Auton myynti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen ensimmäistä kertaa myymässä autoa yksityiselle, muutama juttu askarruttaa.

Meillä on autolla 2 omistajaa, minä olen rekisteriin merkitty omistaja ja avokin nimi lukee lisätiedoissa toisena omistajana. Pystynkö käyttämään Trafin luovutuskirjaa normaalisti ja lisäilemällä vain myyjän kohtaan molempien nimet? Haluan kuitenkin tuon luovutuskirjan kaiken varalta joka tapauksessa. Ovatko todistajat pakollisia, vai onko lappu yhtä pätevä myös ilman niitä?

Samat kysymykset rekisteröintitodistuksen ilmoitusosan suhteen, kirjataanko kaikki vain minun nimissä vaiko miten?

Jotain muita vinkkejä/huomioitavaa? Käteisellä kauppa tehdään luonnollisesti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei tarvitse kuin omistajan tiedot täyttää.Eli pystyt kayttää luovutuskirjaa eikä siihen tarvii laittaa ku omat tiedot ja ostajan tiedot ja tietty auton tiedot.Todistajat ei oo pakoliset mut jos niitä on ni ei niistä haittaakaa oo.. ei oo muita vinkkejä muuta ku et jos sovitte jotain erityisehtoja myynnin yhteydessä esim.talvirenkaat haetaan viikon päästä ni kannattaa kirjottaa ne siihen myyntipohjaan ni ei tuu mitänn väärinkäsityksiä..

Myyjänä kiinnostaa vian kaksi asiaa, se että saat rahat ja sitten täytätte ilmoitusosan johon merkitään uusi omistaja ja molemmat allekirjoittavat paperin, omistajat monikossa ja ostaja. Tuon jälkeen otat ilmoitusosasta valokopion tai digikameralla kuvan. Olet valmis. Luovutuskirja tekee saman asian, mutta on "hyödytön" nykyaikana koska valokuva todistaa saman asian.

Jos ostaja ei rekisteröi autoa itselleen, edellämainitulla tavalla voit todistaa myyneesi auton ja pääset siitä virallisesti eroon.

Zone-sarja -42%
Eli homma meni juurikin kuten jjj84 sanoi, molempien omistajien nimet papereihin. Hoidettiin homma oikein viimeisen päälle, tehtiin erikseen kauppakirja ja luovarikin. Todistajista suosittelen hommaamaan omat mahdollisuuksien mukaan, meidän piti hommata yksi ulkopuolinen ja kolme naismyyjää kieltäytyi välittömästi. Taksimies sitten suostuikin mukisematta.

Suositut

Back
Ylös Bottom