Autovero alenee/poistuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sivis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Autovero alenee/poistuu?

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=143243

Autokauppa hiljenee kunnes tosiasiat selviävät
Näkökulmia autoveron alentamiseen

TV-4 kertoi lauantaina 25.8. kello uutislähetyksessään pian tapahtuvasta autoveron tuntuvasta alentamisesta. Nelosen esittämän tiedon lähdettä ei kerrottu. Internetin keskustelupalstoilla alkoi heti vilkas keskustelu, jossa on myös kysytty, kuka sumuttaa ketäkin. Autokaupassa oli tänään hiljainen päivä.

Eli siirrytäänkö nyt enemmänkin sen käytön verottamiseen?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Johan tuolla mainittiin että tuo veron poistuminen tuskin vaikuttaa autojen hintoihin kun tehtaat nostavat vastaavasti autojen tuontihintoja, jotka ovat nyt varmaan eu:n edullisimmat, korkeasta verosta johtuen. Eipä noita hintoja Saksan tasolle saada vaikka tehtäisiin mitä, verot pois, alvit pois ja vielä jotain katteita pois niin päästäisiin varmaan lähelle?

Kyllä hinnat tippuisi huomattavasti, vaikka tehtaat nostaisivatkin hintoja. Verotuksen poisto alentaisi hintoja n. 30% ja on vaikea kuvitella että tehtaat nostaisivat hintaa kuin korkeintaan muutamia prosentteja. Käsittääkseni autokaupassa on maailmanlaajuisesti pienet katteet, eikä Suomessa myytävät autot ole tehdashinnoiltaan mitenkään oleellisesti halvempia kuin esim. Saksassa.

Toisaalta, ketä kiinnostaa, poistaisivat mielummin prätkäveron. :D

Johan tuolla mainittiin että tuo veron poistuminen tuskin vaikuttaa autojen hintoihin kun tehtaat nostavat vastaavasti autojen tuontihintoja, jotka ovat nyt varmaan eu:n edullisimmat, korkeasta verosta johtuen. Eipä noita hintoja Saksan tasolle saada vaikka tehtäisiin mitä, verot pois, alvit pois ja vielä jotain katteita pois niin päästäisiin varmaan lähelle?

Et tainnut lukea kovin tarkasti. Tuolla mainittiin, että nuo maahantuontihinnat sovitaan pitkäksi aikaa kerrallaan, eli jos vero lähtisi äkkiä pois/pienenisi, ei valmistaja voisi vaikuttaa hintoihin vasta kuin seuraavissa neuvotteluissa.

Lisäksi tuolla mainittiin, että autoalalla on niin kova kilpailu, että jos yksi valmistaja jättäisi hinnat nostamatta vaikka vero alenisi, niin toiselle tulisi kova paine toimia samalla tavoin.

Toisaalta, ketä kiinnostaa, poistaisivat mielummin prätkäveron. :D

Pyh, prätkäthän on halpoja. Mitä siellä itket. :D

Köyhästä ne vaan tuntuvat kalliilta, hinnat nimittäin, kaikkialla :lol2:
No ei, mutta tosiaan, aina tahtonut tietää että mitä vaikkapa uudessa Toyotassa on katetta ohjehinnalla laskettuna? Joku autokauppias voisi raottaa salaista arkkua ja täällä anonyymisti paljastaa tuon?

aina tahtonut tietää että mitä vaikkapa uudessa Toyotassa on katetta ohjehinnalla laskettuna? Joku autokauppias voisi raottaa salaista arkkua ja täällä anonyymisti paljastaa tuon?
Riippuu tietysti, että oletko ostamassa uutta land cruiseria vaiko 1.6 corollaa karvalakkina.Mutta mikäli corollaa, niin melko pieniä ovat marginaalit.Huolto se melkein nykyään rahat autotaloihin tuo.

aina tahtonut tietää että mitä vaikkapa uudessa Toyotassa on katetta ohjehinnalla laskettuna?

