- Liittynyt
- 26.1.2012
- Viestejä
- 1
Eli tarkoitus olisi ostaa vm. 2003 Toyota Avensis yksityiseltä myyjältä Saksassa. Miten rekisteröintiin liittyvä paperisota hoidetaan oikein?
Netistä löytyy kyllä paljon tietoa, mutta suurin osa löytyneistä tiedoista liittyy auton ostamiseen autoliikkeestä, joten kaikkiin kysymyksiin en saanut vastausta.
Tämän verran olen saanut kasattua tehtävälistaa, mutta voisiko joku kokeneempi tarkastaa ja kertoa mahdolliset virheet?
1. Ilmoitus ajoneuvon poistamisesta rekisteristä rekisteröintiviranomaiselle. (Tämän
jälkeen autolla ei saa varmaankaan ajaa ennenkuin uudet kilvet ovat paikallaan,
loput tehtävät hoidettava kävellen yms.?)
2. Liikennevakuutuksen ottaminen esim. kilpisepältä.
3. Auton rekisteröinti rekisteriviranomaisella, mukana
virallinen henkilötodistus,
autoon hankittu vakuutus,
alkuperäinen katsastustodistus (TüV),
pakokaasumittaustodistus (AU),
auton rekisteröintitodistuksen osat I ja II
4. Kilpisepälle mukana rekisteriviranomaiselta saatu rekisteröintitodistuksen I osa
5. Uusien kilpien kanssa rekisteröintitoimistoon, jossa kilpiin kiinnitetään punaiset
napit
6. Kilven kiinni autoon ja Suomen kohti
Miltä näyttää? Selviääkö nämä tekemällä?
Olemme suunnitelleet lähtevämme 16.00 laivalla Rostockista, eli laivalla pitäisi olla viimeistään 14.30. Auton rekisteröinti hoidettaisiin joko Bremenissä tai Hampurissa.
(Bremen-Rostock noin 3h, Hampuri-Rostock noin 2h). Miten pitkään paperihommissa kestää normaaliolosuhteissa?
Netistä löytyy kyllä paljon tietoa, mutta suurin osa löytyneistä tiedoista liittyy auton ostamiseen autoliikkeestä, joten kaikkiin kysymyksiin en saanut vastausta.
Tämän verran olen saanut kasattua tehtävälistaa, mutta voisiko joku kokeneempi tarkastaa ja kertoa mahdolliset virheet?
1. Ilmoitus ajoneuvon poistamisesta rekisteristä rekisteröintiviranomaiselle. (Tämän
jälkeen autolla ei saa varmaankaan ajaa ennenkuin uudet kilvet ovat paikallaan,
loput tehtävät hoidettava kävellen yms.?)
2. Liikennevakuutuksen ottaminen esim. kilpisepältä.
3. Auton rekisteröinti rekisteriviranomaisella, mukana
virallinen henkilötodistus,
autoon hankittu vakuutus,
alkuperäinen katsastustodistus (TüV),
pakokaasumittaustodistus (AU),
auton rekisteröintitodistuksen osat I ja II
4. Kilpisepälle mukana rekisteriviranomaiselta saatu rekisteröintitodistuksen I osa
5. Uusien kilpien kanssa rekisteröintitoimistoon, jossa kilpiin kiinnitetään punaiset
napit
6. Kilven kiinni autoon ja Suomen kohti
Miltä näyttää? Selviääkö nämä tekemällä?
Olemme suunnitelleet lähtevämme 16.00 laivalla Rostockista, eli laivalla pitäisi olla viimeistään 14.30. Auton rekisteröinti hoidettaisiin joko Bremenissä tai Hampurissa.
(Bremen-Rostock noin 3h, Hampuri-Rostock noin 2h). Miten pitkään paperihommissa kestää normaaliolosuhteissa?