Autoa vaihtamassa. Uusi vai käytetty auto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tauros
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tilanne on seuraava että edessä on todennäköisesti uuden auton hankinta. Budjettia en tarkkaan tiedä mitä autoon laittaisin, mutta ehkä noin 10.000€ + mitä vanhasta ehkä saa (3000-5000€). Noissa hinnoissa vastaavat autot mitä minulla on maksaa nettiautossa.

En ole sen kummemmin eri vaihtoehtoja vielä katsonut, eikä muutenkaan ole yhtään tiedossa että minkälaista autoa lähden ostamaan. Eli olen avoin lähes kaikille vaihtoehdoille.

Jotain pientä kuitenkin olen selaillut, ja huomannut että täysin upouuden auton voi saada alle 15.000€. Onko mielestänne järkeä laittaa tuota summaa täysin uuteen autoon?, vai onko parempi ottaa samalla hinnalla muutaman vuoden vanhempi auto, joka on sitten mahdollisesti paremmin varusteltu vaikka ei olekkaan yhtä uusi vuosimalliltaan.

Joitakin ominaisuuksia kuitenkin autolta vaadin, joten niihin kriteereihin tulisi mahtua.

- Suhtkoht pieni kulutus, mutta ei kuitenkaan laiskin ja hitain auto mitä markkinoilta löytyy.
- Ilmastointi (ehkä kaikissa uudemmissa autoissa jo on, en ole varma?).
- Ei farmaria. Muuten ei niin väliä että onko 3 vai 5 ovinen.
- Luotettava. Ei olisi niin paljon tyyppivikoja, eikä tarvisi niin paljon noita huolto juttuja ajatella.
- Autolla olisi tarkoitus ajella varmaan noin 10 vuotta.

Sekin juttu on vielä auki että tulisiko ostaa bensa vai diesel auto. Vuodessa tulee kilometrejä noin 15000-20000.

Mielellään saa antaa vinkkejä, linkkejä ja ehdotuksia jostain auto malleista, ja mieluiten perusteluiden kera :)

Kiitoksia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No ainakin arvo putoaa uusista autoista nopeiten. Itse lähtisin varmaan ostamaan muutaman vuoden vanhaa ajopeliä, joka ei varmasti uudelle häviä jos hyvänä pidetty ja siinä saa todennäköisesti paremmin varustellun ja muutenkin paremman auton.

No ainakin arvo putoaa uusista autoista nopeiten. Itse lähtisin varmaan ostamaan muutaman vuoden vanhaa ajopeliä, joka ei varmasti uudelle häviä jos hyvänä pidetty ja siinä saa todennäköisesti paremmin varustellun ja muutenkin paremman auton.

Sama, mä en enää ikinä osta uutta autoo ton arvon tippumisen takia, vaikka aikoisin pitää autoa pidempään. Käytetyn saa lisäks heti, eikä tartte odotella montaa kuukautta, siinä ehtii mielikin muuttua jo monta kertaa :)

Oon myyny pari autoo pois jossain 80tkm kilometrilukeman kohdalla ja aina oon joutunu toteemaan myydessä, et ei kyllä mitään järkee ostaa uutta, jos käytetyn saa yhtä hyvä kuntosena mitä omat on ollu. Pyrin ite pitään kyllä autosta ihan hyvää huolta, joten aina ei voi ihan samaa odottaa.

Juu mitä oon jutellu vähän kavereittenki kans, niin taitaa se kallistua tuohon käytetyn ostamiseen. Ja noista linkeistä yläpuolella, niin avensis vois kyllä olla yks. Muita mitä nyt olen vähän kattonu niin vois olla.
-Skoda octavia
-VW golf
-Honda accord
-Honda civic

Kommenttia ja kokemuksia noista malleista :)

Accordista ei ainakaan ole hyvää sanottavaa. Tuon kokoiseksi ja laatuiseksi autoksi melko kallis ja ajomukavuutta ei juurikaan ole.

Mielenkiintoista... mitä nyt noita 2004- accordeja ite oon selannu ni vaikuttaa ihan ok hintasilta, varsinkin varusteisiin ja moottoreihin nähden. Eivätpä ole myöskään kovin vikaherkän auton maineessa mitkään niistä, päinvastoin. Hondan ajo-ominaisuudetkaan ei taida olla ihan paskimmat, näin luetun perusteella... jos noi pitää vähänkään paikkaansa niin tuskin on ihan paska vehje :wtf:

Corollat on jonkun verran edullisempia mutta niihin ei varmaan ole ikinä saanutkaan (tai ei ainakaan käytetyistä löydy) hondaa vastaavia moottoreita tai varusteita.

Zone-sarja -42%
Tilanne on seuraava että edessä on todennäköisesti uuden auton hankinta. Budjettia en tarkkaan tiedä mitä autoon laittaisin, mutta ehkä noin 10.000€ + mitä vanhasta ehkä saa (3000-5000€). Noissa hinnoissa vastaavat autot mitä minulla on maksaa nettiautossa.

En ole sen kummemmin eri vaihtoehtoja vielä katsonut, eikä muutenkaan ole yhtään tiedossa että minkälaista autoa lähden ostamaan. Eli olen avoin lähes kaikille vaihtoehdoille.

Jotain pientä kuitenkin olen selaillut, ja huomannut että täysin upouuden auton voi saada alle 15.000€. Onko mielestänne järkeä laittaa tuota summaa täysin uuteen autoon?, vai onko parempi ottaa samalla hinnalla muutaman vuoden vanhempi auto, joka on sitten mahdollisesti paremmin varusteltu vaikka ei olekkaan yhtä uusi vuosimalliltaan.

Joitakin ominaisuuksia kuitenkin autolta vaadin, joten niihin kriteereihin tulisi mahtua.

- Suhtkoht pieni kulutus, mutta ei kuitenkaan laiskin ja hitain auto mitä markkinoilta löytyy.
- Ilmastointi (ehkä kaikissa uudemmissa autoissa jo on, en ole varma?).
- Ei farmaria. Muuten ei niin väliä että onko 3 vai 5 ovinen.
- Luotettava. Ei olisi niin paljon tyyppivikoja, eikä tarvisi niin paljon noita huolto juttuja ajatella.
- Autolla olisi tarkoitus ajella varmaan noin 10 vuotta.

Sekin juttu on vielä auki että tulisiko ostaa bensa vai diesel auto. Vuodessa tulee kilometrejä noin 15000-20000.

Mielellään saa antaa vinkkejä, linkkejä ja ehdotuksia jostain auto malleista, ja mieluiten perusteluiden kera :)

Kiitoksia.

Ottaisin jonkun 5-60000 km ajetun 1.6-2.0 bensamoottorilla olevan noilla vuosikilometreillä mitä suunnittelet ajavasi. Mieluummin neljä/viisi ovea. Mukava heittää niistä takaovista salireppu, ostoskassi tms. sisälle. Sit nuissa kaksiovisissa ovet niin leveät että aina saa varoa ahtailla parkkipaikoilla, ja niitähän nykyään piisaa. Merkkiin en voi ottaa kantaa koska budjettisi menisi esittämästäni yli :)

Suositut

Back
Ylös Bottom