Kaikkea sitä pitää alkaa selvittämään, mutta jonkun vanhan MOT:n käsikirjoituksesta löytyi tämmönen:

"Merkkiliike maksaa tällaisesta Renault Megane 1.6 Comfort –henkilöautosta maahantuojalle noin 48000 markkaa. Autovero on vähennysten jälkeen 38 000 markkaa. Päälle myyjän kate ja arvonlisävero niin koossa on lopullinen hinta 136 600 markkaa."

Tuosta esimerkistä karkeasti laskettuna jälleenmyyjän kate on 25000markkaa, eli nelisen tonnia euroina. Eikös alv ole 22%?

En? :D

Mitä prätkien hintoihin tulee, niin onhan ne halvempia kuin autot, mutta kyllä niissä tuntuu sitä veroa olevan varsin mukavasti hintaa pilaamassa.

Miten sä voit edes sanoa, että tuntuu olevan veroa varsin mukavasti kun et edes tiedä paljonko sitä on?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuollaista kirjoittelin kuukausi sitten suoli24:lle.

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-/ /EP//TEXT+REPORT+A5-2003-0265+0+DOC+XML+V0//FI

Kohta perustelut, b

...Ajoneuvoteollisuudelle nykyinen Euroopan markkinoiden hajanaisuus merkitsee kuitenkin sitä, että sen on sovellettava erilaista hinnoittelustrategiaa kussakin jäsenvaltiossa ja lisäksi se saattaa joutua valmistamaan joistakin malleistaan muutettuja versioita tietyille markkinoille, jotta nämä mallit olisivat halvempia korkean verotuksen jäsenvaltioissa...
---

Mitä tämä tarkoittaa suomeksi: Se tarkoittaa sitä, että Suomeen tuodaan karvalakkeja ja esim näitä primera fantasya jne malleja, joita ei valmistajan listoilta löydy. Malleja, joista on karsittu kaikki ja radiotkin asennetaan verotussyistä jälkiasenteisina, jolloin esim bluetooth matkapuhelinkäyttö jää pois.
Varusteet eivät ole kuitenkaan ainoita asioita mistä tingitään. Esim Pintavaurioisia eriä on tuotu, toki valumat maalataan tai mahdolliset kolhut oiotaan suomessa. Tärkeintä on ollut halpa cif-hinta.
=tehdas ei myy tuotetaan varsinaisesti halvemmalla eri markkinoille, vaan myy halvemman tuotteen. Joskus hinta ja varustelu, laatu, jne kulkevat käsikädessä.

----

Uskon vakaasti markkinatalouteen ja arbitraasiteoriaan.

Ite oon periaatteesta vastustanu autoveroa, mutta toisaalta mulle oikeastaa todellisuudessa on niin ihan sama maksetaako autoista veroa vai ei, ei mulla ole varaa ostaa niin minkäänlaista pirssiä, hyvä ku on vara pitää totakaa paskalinttaa taas verois ja vakuutuksis ens talven yli, eikä tällä koulutuksella tule ikipäivänä olemaan varaa ostaa mitään kunnon autoa missä sitä veroa hinnassa oisi mitenkään paljoa. Ei mulla tuu koskaan olemaan varaa ostaa uutta bemaria vaikka ne maksais 10 000 euroa, ja ois valtion tukemia, ni miks mun pitäis mitää veronalennusta kannattaa.

oikeestaa aika sama laskee eli ei, en tuu ikipäivänä ostamaan uutta autoa. ei liity mun elämään, ihan yhtä paljo kiinnostaa ku omakotitalojen hinnat. Ei meikäläisel tuu olemaa varaa ostaa sellasta vaikka 80 tuhannella saisi. Ei niillä palkoilla mitä mun koulutuksella tulee saamaan ikinä. ei sillä ostella taloja eikä autoja. piste. Silti enpä vastustakaan, ei se multa oo pois jos kaikki dippainssit, lakimiehet tai ekonomit saa kakskertaa hienommat autot ku nyt. Halpeneehan ne 90luvun tojotanlintatki, ni että köyhemmätki jotain saa, mutta mulle se nyt on aika sama ajanko mä 98 vuoden lintal vai 89vuoden lintal.

Mitä ikinä oon ajellu toisten autoil jotka on hintaluokkaa 45000-80 000 ni onhan siin eroo hyvää suuntaa iha vitusti tojotoihi.. mutmut. nostakoo tai laskekoo, ei koske mua. sama mopoissa, oishan sellainen kiva, mut ei mul oo rahaa ikinä sellasta ostaa, vaik kortti onki.

edit: joo mua ärsyttää se että nää iki-ihanat ylivertaiset suomiautot on oikeesti ihan vitunmoisia extrakarvalakkipaskalinttoja, mitä tehas ei ees kehtaa myyä mihinkään muualle, ku niilt menis mainen autonvalmistajina, jos niilt tulis tollasta sontaa markkinoille.

Ite oon periaatteesta vastustanu autoveroa, mutta toisaalta mulle oikeastaa todellisuudessa on niin ihan sama maksetaako autoista veroa vai ei, ei mulla ole varaa ostaa niin minkäänlaista pirssiä, hyvä ku on vara pitää totakaa paskalinttaa taas verois ja vakuutuksis ens talven yli, eikä tällä koulutuksella tule ikipäivänä olemaan varaa ostaa mitään kunnon autoa missä sitä veroa hinnassa oisi mitenkään paljoa. Ei mulla tuu koskaan olemaan varaa ostaa uutta bemaria vaikka ne maksais 10 000 euroa, ja ois valtion tukemia, ni miks mun pitäis mitää veronalennusta kannattaa.

oikeestaa aika sama laskee eli ei, en tuu ikipäivänä ostamaan uutta autoa. ei liity mun elämään, ihan yhtä paljo kiinnostaa ku omakotitalojen hinnat. Ei meikäläisel tuu olemaa varaa ostaa sellasta vaikka 80 tuhannella saisi. Ei niillä palkoilla mitä mun koulutuksella tulee saamaan ikinä. ei sillä ostella taloja eikä autoja. piste. Silti enpä vastustakaan, ei se multa oo pois jos kaikki dippainssit, lakimiehet tai ekonomit saa kakskertaa hienommat autot ku nyt. Halpeneehan ne 90luvun tojotanlintatki, ni että köyhemmätki jotain saa, mutta mulle se nyt on aika sama ajanko mä 98 vuoden lintal vai 89vuoden lintal.

Mitä ikinä oon ajellu toisten autoil jotka on hintaluokkaa 45000-80 000 ni onhan siin eroo hyvää suuntaa iha vitusti tojotoihi.. mutmut. nostakoo tai laskekoo, ei koske mua. sama mopoissa, oishan sellainen kiva, mut ei mul oo rahaa ikinä sellasta ostaa, vaik kortti onki.

edit: joo mua ärsyttää se että nää iki-ihanat ylivertaiset suomiautot on oikeesti ihan vitunmoisia extrakarvalakkipaskalinttoja, mitä tehas ei ees kehtaa myyä mihinkään muualle, ku niilt menis mainen autonvalmistajina, jos niilt tulis tollasta sontaa markkinoille.

sana

Oiski nii onnellisessa asemassa että pääsisi Oikikseen, lääkikseen, TKK.lle, eläinlääketieteelliseen tai kauppakorkeaan. Vois miettiä vähän eri kantilta autoasioita..

nimim. sukulaispariskunnalla jotka on dippainssei on kaks autoo, vuoden vanha bemu ja 3v vanha volvo.. yhteesä 90tuhatta maksaa sellaset uutena..;)

en oo kateellinen. vaikka tiedänki että saan olla tositosi tyytyväinen jos ikinä tulee olemaan rahaa ostaa ees se paskalintta primerafantasy tai 10v vanha corolla, tosin periaatteesta en saatana fiatia enkä tojotaa osta. ennemmin vaikka ryömin.

Oiski ikinä koskaa rahaa ostaa vaikka e36 coupe bmw, ehkä joskus 10v päästä, ku ne on vähän vielä halventunu..ja mä oon säästäny rahaa siihi asti.

Riippuu nyt taas ihan siitä että onko sulla joku tietty auto, mikä on pakko saada, vai ostatko kuitenkin 7 tonnin auton, mutta sitten paremman jos vero alenee?

toisaalta ne lähtee veronpoiston jälkeen halvemmalla kuten saksa
suomi
toisaalta sitte saatat ostaa kuitenkin saman hintasen ja uuemman. On siinä sellaa järkeä, mutta sitte taas mitäs jos käyttömaksut nousee taivaisiin?

Ite oottaisin ehottomasti vielä.

Sleep-O sanoi:
Onko tässä nyt mitään järkeä odotella ja jarrutella noin 7000€ tai alle auton ostoa?

Pakko spekuloida vaikka mistään mitään tiedekkään. Kun autoveroa yhtäkkiä päätettäisiin rysäyttää alas niin kuinka nopeasti päätös tulisi voimaan ja kuinka nopeasti päätöksen jälkeen alkaisi käytettyjen autojen hinnat laskea.

Ei varmaa yhdessä yössä romahda käytettyjen hinnat. Itse ainakin luulen että kun vero tippuu niin käytetyistä peritään vieläkin samaa hintaa kuin aikaisemmin ja pikkuhiljaa alkaa myyjille totuus valkenemaan ja hinnat tulemaan alas kun niitä ei saadakkaan myydyksi kuten aiemmin. Ihan arvauksena veikkaisin että pari kuukautta kestää tätä hintojen haeskelukautta, jolloin autokauppa on lievästi sekaisin.

Ja vielä: en usko että tulliin saataisiin kovin vikkelään uusia ohjeita, jotka kiihdyttäisivät autojen tuontia Saksasta ja Ruotsista ja näin auttaisivat kotimaisten käytettyjen hintojen romahdusta.

Ja jos tarvitsee niinkin halpaa kuin 7000 euron autoa niin ei ehkä kannata vehtailla sen hankinnan suhteen. Siis jos oikeasti tarvitsee. Ei sitä veroa kokonaan poisteta. Muokataan vaan suosimaan ekologisempia autoja yms.

Eli jos hinku uudempaan autoon on hirvee niin pistä ostaen. Jos tulee takkiin niin sitten tulee. Life is life. Rahaa tulee aina lisää :D

No ei kyllä voi olla kuin erimieltä.

vanhat hinnat tulee 100.. eiku 200% varmasti kuolemaan siihen paikkaan. ei kukaan. toistan kukaan osta autoa 7000 eurolla jos tietää saavasa sen 2500 ensi viikolla tai ensi lokakuussa.

Indica sanoi:
vanhat hinnat tulee 100.. eiku 200% varmasti kuolemaan siihen paikkaan. ei kukaan. toistan kukaan osta autoa
Nooh enhän puhunutkaan että kukaan ostaisi. Puhuin hintaPYYNNÖSTÄ. Kertaus on opintojen äiti joten quoteaan itseäni :D

..käytetyistä peritään vieläkin samaa hintaa kuin aikaisemmin ja pikkuhiljaa alkaa myyjille totuus valkenemaan ja hinnat tulemaan alas kun niitä ei saadakkaan myydyksi kuten aiemmin.

Eeli tarkoitin, että ei myyjät kovin helposti tiputa hintaa tosta vain. Ja koska autovero tulee olemaan jotain todella erilaista ja eriasioihin pohjautuvaa kuten nykyään on. Esim. auton Co2 päästöihin yms. niin on huomattavasti vaikeampi tietää mihin käytettyjen hinnat laskevat kun kaikkien uusien hinnat eivät prosentuaalisesti laske yhtä paljoa vaan niissäkin tulee olemaan eroja.

Myös iki-ihana tullimme varmaan keksii jälleen autoilijoiden päänmenoksi jotain aivan käsittämätöntä, joten ulkomailta auton tuominen ei miksikään verovapaaksi muutu, siitä on turha haaveillakkaan.

Ja sitten vielä se tärkein JOS koko autovero poistuisi, mitä ei tule tapahtumaan, niin autojen hinnat tippuisivat n.30%, eli 7000 eurosta hieman alle 5000 euroon, eikä 2500 euroon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom