Automerkkien koventunut kilpailu Suomessa

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ison maailman meininkiä ei Suomessakaan markkinoinnissa ja myynnissä ole. Suomalainen ahdistuu helposti erittäin myyntihenkisestä lähestymistavasta eikä jenkkimeininki välttämättä tule koskaan sopimaan tänne.

Joka tapauksessa mm. automerkit ovat ainakin kiristäneet kampanjointia ja kohdistettua täsmämainontaa. Ihmisiä profiloidaan voimakkaasti ja tutkitaan rekistereistä autonvaihtointoa yms. Ainakin jos profiloidut premium-autojen suhteen potentiaaliseksi asiakkaaksi, niin VIP-kutsua, esitettä ja lehtiä alkaa tulvia postiin.

Tässä omia kokemuksia:
- en ole Audia koskaan omistanut, mutta ko. merkin prameita esitteitä ja lehtiä tulee postista
- ollessani BMW-kuski sain Audin lisäksi Mersulta erilaisia lehtiä ja mainoksia
- luonnollisesti aina olen saanut siltä "omalta merkiltäni" kovasti tarjouksia, lehtiä ja esitteitä; tältä tuskin kukaan välttyy
- VIP-kutsu koko perheelle Jaguarin tapahtumaan. Söimme kakkua, pullaa ja joimme kahvia. Sain koeajaa ensimmäisten joukossa sinä päivänä julkaistua Jaguarin farmaria
- toinen VIP-kutsu Jaguarille samanlaiseen tilaisuuteen, jossa olisi päässyt Land Roveriakin kokeileemn. En päässyt
- vaihdoin BMW:stä takaisin Mersuun ja sain puolentoista viikon päästä kutsun BMW:n VIP-tapahtumaan, jossa sai syödä koko illan ja ryypätä niin paljon kun ehti yöhön asti. Tämä tapahtuma tuntui aikalailla "voitelulta"; itse autoista oli asiaa erittäin vähän. Live-musiikki, syöminen ja juominen pääosassa.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Tai jotain muuta aiheeseen liittyvää?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla loppu kaikki kutsut kun tein sen kiellon ettei rekkarin perusteella saa tietoja pihalle noista järjestelmistä :D

Sitä ennen tuli aika surkeita lehtisiä joissa oli lähes samat hommat kun päivän lehdessä. Varmaan pitäs ostella niitä Ferrareja niin saisi muutakin kun kakkua.

Ison maailman meininkiä ei Suomessakaan markkinoinnissa ja myynnissä ole. Suomalainen ahdistuu helposti erittäin myyntihenkisestä lähestymistavasta eikä jenkkimeininki välttämättä tule koskaan sopimaan tänne.

Joka tapauksessa mm. automerkit ovat ainakin kiristäneet kampanjointia ja kohdistettua täsmämainontaa. Ihmisiä profiloidaan voimakkaasti ja tutkitaan rekistereistä autonvaihtointoa yms. Ainakin jos profiloidut premium-autojen suhteen potentiaaliseksi asiakkaaksi, niin VIP-kutsua, esitettä ja lehtiä alkaa tulvia postiin.

Tässä omia kokemuksia:
- en ole Audia koskaan omistanut, mutta ko. merkin prameita esitteitä ja lehtiä tulee postista
- luonnollisesti aina olen saanut siltä "omalta merkiltäni" kovasti tarjouksia, lehtiä ja esitteitä; tältä tuskin kukaan välttyy
- VIP-kutsu koko perheelle Jaguarin tapahtumaan. Söimme kakkua, pullaa ja joimme kahvia. Sain koeajaa ensimmäisten joukossa sinä päivänä julkaistua Jaguarin farmaria
- toinen VIP-kutsu Jaguarille samanlaiseen tilaisuuteen, jossa olisi päässyt Land Roveriakin kokeileemn. En päässyt
- vaihdoin BMW:stä takaisin Mersuun ja sain puolentoista viikon päästä kutsun BMW:n VIP-tapahtumaan, jossa sai syödä koko illan ja ryypätä niin paljon kun ehti yöhön asti. Tämä tapahtuma tuntui aikalailla "voitelulta"; itse autoista oli asiaa erittäin vähän. Live-musiikki, syöminen ja juominen pääosassa.

Tällä viikkoo tuli Laakkoselle kutsu Q5 ajaan.
Jaguaria ja Land Roveria kutsuttiin kanssa katsomaan tuossa keväällä ja Bemariltakin on niitä tullu!
Ei viitti mennä itteensä turhaan kiusaamaan koeajoilla.
Voi meinaa käydä niin, että autot onkin parempia, kuin oma auto:D

Tällä viikkoo tuli Laakkoselle kutsu Q5 ajaan.
Jaguaria ja Land Roveria kutsuttiin kanssa katsomaan tuossa keväällä ja Bemariltakin on niitä tullu!
Ei viitti mennä itteensä turhaan kiusaamaan koeajoilla.
Voi meinaa käydä niin, että autot onkin parempia, kuin oma auto:D

Hehheh :) ...vittu oon katkera kun en saanu Q5-kutsua!

Täh!? Ei tulisi kyllä mieleenkään lähteä autokauppaan pullakahville vaikka hakisivat kotoa. :lol2:
Mutta ei noi kahvittelut taida turhia olla, kerta joihinkin uppoaa. Onhan siinä se mahis että moiset tuulipukukestit ei karkota maksavia asiakkaita.

Kia lähestyy silloin tällöin mainoksilla joissa lupaavat nykyisestä autosta rahaa vaihdossa.

Täh!? Ei tulisi kyllä mieleenkään lähteä autokauppaan pullakahville vaikka hakisivat kotoa. :lol2:
Mutta ei noi kahvittelut taida turhia olla, kerta joihinkin uppoaa. Onhan siinä se mahis että moiset tuulipukukestit ei karkota maksavia asiakkaita.

Kia lähestyy silloin tällöin mainoksilla joissa lupaavat nykyisestä autosta rahaa vaihdossa.

Hahhaa... tuulipukukestit :D ...mistä noin synkkä mielikuva? Kyllä se tapahtuma kuulemani mukaan aiheutti ihan hyvin kauppaa. Kuulin puolueettomalta taholta jälkeenpäin (kilpailevan toimijan myyjä).

Noita tuon tyylisiä Kia-mainoksia muuten tulla tupsahtele vissiin tiheästi ihmisille. Todella aggressiivinen markkinointilinja.

Onkohan jotain merkitystä sillä että minkä auton omistaa tai tarkistavatko myös tilin saldon sillä eipä ole koskaan tullut mitään tuollaista minulle.
Voisi viellä ottaa lisänä sen että teen työksenikin aika läheistä hommaa autojen kanssa sekä työpaikkani on kaikille paikkakunnan autoliikkeille yhteisyö kumppani.
Mutta mä vaan omistan opelin joten se voi johtua siitä...

Onkohan jotain merkitystä sillä että minkä auton omistaa tai tarkistavatko myös tilin saldon sillä eipä ole koskaan tullut mitään tuollaista minulle.
Voisi viellä ottaa lisänä sen että teen työksenikin aika läheistä hommaa autojen kanssa sekä työpaikkani on kaikille paikkakunnan autoliikkeille yhteisyö kumppani.

Joskus tiedustelin, niin sillä oli iso painoarvo ainakin, että mikä auto löytyy ja ilmeisesti myös vaihtoväli... toki monen asian summa taitaa lopulta olla...

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joskus tiedustelin, niin sillä oli iso painoarvo ainakin, että mikä auto löytyy ja ilmeisesti myös vaihtoväli... toki monen asian summa taitaa lopulta olla...

Tätä epäilinkin sillä mulla yleensä auto vaihtuu noin 4-6 vuoden välein ja kaksi viimeistä on ollut opel. Eli en ole kiinnostava asiakas kuin korkeintaan jollekin kia:lle ja opelille.

Jos mun saldon saisivat tarkastettua, niin luultavastin tulisivat hakemaan esitteensä takaisin:D
En minäkään ole kertaakaan autokauppoja pullansiivun perässä mennyt tekemään.
Joskus Nissanilla oli hernerokka, grillimakkaraa, kahvia ja jäätelöa tarjolla, niin jessus mitä spurkua oli siinä herenerokka jonossa odottelemassa, kun menin liikkeen sisään:wtf:
Ne oli oikeastin näitä ns spurkuja, jotka olivat krapuloissaan tulleet sinne päivälliselle.

Jos mun saldon saisivat tarkastettua, niin luultavastin tulisivat hakemaan esitteensä takaisin:D
En minäkään ole kertaakaan autokauppoja pullansiivun perässä mennyt tekemään.
Joskus Nissanilla oli hernerokka, grillimakkaraa, kahvia ja jäätelöa tarjolla, niin jessus mitä spurkua oli siinä herenerokka jonossa odottelemassa, kun menin liikkeen sisään:wtf:
Ne oli oikeastin näitä ns spurkuja, jotka olivat krapuloissaan tulleet sinne päivälliselle.

Päivän postaus. Tuskin tämä oli se Nissanin ajatus :D

Päivän postaus. Tuskin tämä oli se Nissanin ajatus :D
Näin jälkeen päin harmittaa, kun ei vielä eletty kännykkäkamera kulttuuria;)
Valehtelematta, ne kaverit ei olleet ajaneet vuosikymmeniin autoa jos silloinkaan.
Tosin usein varmaan valtiolta saaneet kyydin/majapaikan:D
Samaa tekivät, esim kun Tammertukku järjesti asiakkailleen ilmaisen maistiaispäivän 2 kertaa vuodessa, niin tapahtumassa alkoi olemaan sen verran näitä "Lateksi Lateja" ja "Tinneri Timoja", niin hommasivat vartiat ovelle varmistamaan, että löytyy tukkukortti kyseiseen tapahtumaan;)

Volkkarin kun ostin käytettynä, niin vähän väliä tulee VW:ltä tekstiviestejä kuumista tarjouksista. Esim. kesärenkaat nyt VV-autosta vain 2x kalliimmalla mitä mistään muualta.

Samoin Volvon kanssa nyt tulee Volvo-viestiä ovista ja ikkunoista.

Mutta Mitsubishiltä on alkanut tulemaan vaihtotarjouksia. Ne on selvittäneet meikän auton mallin ja sitten tulee kirje "-08 Momentum V70:stä vaihtohyvitys jopa 25t€ vaihdossa uuteen Mitsuun". Melkein tekisi mieli soittaa sinne ja kertoa, että mulla on kyllä vm. -09 auto ja summum. Ettei ole mikään prolemalli. Ja niiden 25t€ hyvitys on todennäköisesti 15t€ jos liikkeeseen vaivaudun. Ja ettei semmoista kuppaista mitsua kukaan osta.

Mutta mitäs jos alkaisi lähettelemään itse vastaavia kirjeitä autoliikkeille? Että nyt juhlavuoden kunniaksi välirahat jopa 5000€ vaihdossa uuteen siihen-ja-siihen autoon. Myyjälle käristemakkarat ja 3kpl vuoden -96 Jalluja.

Volkkarin kun ostin käytettynä, niin vähän väliä tulee VW:ltä tekstiviestejä kuumista tarjouksista. Esim. kesärenkaat nyt VV-autosta vain 2x kalliimmalla mitä mistään muualta.

Samoin Volvon kanssa nyt tulee Volvo-viestiä ovista ja ikkunoista.

Mutta Mitsubishiltä on alkanut tulemaan vaihtotarjouksia. Ne on selvittäneet meikän auton mallin ja sitten tulee kirje "-08 Momentum V70:stä vaihtohyvitys jopa 25t€ vaihdossa uuteen Mitsuun". Melkein tekisi mieli soittaa sinne ja kertoa, että mulla on kyllä vm. -09 auto ja summum. Ettei ole mikään prolemalli. Ja niiden 25t€ hyvitys on todennäköisesti 15t€ jos liikkeeseen vaivaudun. Ja ettei semmoista kuppaista mitsua kukaan osta.

Mutta mitäs jos alkaisi lähettelemään itse vastaavia kirjeitä autoliikkeille? Että nyt juhlavuoden kunniaksi välirahat jopa 5000€ vaihdossa uuteen siihen-ja-siihen autoon. Myyjälle käristemakkarat ja 3kpl vuoden -96 Jalluja.
:D

Ei paljoa ole noita tullut, paitti omistaman merkin mainoksia. Mut sit alkais jo vituttamaan jos Ladalta tulis joku "Tule koeajamaan uusi Samara".

Juu ei samaraa, mutta tuo uusi Ladan x-ray vois kiinnostaakin.
lada-xray_00.jpg

Tässä omia kokemuksia:

Jeh, vaihoin Bugatin Aston Martiniin niin Bugatilta pukkas kutsu M/S Oasis of the seas paatille risteilykutsu. Ei ne autoo kaupitelleet, muuten vaa ton tarjosivat. Sit ollu jotain vähäsen pienempää kuten Bentley Motorsin kutsu tehtaalleen...:jahas:

Onpa porukka hämmentyneitä siitä että automalleja tiedetään ja niiden tietojen perusteella mainoksia lähtee. Ilman mitään kummempia tietokantoja erilaisia palveluja käyttäen jokainen meistä saa valtaosan autojen tiedoista esiin, mutta autoalalla käytetää Strada -järjestelmää jonka penkominen markkinoinnissa on jokapäiväistä kauraa. Sieltä pengotaan mahdolliset potentiaaliset asiakkaat erilaisilla reunaehdoilla tyyliin yli 5vuotta mutta alle 8vuotta vanhojen 5-sarjan dieselbemujen omistajat ja sitten asiaan sopiva markkinointiteksti tyyliin: Onko kärry kokoajan pajalla, tule ja vaihda se skodaan, saat kaupantekijäisiksi kesärenkaat talvirenkaiden hinnalla. Ja kaboomm, siellä ollaan koeajamassa skodaa ilmaisten grillimakkaroiden ja pillimehujen perässä. "Tehdäänkö teille tästä tarjous...?"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom