen ni ois sääli et tulokses jäis tähän.ei ei.kyl pitää tsemmppaa.

mä luulen pikkukirppu et sul on paljon tietoo ravitsemuksesta,terveestä sellasesta? heitä se saatanan kalorilaskuri nyt helvettiin,kokemus on näyttäny sulle mitä sen uskominen tekee...sun painos laskee.tai ei ainakaan nouse,joka ilmeisesti sullakin ollu tavotteena?
mä en oo kukaan paasaamaan,mut muutokset ei tapahdu itestään,ite ne vaa on tehtävä.
mulle sopis oikee hyvin et muhun liitettäs vaik 5kg painoo lisää,mut pää ei kestä samaa määrää syöden ottaa.perkele,mähän pieksen mun pään ja pystyn siihen!
tsemppiä sullekkin <3

Latest posts

Back
Ylös Bottom