Auton "koulutus"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ämmbee
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
Moi,

onko, gurut, mahdollista saada auto sellaiseksi että se käynnistyy ilman IR-avainta(patterilla toimiva). Ongelma on nimittäin sellainen. Toinen vaihtoehto olisi uuden IR-avaimen luonti.

Tuollaiset leikkikalut eivät ole ikuisia, vaan kupsahtavat ennenaikaisesti, mottori pyörii vielä muutama vuosi huoletta.

Ottaa päähän jos jää tien päälle avaimen toiminnan takia...

Kyseessä Rellu Megané...

Olen erittäin kiitollinen vastauksista, tai jos voitte linkittää toiseen forumiin tarvittaessa.:dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyseessä varmaan on siis uudehkoja ajonestolla varustettuja autoja? Jos näin on niin uuden avaimen voi käytännössä teettää ainoastaan merkkikohtaisen huollon kautta. Avain tilataan jostain valmiiksi koodattuna juuri sun autoosi. Tämän jälkeen (riippuen autosta) avain lisätään auton tietokantaan huollossa.

Ei uusi auto vaan -96. Prkl jos pitää tilata uusi avain, siinä tapauksessa pitää jatkossa olla entistä tarkempi auton valinnassa.

Ei uusi auto vaan -96. Prkl jos pitää tilata uusi avain, siinä tapauksessa pitää jatkossa olla entistä tarkempi auton valinnassa.
Eikö se nyt siitä oven lukosta aukea ja virtalukosta käynnisty huolimati siitä, että toimiiko se avaimen IR-osuus joka on vaan alkukantainen kaukosäädin?

Ainakin muistaakseni ton ikäsissä relluissa menee näin, saatan kyllä olla väärässä. Toki yleensä saa myös tuon pelkän pariston vaihdettua.

Auto tosiaan on käynnistys-estolla jos ei IR:ää käytetä 10min sisällä. Eli tuskin ehtii kahville...

Paristot vaihdettiin, putsattiin pariston kontaktipinnat paskasta ja ruosteesta, (sekä rukoilin jeesusta)... ei ihme jos käyttöikä ei ole yli 12v. tuommoisella. Tällä hetkellä 1/2 avaimista ei toimi vaikka olen tehnyt käytännössä kaikki "normaalit" huollot.

Joo, mulla oli kans -96 Megane, ei mitään hyvää sanottavaa kuin se että sain tuurilla suht. nopeasti myytyä. :dance:

Mitäs vikaa siinä avaimessa? Toimii tai ei toimi ja jos rikkoontuu, saa korjaamolta uuden. Korjaamolla käynnit ovat tuttua puuhaa Rellumiehelle, itse olin 12kk takuuaikana Bilialla 13 kertaa. Todennäköisesti tiedoissa lukee edelleenkin: "asiakas on mulkku", siksi en voi ostaa Volvoakaan koskaan :lol2:
Ite kopsasin tosta muuten sen signaalin ohjelmoitavaan kauko-ohjaimeen mutta kun mokoma vaihtuu joka kerta nappia painaessa niin ei sekään auttanut.

Niijoo, siinähän oli se että piti pistää ovet lukkoon ja takaisin auki jos avain oli käyttämättä hetkisen... Typeryyttä, mutta ihan helppoa. Bemariin saa uuden avaimen 147 egellä, ei toi nyt kauhean hintainen voi Relluunkaan olla.

Okoo, korjaamoon siis.

Vika on luultavasti semmoinen että avaimen elekroniikka on kupsahtanut. Ledikään ei palaa.

Hankitaan sitten joskus se bemari.

Okoo, korjaamoon siis.

Vika on luultavasti semmoinen että avaimen elekroniikka on kupsahtanut. Ledikään ei palaa.

Hankitaan sitten joskus se bemari.

tarvit pelkän lähetinosan eli metalli osa vanhasta...
avain tilataan auton tiedoilla ja koodataan autoon jolloin tarvit muut toimivat avaimet mukaan
edittii ja kyllä penaria alle ja äkkiä...tosin on niissäkin samoja ongelmia

Joo, ihan sama vika kaverilla 10 vuotta uudemmassa ja 10x kalliimmassa bemarissa :lol2:
Siitä tiesin hinnankin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom