auton tarpeellisuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vol
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Minulla ei vielä autoa ole, mutta voinen perustella sen hankinnan hyvin. Äitini ja ainot isovanhempi asuu 20km päässä, isäni ja pikkuveljeni 100km päässä ja työpaikalla tarvitsee autoa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Koulumatkaa itselläni 15 km ja työpaikalle 6,5km. Kouluun menis täällä pk-seudulla min. 40 minuuttia/suunta kahdella eri bussilla ja se ei nappaa. Työmatkaankin saa kulumaan sen 25 min. bussilla tultaen. Siihen päälle vielä salilla/treeneissä käynnit julkisilla, mitä tosin joskus tein kun ei ollut autoon varaa, niin päivässä meni koulussa -ja treeneissä käyntiin yht. 2,5h bussissa istumista. Vähän liikaa...

Edit: Pk-seudulla julkiset toimii hyvin niillä tietyillä linjoilla Hesan suuntaan. Tosin seutulipun hinta on "ei opiskelijalle" aika mahtipontinen (80€/kk Espoosta ostettuna). Heti jos asut jossain näitten reittien sivustoilla ja joudut kulkemaan vähänkään poikittais-suuntaisesti, niin helposti saat käyttää kolmea eri kulkuvälinettä päästäksesi julkisilla paikasta A paikkaan B ja aikaa kuluu suorastaan paljon sinällään lyhyen matkan kulkemiseen.

Edit 2: Lisäksi joka vuosi nouseva lippujen hinta ja jatkuva vuorojen karsiminen(vaikeuttaa liikkumista huomattavasti) on ikävää ja mielestäni suorastaan kannustaa yksityisautoiluun. Julkisilla menisin, jos ne toimisivat fiksusti.

30 kilsaa työmatkaa ja työpaikka sijaitsee syrjäseudulla. No kyllähän sitä bussillakin pääsisi, mut en viitti kannella useita satoja kiloja työkaluja/tavaraa mukanani bussilla, joten hiacella körröötellään toistaiseksi.

Jos ja kun pysyn sinkkuna läpi elämäni, en koskaan aijo hankkia autoa. Kuhan vaan työpaikka pysyy tarpeeksi lähellä ja tällä alalla todennäköisesti pysyy.
Lottovoitto voi tietenkin vähän laittaa miettimään, onko leluja tarpeeksi, mutta muuten ei tarvetta vielä ainakaan ole ollut.

Zone-sarja -42%
Tehdään pieni nosto ketjulle :)

Itse olen ruvennut vakavasti miettimään, että luopuisin autostani. Vielä vuosi sitten se oli pakollinen ja kilsoja tulikin noin 20-25k/vuodessa. Mutta nykyään kun asustelen kaupungissa, niin pärjäisin ihan hyvin ilman autoa, lähinnä sitä tulee käytettyä koska se on olemassa. Tulee vaan jatkuvasti mietittyä miten paljon halvemmaksi tulisi kun auton pakollisia kuluja ei tarvisi maksaa, ja saisihan sitä ihan kivan summan sukanvarteen kun sen möisi pois. Katsotaan kesän lopussa jos siitä luopuisi.

Vaikka itse asun Helsingissä ja julkiset kulkee hyvin, niin en silti luopuisi autosta mistään hinnasta. Sitten, kun tarvitsee päästä johonkin vähänkään pidemmälle ja vaikka roudata vähän tavaraa mukanaan, niin ei siitä mitään tule julkisilla. Tingin mieluummin jostain muusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom