autoon murtohälytin

Ikä
42
Elikkäs pitäisi saada autoon edullinen perusmurtohälytin.
Auto on honda civic -90, eli ei mitenkään erityisen kallis auto. Alue missä autoa säilytetään on kuitenkin persreikäpaikka, jossa mm. minun entisestä autosta vietiin soitin ja kaiuttimet. tämän takia ei kiinnosta ostaa autoon uutta soitinta kenenkään pöllittäväksi ennenkuin on jonkinlainen turva (toki vakuutus jo on).

Kaikki hälyttimet mitä olen katsellut, ovat olleet ~300€ + asennus. mulle riittäisi sellainen peruslaite, joka aktivoituu vaikkapa oven avaamisella tms. en tarvitse mitään sisätutkaa tms. ihan perushälytin että voin laittaa sitten ledin vilkkumaan ja ikkunaan tarran ja hyvät yöunet päälle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pelkkä ledi ja tarra ikkunassa jo toimivat hyvin. Nimimerkillä kokemusta on. Mutta muuten kannattaa käydä vakuutusyhtiössä kysymässä lista niistä hälyttimistä jotka on hyväksyttyjä, sillä hälytin jota ei ole hyväksytty niin on kyllä yleensä halvempi mutta ei sillä tee mitään koska edelleen on samat omavastuut murto tapauksissa. Sinällään se hälytin ei näköjään tee autuaas koska nuo krimaalit näkyy murtautuvan suojattuihinkin autoihin ja joku sekopää nisti ei välttämättä edes älyä tai välitä jostain hälyttimestä.

viddu kun syöpi miestä minkälaiseks on menny meininki. Nytkin ihan vähä aika sitten, oli klo. 11-12 PÄIVÄLLÄ murtauduttu koulun pihassa autoon ja viety soitin. Ei jumalauta miten röyhkeetä.. saatanan paskiaiset.

metalman sanoi:
viddu kun syöpi miestä minkälaiseks on menny meininki. Nytkin ihan vähä aika sitten, oli klo. 11-12 PÄIVÄLLÄ murtauduttu koulun pihassa autoon ja viety soitin. Ei jumalauta miten röyhkeetä.. saatanan paskiaiset.
Se on juuri tätä... ei nykyään missään ole auto turvassa.
Tässä muistan muutama kesä sitten kun illalla joskus 23-24 olin viellä hereillä ja parvekkeen ovi auki. Ulkoa kuului sellainen narahdus kun renkaan pultteja aukaisee no mielessäni vaan ajattelin että kukahan sitä rengahommia yöllä tekee ja olin niin :david: että en katsonut ulos. No aamulla sitten olin lähdössä töihin kun naapuri oli lievästi hölmistyneenä pihalla kun hänen autosta oli viety renkaat alta.
Itselläni on muuten auto saannut olla rauhassa jo -92 lähtien kun olen vaan pitänyt lediä ja tarroja ikkunassa mitään kunnon hälytintä autossa ei ole.

Ostakaa kunnon hälytin jos aiotte ostaa. Kaverilla oli joku halpispaska ja siitä ei ollut kun riesaa kun se rupes soimaan itekseen ja sitten jätti kerran hälyttämättä kun ois pitänyt. Se halpa ja hyvä ei tässäkään asiassa kovin hyvin sovi samaan lauseeseen. Ja varsinkin jos sille hälärille on oikeasti tarvetta kuten ketjuan alottaja antoi ymmärtää niin itse panostasin kunnon hälyttimeen.

niinhän se olis tietysti, mutta näin opiskelijana ei tekis mieli ostaa 300-400€ maksavaa häläriä n.tonnin autoon :(

Minkäslaisia näitä hälyjä sitten on päätyypeiltään, ihan perushälyssä varmaankin ikkunassa on sensorit jotka ottaa tärinään, ja ainakin ovissa lukoissa tai muualla että kun oven avaa niin hälyttää. Mitä muuta?

