jyriJKL sanoi:
Bensat vuodessa 52 x 30e = 1560e nykypäivän bensan hinnalla.
Vakuutukset vuodessa n. 500e
Huollot (viime vuoden huollot) 720e (sis. öljyt ym. muut)
Tuolla päästään 2780e eli aikalailla 3000e omilla kilometreillä. Siinä menee kesän tienestit vuoden ajeluun!
Tuo ei meillä edes riitä. Bensaan voisi laskea menevän vuodessa yli 2000 euroa ja vakuutuksiin 550e (täyskasko).
Ja sitten huollot.. Riippuen siitä, mikä auto on milloinkin ollut alla, niin voisinpa sanoa, että joskus on vuodessa mennyt huoltoihin useampi tuhatkin.:jahas: Ja siihen ei yleensä öljynvaihdot kuulu, kun mies useimmiten itse vaihtaa. Ja tuo summa kuulostaa isolta siinä mielessä,että mies osaa itse aika paljon noita autoja laitella, mut osat sattuu maksamaan niin perkeleesti (esim. katalysaattorit). Ja onpahan joskus aikoinaan jouduttu yhteen autoon uusi moottorikin ostamaan..
Eli jos huono tuuri käy ja ostaa huonokuntoisen auton, niin kyllähän ne kustannukset helposti aika isoiksi kasvavat. Ja se minkä verran vuoden aikana tahtoo ajella.
Meillä kustannuksia nostaa vielä kaikki ylimääräinen, mikä liittyy näihin tuning-harrastuksiin..
Mut jos halvalla tahtoo päästä, niin kannattaa ostaa joku vanha Toyota tai Nissani. Ostohinta pieni ja hyvän jos saa, niin huoltoihin ei mene paljoa paskaakaan. Ja jos auto on halpa ja siihen tulee isompaa remonttia, niin sit kannattaa jo ostaa uusi. Alle tonnilla saa autoja, joilla pystyy ajamaan vielä pitkään. Nimimerkillä kokemusta löytyy. ;)