Autojen lukonavaus kysely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rocky86
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mites teillä muilla on autonlukon avaaminen maksanut (auton malli, merkki ja paikkakunta)?

Lainaan veljeni kirjoitusta.

Tuli sitten tänään lasku Hyvinkään Laatulukosta, avasivat mun bemusta oven kun oli jäänyt avaimet virtalukkoon ja kaikki ovet kiinni. Vara-avaimia ei autoon löydy(tai on siellä tuhkakupissa katkennut avain) ja ei viittynyt ruveta paikkoja hajottamaankaan niin soitin sitten kyseiseen lafkaan jos sieltä jonkunlaista apua löytyis. No kello oli tällöin n.16.45 kauniina kevät maanantaina päivänä. No tää lukkoseppä oli onneksi vielä tekemässä paperitöitä niin lupasi tulla 10 minuutissa. Autohan oli parkissa Euromarketin pihassa ja siinä meni aikalailla se 10 minuuttia kun se sieltä tulla tupsahti paikalle. Siinä se sitten väkersi vartin maksimissaan ja tadaa ovi auki. Kiitin siinä lopuksi ja kysyin vielä että mitäköhän tämmöinen lysti mahtaa maksaa, hetken se siinä mietti ja vastas että normihinta 60€ ja kun tämä kerta meni puljun aukiolon ulkopuolelle niin jopa 80€. No postissa tulisi sitten lasku kun kerkivät sen raapustamaan. Mietin että ohhoh onpa kallista(lue=köyhä).
No tänään se lasku sitten tuli, kestihän se semmosen 2.5 viikkoa. Avasin kirjeen pelko persiissä kun ei sitä rahaa paljon ylimääräistä ole, niin meinas leuka tipahtaa lattialle! yhteensä 166€, siis melkein tonni mummonmarkkoja!!! Tosta summasta päivystystyö 136€ ja päivystysajo 25€. Onko toi ovien avaaminen nykyään noin kallista vai onko tässä joku Hyvinkää lisä? Broidilla kävi sama homma pari vuotta sitten täällä Karkkilassa BMW e34:seen ja sillä maksoi kyseinen operaatio n.30-50€ ja lukkoseppä joutui vielä ajamaan reilusti pitemmän matkan. Kyllä taas vituttaa kun pientä oravaa.
Mitä tästä sitten opimme? todennäköisesti ei mitään. Eli hommatkaa ihmeessä niitä vara-avaimia! ei ne nyt niin kalliita ole. Itse asensin kyseiseen rohjoon keskulukituksen kauko-ohjauksen hintaan 59€ ja vara-avain on hankinta listalla. Että tämmöistä tällä kertaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olisit tehnyt niinkuin itse tein, soitin poliiseille. :D Toisaalta oli yö kello kolme, auto käynnissä, ovi "puoliksi"lukossa, en päässyt murtautumaan eikä kukaan lukkoseppä vastannut/suostunut tulemaan.

Zone-sarja -42%
100e maksoi viimeksi kun viikonloppuna broidi unohti avaimensa. Tästä on tosin jo vuosia, joten tuo 166e kuulostaa jota kuitenkin samalta määrältä. Kallista lystiä toi ovien avaaminen.

Mites teillä muilla on autonlukon avaaminen maksanut (auton malli, merkki ja paikkakunta)?

Lainaan veljeni kirjoitusta.

Tuli sitten tänään lasku Hyvinkään Laatulukosta, avasivat mun bemusta oven kun oli jäänyt avaimet virtalukkoon ja kaikki ovet kiinni. Vara-avaimia ei autoon löydy(tai on siellä tuhkakupissa katkennut avain) ja ei viittynyt ruveta paikkoja hajottamaankaan niin soitin sitten kyseiseen lafkaan jos sieltä jonkunlaista apua löytyis. No kello oli tällöin n.16.45 kauniina kevät maanantaina päivänä. No tää lukkoseppä oli onneksi vielä tekemässä paperitöitä niin lupasi tulla 10 minuutissa. Autohan oli parkissa Euromarketin pihassa ja siinä meni aikalailla se 10 minuuttia kun se sieltä tulla tupsahti paikalle. Siinä se sitten väkersi vartin maksimissaan ja tadaa ovi auki. Kiitin siinä lopuksi ja kysyin vielä että mitäköhän tämmöinen lysti mahtaa maksaa, hetken se siinä mietti ja vastas että normihinta 60€ ja kun tämä kerta meni puljun aukiolon ulkopuolelle niin jopa 80€. No postissa tulisi sitten lasku kun kerkivät sen raapustamaan. Mietin että ohhoh onpa kallista(lue=köyhä).
No tänään se lasku sitten tuli, kestihän se semmosen 2.5 viikkoa. Avasin kirjeen pelko persiissä kun ei sitä rahaa paljon ylimääräistä ole, niin meinas leuka tipahtaa lattialle! yhteensä 166€, siis melkein tonni mummonmarkkoja!!! Tosta summasta päivystystyö 136€ ja päivystysajo 25€. Onko toi ovien avaaminen nykyään noin kallista vai onko tässä joku Hyvinkää lisä? Broidilla kävi sama homma pari vuotta sitten täällä Karkkilassa BMW e34:seen ja sillä maksoi kyseinen operaatio n.30-50€ ja lukkoseppä joutui vielä ajamaan reilusti pitemmän matkan. Kyllä taas vituttaa kun pientä oravaa.
Mitä tästä sitten opimme? todennäköisesti ei mitään. Eli hommatkaa ihmeessä niitä vara-avaimia! ei ne nyt niin kalliita ole. Itse asensin kyseiseen rohjoon keskulukituksen kauko-ohjauksen hintaan 59€ ja vara-avain on hankinta listalla. Että tämmöistä tällä kertaa.

Ei kai tuossa ihmeempiä ole. Reklamoi laskusta ja sanoo, että sovittu summa oli 80 € ja ettei suostu maksaan kuin tuon.

Kaveri ja sen muija jäi kerran auton ulos, ovet lukossa ja avain virtalukossa, ei siin muutaku soitto poliisille ja kohtaha sieltä sit maija kaarsi paikalle. Puuhasivat vähän aikaa oven kanssa ja auki saivat.

Kytät aukasee ilmatteeks. Been there, done that.
TAI: e34:seen ei taida edes lasi maksaa romikselta 166 euroa.

No ei tuo mikään defaultti taida olla enää missään muuten kuin hätätilassa ja vanhojen autojen suhteen. Aika näreissään on lukkosepät olleet jossain päin suomea kun jepet kansalaisten verorahoilla syövät heidän elinkeinoa. Ei myöskään taida kovinkaan moni terve jeppe alkaa sörkkimään liuskoilla sivubägeillä varustettua kiesiä.

Eipä taida poliisit enää aukoa noita lukkoja. Tai ihmettelen jos heillä on siihen aikaa kun viimeksi pidin yhtä narkkiakin 26min otteessa ennenkuin kerkesivät tulla paikalle. Samoin kun näin eräältä neitokaiselta koiran karkaavan moottoritielle niin sanoivat että eivät jouda ainakaan puoleen tuntiin. No jos tietenkin tuossa kummassakin tapauksessa olivat lukkoja avaamassa:rolleyes:

Itse en ole unohtanut mutta isän puolesta olen hakenut vara-avaimet 365km per sivu(onneksi oltiin kahdella autolla mökillä). Sen reissun jälkeen ollaan pidetty aina vara-avaimet metsällä kaulassa mukana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai hitto:wall: tuosta tekstistä puuttuu että mun broidilla on e28 mut ei siihenkään paljoo lasit maksa.
Ja mun broidi soittelee tänään sinne lukkofirmaan.
Ei vittu jos paikanpäällä on sovittu että se on 80e niin ei ne voi laskuttaa tuplasti. :curs:
Olis pitäny vaan pistää halvin lasi paskaks.

No, ei se putkimieskään tiedä lainkaan hintoja jos sellaisen kotiisi tilaat vaikkapa hälytystyönä. Laskuttava porras on sitten erikseen. Toki jos joku tietää tai lupaa niin asia on eri eikä tuota hintaa saa tuplata.

Ei availe poliisit ovia. Ei ainakaan Helsingissä ja muutama viikko sitten. Puhelimessa sanoivat ettei onnistu, soittakaa lukkosepälle.

Kerran joku tyttö kysyi hädissään mitä nyt tehdään kun avaimet ja pentu on sisällä ja ovet lukossa. Kattelin et oli aika vanha auto niin kokeilin omia avaimia ja nätisti aukes ovet. Luulis et E28:sinkin ovet olis helpommalla ja ennenkaikkea halvemmalla auennu.

Hintapäivitystä ajankohtaan 2013

Minulla meni Passatti vm2008 itsestään lukkoon kun käynnistin auton ja aloin raaputtamaan ikkunoita oven ollessa kiinni, tokihan vara-avain oli vaimolla kassissa ja työreissulla.
Poliisi ei auttanut muuten kuin sanomalla soittakaa lukkoseppä paikalle autoa avaamaan. Soitin A-lukkopalveluun Munkkiniemeen(Hki) ja sieltä sanottiin että saa lukon kautta tiirikalla auki
maksaa 100.- minusta se oli halpa kun lukkoseppä oli 40 min.päästä paikalla ja kiirekin oli minulla. Tämä tapahtui arkipäivänä aamulla. Kysyin paljonko olisi maksanut yöllä tai viikonloppuna niin sanoi noin 120-150.- euroa.

Oulussa hinauspalvelu tuli avaamaan auton oven 120:llä eculla. Lukittin itteni ulos autosta vielä lukkosepänliikkeen edessä, mutta niillä oli miehet keikoilla, ja olis menny pari tuntia, että oisivat kerennee aukoon mun autoa. Oli kolmas kerta, kun saman erheen tein. Tällä kertaa ei ollu vara-avain samassa kaupungissa, eikä toinen lukko sökö, niin kuin edellisillä kerroilla. Nykyään roikkuu vara-avain kotiavainten kanssa samassa kimpussa, kun en näköjään koskaan opi.

Kannattaapi yrittää availla ite ennenkuin pulittaa toistasataa euroa palkkiota pajalle tai alkaa poliisia vaivaamaan. Ite oon joutunut availemaan muutaman kerran ovet omista kuin kavereidenkin autoista.. Ohut metallinenhenkari suoraksi tai paksua rautalankaa, johon koukku päähän. Ikkunan tiivisteen välistä koukku oven sisään ja ronkkimaan josko tarttuisi mekanismiin/vaijeriin. Tällä tavalla on auennut parissa minuutissa ainakin firebird, civic ja mitä näitä nyt oli. Autot 90- ja 2000-luvuilta, ei toimi välttämättä uusiin tai vähänkään fiinimpiin kulkupeleihin.

Ekalla kerralla alko ihan oikeasti naurattamaan, että voiko se olla noin helppoa.

Ruotsissa 2008 Skodaan jäi avaimet sisään ja ovi kii.Tunnin kesti Falckin hinausukolla tulla.Lasku tuli perässä aikanaan.
Lasku oli 3500 kruunua eli sillosen kurssin mukaan 350€. :wall:

Ei se avaus vaan se et äijä lähti 50km päästä ajamaan ja kilsat laskutti eestaas.

Oli vielä osotetiedot kirjattu ruotsalaiseen tyyliin=ihme et tuli perille ku oikein oli nimi ja postinumero :D

Vanhaan Capriceen jotenkin onnistuin unohtaan kaks kertaa avaimet autoon työpaikan pihassa, samana kesänä. Ihme juttu, ku en muuten oo koskaan unohtanut mitään avaimia. Teinkin rautalangasta sellasen tsydeemin, millä pysty tiivisteen välistä painamaan keskuslukon nappia. Silti yhden kaverin 80-luvun Cadillac oli vielä paljon helpompi, siinä oli niin saakelin paksut ja pehmeät tiivisteet, että oli helppo työntää rautalanka välistä, ku avaimet jäi. Capricessa oli kuitenkin semmosta kanttia ovenkarmissa paljon enemmän, ja vaikuttikin siltä ensin, ettei siitä kautta onnistu, ku piti saada niin mutkalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom