auton kustannukset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samout
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Niin että voisiko joku kertoa että paljo kaikki eri maksut ovat jotka autonhankinnasta seuraa, liikennevakuutus, katsastukset, autovero... Jos puhutaan esimerkiksi 90-luvunvaihteen henkilöautosta. Olen yrittänyt kysellä kavereilta ja muilta mutta varmaa tietoa ei tunnu saavan.
Olen 18vuotias ja asun Hämeenlinnassa (nuo tiedot vaikuttavat vakuutuksenhintaan)

edit. nii unohtu sanoo et vakuutusyhtiönsivuil yritin kattoo mut sielt selvinny mitää:S

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
no jos otat täyskaskon niin bensat, verot ja kaikki tulevat korjaukset niin sanoisin että jotain 100-400 euroa kuussa

Ja täyskaskoa ei kannata noin vanhaan autoon mun mielestä ottaa. Ellei ole joku Ferrari. 15 vuotta vanhan auton arvo on joitakin tonneja ja täyskasko ton ikäselle jannulle tekee vuodessa monta sataa ilman bonareita niin siin voi laskeskella kannattaako sitä täyskaskoo siihen ottaa. Jos ruttaa auton niin sitten oikoo sen halvalla jossain pajalla tai ostaa uuden.

edelbrock sanoi:
Ja täyskaskoa ei kannata noin vanhaan autoon mun mielestä ottaa. Ellei ole joku Ferrari. 15 vuotta vanhan auton arvo on joitakin tonneja ja täyskasko ton ikäselle jannulle tekee vuodessa monta sataa ilman bonareita niin siin voi laskeskella kannattaako sitä täyskaskoo siihen ottaa. Jos ruttaa auton niin sitten oikoo sen halvalla jossain pajalla tai ostaa uuden.

Aivan.

Vaikea tuollaisia on laskea. Verot, vakuutukset, käyttökulut, huoltokulut, tarvikkeet, pääoman arvon lasku, autopaikka jne. jne.

Ei kannata, aja taksilla.

katsastus muistaakseni 40 euroa.
Vakuutusmaksuista en muista tarkkaa summaa, jotain 50-100 euron väliltä/kk
vanhoihin autoihin autovakuutukseksi kannattaa ottaa vapaaehtoinen (tjs), eli suppein ( palo, hirvi ja varkaus.)
Liikennevakuutus taas on pakollinen

ajoneuvovero muistaakseni 30euroa 3 kuukautta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kiitoksia ace-oo-lle että saan tarkempaa käsitystä asiasta :). Paljonkos se liikenne vakuutus vielä maksaa, ja onko se yhteydessä autovakuutukseen.

Tanssiva Rosvo sanoi:
no jos otat täyskaskon niin bensat, verot ja kaikki tulevat korjaukset niin sanoisin että jotain 100-400 euroa kuussa

Aika vähän saa ajaa, että tuohon alle 150e/kk päästään, kun lasketaan kaikki huoltokulut, verot, vakuutukset jne mukaan.

ace-oo- sanoi:
vanhoihin autoihin autovakuutukseksi kannattaa ottaa vapaaehtoinen (tjs), eli suppein ( palo, hirvi ja varkaus.)
Toi on nimeltään osakasko.

Samout: Otat osakaskon lähivakuutuksesta. Mä kävin just viime viikolla Hämeenlinnan kaikki vakuutusyhtiöt läpi, ja toi oli halvin. Sijaitsee siis palokunnankadulla ihan linja-autoaseman taksitolppaa vastapäätä. Ja se ei ollu mainos, vaan ihan oma havainto.

no juu se olikin 90-luvun vaihteen auto...eli osakaskoa peliin

Karkea laskelma vanhempi bensa auto:
-autovero n.6-8e/kk
-liikennevakuutus ilman bonuksia 30-50e/kk Riippuen autosta/kuskin iästä/paikkakunnasta jne...
-bensat vähintään 100e nykyhinnoilla/kk
-huoltokustannukset/renkaat ilman isompia remontteja ainakin n.10-20e/kk
Eli keskimäärin normaaliin vanhempan autoon yhteensä: n140-160e /kk
Eli vitun kallista!!

Bensat vuodessa 52 x 30e = 1560e nykypäivän bensan hinnalla.
Vakuutukset vuodessa n. 500e
Huollot (viime vuoden huollot) 720e (sis. öljyt ym. muut)

Tuolla päästään 2780e eli aikalailla 3000e omilla kilometreillä. Siinä menee kesän tienestit vuoden ajeluun!

jyriJKL sanoi:
Bensat vuodessa 52 x 30e = 1560e nykypäivän bensan hinnalla.
Vakuutukset vuodessa n. 500e
Huollot (viime vuoden huollot) 720e (sis. öljyt ym. muut)

Tuolla päästään 2780e eli aikalailla 3000e omilla kilometreillä. Siinä menee kesän tienestit vuoden ajeluun!

Tuo ei meillä edes riitä. Bensaan voisi laskea menevän vuodessa yli 2000 euroa ja vakuutuksiin 550e (täyskasko).
Ja sitten huollot.. Riippuen siitä, mikä auto on milloinkin ollut alla, niin voisinpa sanoa, että joskus on vuodessa mennyt huoltoihin useampi tuhatkin.:jahas: Ja siihen ei yleensä öljynvaihdot kuulu, kun mies useimmiten itse vaihtaa. Ja tuo summa kuulostaa isolta siinä mielessä,että mies osaa itse aika paljon noita autoja laitella, mut osat sattuu maksamaan niin perkeleesti (esim. katalysaattorit). Ja onpahan joskus aikoinaan jouduttu yhteen autoon uusi moottorikin ostamaan..
Eli jos huono tuuri käy ja ostaa huonokuntoisen auton, niin kyllähän ne kustannukset helposti aika isoiksi kasvavat. Ja se minkä verran vuoden aikana tahtoo ajella.
Meillä kustannuksia nostaa vielä kaikki ylimääräinen, mikä liittyy näihin tuning-harrastuksiin..

Mut jos halvalla tahtoo päästä, niin kannattaa ostaa joku vanha Toyota tai Nissani. Ostohinta pieni ja hyvän jos saa, niin huoltoihin ei mene paljoa paskaakaan. Ja jos auto on halpa ja siihen tulee isompaa remonttia, niin sit kannattaa jo ostaa uusi. Alle tonnilla saa autoja, joilla pystyy ajamaan vielä pitkään. Nimimerkillä kokemusta löytyy. ;)

Taksi tuntuu äkkiseltään kalliilta mutta on takuuvarmasti halvin tapa liikkua omalla kyydillä. Bussi vielä halvempi ja fillari ilmainen.

80-90 luvun autot ovat kustannustehokkaita, osat ovat halpoja, ne voi vaihtaa itse eikä niitä ole paljon. Autotkaan eivät maksa kuin noin 500-1000e.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom