Auton myyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kedavra
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laitetaan vaikka tänne.

Jos myyn auton vaikka esim 5.8.2011 ja postiin on tullut lasku veroista joka on alkanut 25.7.2011. Maksanko minä tuon veron vai tulleeko auton uudelle omistajalle lasku ja minulle uusi lasku tuosta 25.7-5.8 ajalta?

Ja auton uusi vakuutus kausi alkaa 4.8.2011 joten kannattaako tota vakuutusta maksaa jos seuraavana päivänä myyn auton pois?laittavatko ne siltä yheltä päivältä mulle laskun?
Ja miten siinä tappauksessa jos vakuutus ois pitäny olla maksettu 4.8 ja jätän maksun maksamatta ja 5.8 tullee kaveri joka ostaa auton ja törttöilee autolla aiheuttaen jonku liikennevahingon eikä ole vielä ehtinytt ottaa omia vakuutuksia?Kuka sen sillon korvaa?

Sekavaa tekstiä sitte.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Soita Trafiin autoverosta. Ne laskee sulle sen oikean veron määrän ja laittaa uuden verolapun. Juuri myin oman autoni viikko sitten ja Trafin kanssa homma sujui hienosti.
Vakuutuksesta varmaan sama juttu.

Uudella omistajalla on viikko aikaa ottaa auto omiin nimiinsä katsastuskonttorilla.
Sitä ennen ostaja ajelee "myyjän vakuutuksilla", jotka auton myynyt kuitenkin saa takaisin siltä ajalta takautuvasti vakuutusyhtiöstä jne.

Mä maksaisin nuo pois, kyllä ne rahat palautuu.

Uudella omistajalla on viikko aikaa ottaa auto omiin nimiinsä katsastuskonttorilla.
Sitä ennen ostaja ajelee "myyjän vakuutuksilla", jotka auton myynyt kuitenkin saa takaisin siltä ajalta takautuvasti vakuutusyhtiöstä jne.

Mä maksaisin nuo pois, kyllä ne rahat palautuu.

omistusoikeus ajoneuvoon siirtyy luovutusasiakirjan allekirjoittamisella, ei rekisterimerkinnällä. eli myyjän vakuutukset loppuu siihen kun luovarit kirjoitettu. itse esimerkiksi ostin kerran seisonnassa olevan prätkän ja ajelin sillä niin tokihan poliisi pysäytti kun niiden tietojen mukaan pyörä seisonnassa näytin luovaria niin sanoi turvallista matkaa ja muista käydä tekemässä rekisteri ilmoitus,

Liikennevakuutus on kaupantekopäivästä voimassa 7vrk, kaskovakuutus 14vrk. Auton voi rekisteröidä vaikka vuoden päästä, mutta liikennevakuutus on pakollinen ja tehtävä 7vrk sisään. Paperi joka merkitsee, on rekisteritodistuksen ilmoitusosa. Et voi ostaa henkilöautoa pelkällä vapaamuotoisella kauppakirjalla.

Zone-sarja -42%
Vaan kun vanhan omistajan vakuutukset eivät katkea, ellei uusi sitä käy konttorilla hoitamassa. Silloin todistetaan luovarilla tuo.
Ja ilmaisin nyt asian väärin, vanhan omistajan vakuutukset joo katkeaa siihen luovarinkirjoituspäivään, TAKAUTUVASTI. Ne siis tulee vasta sen jälkeen, kun se uusi omistaja on konttorilla vieraillut. Ja jos ei ole, voi myyjä ite käydä luovaria siellä vilauttamassa ja homma taas fine.

Suositut

Back
Ylös Bottom