Hälytin olisi hyvä juttu, mutta jotenkin tullut outo mielikuva niistä, kun niin monella on autossa hälyttimet viimeisen päälle mutta ei pidä niitä päällä, kun niitä turhia hälytyksiä tulee sitten jatkuvasti.

No asennusvirheeltähän se kuulostaa, mutta toisaalta se konepellille pomppaava kissa tai parkkipaikalta taas pikkukännissä ajelemaan lähtevä naapurin herra tönäsee perskannikallaan ovea - laukeaa hyvinkin asennettu hälytin, luonnollisesti.

Periaatteessa paras hälytin olisi sellainen joka ei pidä ääntä mutta ilmottaisi esim. kännykkään välittömästi että mitä tapahtuu, osaisi sitten mennä katsomaan tai pyytää jonkun muun katsomaan jos on jossain kauempana kotoa vaikkapa.

Mikä olisi toimivin vaihtoehto rahallisia menetyksiä vastaan?

perushälytin on nykyään sellainen, johon tulee kaukosäädöllä toimiva keskuslukitus, sisäsensorit ja kallistus ja tärinäsensorit, eli jos autoa nostetaan (yritetään viedä renkaat) tai potkitaan jne. Lisänä vissiin sitten voi hankkia tunnistimet jotka tunnistavat jos auton ympärillä liikkuu ihmisiä, ja hälytin antaa tällöin varoitusmerkin. tämä ei kyllä oo imo kovin hyvä, känninen agressiivinen kusipää provosoituu tollasesta ja viimeistään varoitusmerkin kuultuaan potkii autosta ikkunan sisään.

Paras turva imo : perushälytin + vakuutus.

Itse ostin käytettynä 100e:llä enforcerin hälyt. Tärinä, ikkunansärky, luukut, ovet hälyksessä ja esihälytys löytyy. Varaa viikonlopun asenteluun ja säätöön niin saa tehtyä hyvän rauhassa. Ihan hyvä homma tuo, että firmat eivät yleensä myy pelkkää hälytintä, vaan mielummin vain asennettuna. Karsii aika hyvin noita virheellisten asennusten virhehälytyksiä.

Nyt joku kuukausi sitten tuli virhehälytys, kun naapuriautopaikalta täräytettiin kylmiltään joku perkeleen vanha iso diiseli käyntiin. Ja tärinähälytin ilmoitti tästä. :D

Paras hälytin: gsm-viritelmä soittelemaan silenttina kun häly tulee. Olettaen, että itse on lähellä.

Gsm-viritys itse rakenneltuna, siihen ostaa oven avauksen, liikesensorin, jne...

Tähän kun lisää vielä paikannuspalvelun, niin mahdollisuudet kitkeä rikollisuutta ovatkin jo mielenkiintoisat.. :D

metalman sanoi:
Alue missä autoa säilytetään on kuitenkin persreikäpaikka, jossa mm. minun entisestä autosta vietiin soitin ja kaiuttimet.

:offtopic:
Tässäkin auttas jonkin verran jos tehtäisiin lukittavat autotallit kaikille taloyhtiön asukkaille. Tää olis aika pieni kustannuserä siihen verrattuna miten paljon automurrot tulee maksamaan vuodessa vakuutusyhtiöille ja murron kohteeksi joutuneille. Omavastuut on niin suuria että pöllityistä stereoista ei juuri korvauksia saa.....

:wall:

Osta sellanen autosoitin, missä on mukana joku hälyttimen tapainen. ainakin pinohiiri on tarjonnut tuollaisia soittimia. Yksinkertaisuudessaan siitä tulee yksi lanka auton sisävalokytkimeen ja hälyttää, jos ovet aukeaa. Hälytys tulee kaiuttimien kautta, joten mitä enemmän watteja, sitä mukavampaa varkaalla on. ledi vilkkuu soittimen keskellä, kun poistat etupanelin.

Kun myyt auton, otat tietenkin soittimen talteen ja laitat seuraavaan autoon tai myyt eteenpäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom