Autovuokraamoja Yhdysvalloissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika71
  • Aloitettu Aloitettu
Olisiko vinkkejä autovuokraamoista jenkeissä? Netistä löysin Holidaycars nimisen yrityksen, jonka kotipaikka on Hollannissa. Hinnat näyttivät äkkiseltään sopivilta. Onko kokemuksia?
Kaikenlaiset vinkit ja kokemukset ovat tervetulleita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hertz to NationalCar. Jalkimmainen on erityisesti siita hyva, etta auton voi ottaa yhdessa paikassa ja palauttaa toiseen. He eivat laskuta siita paljon mitaan, kun muut vuokraamot laskuttaa aivan sikana. On tullut pari kertaa hujautettua jenkkilan lapi, eli vuokrattu auto nykista ja palautettu kaliforniaan.

Hertz on tosiaan hyvä. Kerran olen auton sieltä vuokrannut. JFK:n kentältä ilmajunalla suoraan Herzin toimistoon. Jos siis aloitat New Yorkista. Ja auton saimme palauttaa toiseen toimipisteeseen sovitusta poiketen puhelinsoitolla.

Hertzillä on tullut pöristeltyä, ilmaistahan se ei tod. ole. Washingtonin osavaltiossa 3 viikkoa bensoineen n. 1000 Eur (en tosin tiedä minkä kaavan mukaan tämä laskettiin) Ehdottomasti kannattaa ottaa siihen pirssiin sitten Neverlost (Foreverlost) tai vastaava GPS härpätin, sillä löytyy mäkkäri nopeasti :hyper: . Auton ottaminen ja palautus sujui oikein näppärästi eikä muutenkaan valittamista...hinta toki mutta se ei mennyt omasta pussista.

Orlandoon aluksi ja siitä sitten etelävaltioita tarkastamaan. Carbookersilta katsoin eilen Dodge Stratusta ja palvelu antoi hinnaksi n. 600€ 18 päivälle ja siinä väitettiin, että kaikki vakuutukset kuuluisivat hintaan.

Aihe kiinnostaa minuakin. Onkohan tuolla ameriikassa miten moottoripyöriä vuokrattavana? Toisaalta voi tulla halvemmaksi ostaa joku raato.

Toi $600 kuulostaa hyvältä jos se on vakuutuksineen. Joskus on jotain maili rajoituksia ja ylimenevistä pitää maksaa.
Niin ja ilman luottokorttia auto on melkein mahdoton saada.

BettyBlu sanoi:
Niin ja ilman luottokorttia auto on melkein mahdoton saada.

Juu, luottokortiton sielläpäin ei-toivottu hlö.

Jos haluaa halvalla vuokrata niin: rent-a-wreck Noissa autoissa on melko iso tarra etuovissa, josta ne erottaa eli kyllä niitä ihan liikenteessa siellä näkee. Kalusto on aika sekalaista ja vanhaa.

Tuosta Rent-a-wreck ketjusta olen kuullutkin, mutta nettisivuilta ei löydy, tai ainakaan minä en löytänyt, hinnastoa ja mallistoa. Kiinnostus olisi nimenomaan johonkin vanhaan isoon 70-luvun jenkkiin, jos niin vanhoja vielä löytyy vuokraamoista. Myös pick-upit kiinnostaa mutta ei ole vielä vastaan tullut sopivaa vuokraamoa.

Mika71 sanoi:
Tuosta Rent-a-wreck ketjusta olen kuullutkin, mutta nettisivuilta ei löydy, tai ainakaan minä en löytänyt, hinnastoa ja mallistoa. Kiinnostus olisi nimenomaan johonkin vanhaan isoon 70-luvun jenkkiin, jos niin vanhoja vielä löytyy vuokraamoista. Myös pick-upit kiinnostaa mutta ei ole vielä vastaan tullut sopivaa vuokraamoa.

Ei taida kyllä löytyä noin vanhoja vuokraamoista. Muutenkin ainakin Washingtonin ympäristössä oli aika tavis-autoja tarjolla. Lähinnä jotain Dodge Neoneita, joka on muuten chrysler täälläpäin.
Koitin etsiä päiväksi Corvettea, mutta lähinnä vuokraamoista naurettiin vastaukseksi. No löytyi sieltä avo-mustang, ei tosin kunnon padalla vaan kuutosella.

Mika71 sanoi:
Olisiko vinkkejä autovuokraamoista jenkeissä? Netistä löysin Holidaycars nimisen yrityksen, jonka kotipaikka on Hollannissa. Hinnat näyttivät äkkiseltään sopivilta. Onko kokemuksia?
Kaikenlaiset vinkit ja kokemukset ovat tervetulleita.

Esim. www.expedia.com voit vertailla hintoja - kävin just Kaliforniassa - Avis ja Hetrz noin 2x kalliimpia kuin esim. Dollar, Thrifty jne pienemmät - Autoissa ei juurikaan eroja. Lähes kaikilla yhtiöillä auton voi palauttaa eri paikkaan

Vuokrausfirmojen nettisivuilla on niitä laskureita, jolla voi laskea sen vuokra-auton hinnan, niin kannattaa vertailla esim. kaupungin vs lentokentän hintoja, niissä voi heittää jo pelkkä taksakin ja lisäksi joskus lentokentällä lisätään ylimääräisiä maksuja hintaan, esim. 'airport facilities usage fee'. Niillä voi tulla hintaa kymppejä lisää.

Autonosto on varmasti helppoa, mutta vakuutuksen saaminen siihen on sitten vaikeampaa. Ja se on vihoviiminen maa maailmassa, missä ilman vakuutuksia haluaa seikkailla.

Kannattaa olla tarkkana, kun vertailee hintoja netissä, juuri erilaisten vakuutusten suhteen. LDW, eli Loss Damage Waiver sekä korvaus kolmannelle osapuolelle aiheutetusta vahingosta on syytä olla kunnossa. Monilla sivuilla nämä vakuutukset eivät sisälly hintaan ja voivat helposti jopa tuplata hinnan, kun sitten autoa noutaessa niitä ruvetaan suosittelemaan. Itse en uskaltaisi olla ilmankaan. Jos joku vaikka naarmuttaa autosi ja kaikki jää itselle maksettavaksi, niin tulisi turhan kalliiksi.
Itse löysin halvimman vaihtoehdon jenkkeihin ebookersin kautta. Sieltä varatessa vakuutukset on hinnassa mukana.
http://www.ebookers.fi

Kun ei ole koskaan tullut ameriikassa käytyä niin kauanko pitäisi about varata aikaa jos meinaa ajaa rannikolta rannikolle autolla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom