Autonne käyttökustannukset?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Vaihdoin autoa joulukuussa 2011:

Viime vuodelta:
Uudet talvirenkaat 500€
Vikakoodin lukua 60€
Öljyt+ilmamassamittarin putsausta 180€
Auto ei tietty tullut kuntoon, joten:
Uusi Ilmamassamittari 130e
Viaksi selvisi Sähkövika 600
Uudet kesärenkaat 450€
Uudet alumiinivanteet 600€
Kuramatot 40€
Vakkariviiksi 20€
Ohjelmointi 50€
Öljyt 100€
Katsastus 50€
Ajovalot 50€
Ajovalojen hionta ja kiillotus 50€
Alustan korjausta+dieselsuodatin 450€
Vakuutukset 600€
=3930€

Arvon alenema 2000€

=5930

Kilometrejä 35 000
Keskikulutus 7litraa/100km = 3900€
9830€
=0.28€/km

Saatanan kallista. Vois oikeasti harkita tuota uusi auto vuodeksi palvelua..
Sen sijaan, että ajan 2003 vuoden autolla, olisin 2012 vuonna voinut ajaa uudella autolla kiinteiden kustannusten ollessa 5500€+vakuutukset = reilu6000€ . Pelkkiin korjauksiin ja auton arvon alenemiseen kun meni lähemmäs saman verran rahaa.

Tänä vuonna tosin ei ole vielä mennyt yhtään rahaa huoltoon. Öljyt pitäisi vaihtaa ja katsastaa.
Yksi vittumainen käynnistykseen talviaikana liittyvä vika autossa on, jota huolto ei löydä/osaa korjata, niin tekisi mieli vaihtaa autoa ennen ensi talvea.
Toisaalta taas on pistänyt jo niin paljon rahaa autoon kiinni, että houkuttelisi ajaa sillä vielä vuoden kaksi jos vaikka kilometrikustannukset laskisi pitemmällä aikavälillä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
btw ne kellä on rahaa kuten minulla ei vaivaudu laskeskelemaan :rolleyes:

Tai ne, joilla on vapaa autoetu. Joskus käynyt mielessä, että tuleeko persnettoa, kun autoedun verotusarvon jälkeen jää kuukaudessa noin 470€ nettona vähemmän käteen. Kun oikein ajattelee, niin aika halpa hinta, kun saa ajaa niin paljon kuin ikinä jaksaa ja ehtii eikä tarvi maksaa ikinä yhtään mistään. Eikä kärsiä arvonalenemisista. Niin ja on aina max 3vuotta vanha auto alla.

Noilla kustannuksilla kannattaisi miettiä vaikka:
Auto vuodeksi palvelua:
http://www.automaa.fi/sisalto.aspx?sisaltoid=6448&otsikko=uusifordvuodeksi

Esim toi Ford Focus, 500 euroa kuukaudessa. Vakuutukset toki joutuu itse ottamaan. Netin tietojen mukaan osa väittää ettei sisällä kilometrirajoitusta, en löydä siitä mainintaa nettisivuillakaan. Osan mukaan kilsarajoitus on 20tkm asti, tiedä sitten.

Itse olen harkitsemassa vahvasti tuota palvelua, 500 euroa kk ei ole paha hinta uudesta autosta, ilman huolto&katsastushuolia.

Mitä mieltä porukka on?

Minulla on tammikuun lopusta ollut käytössä Focus tällä UAV-systeemillä.

Kilometrirajoitusta ei ole, itselleni tulee arviolta 50 000 kilometriä vuoden aikana eikä tämä ollut Automaalle mikään ongelma.

Auto on tosiaan Focus Titanium Ecoboost, lisävarusteita saisi tilattua mutta ne joutuu maksamaan kokonaan itse tuon 12kk aikana. Tästä johtuen itselläni ei ole edes lohkolämmitintä.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom