Auto vs. ihminen

Mulla ei lähde tuo kakkiainen pyörimään.

EDIT- Sain videon toimimaan. Mä en ikinä poistu kotoa :D. Herranjestas minkälaista tavaraa.

Tilastojen mukaan liikenteessä kuolee vähemmän ihmisiä kuin kompastumalla...varokaa ettette kompastu kun varotte sitä liikennettä nyt...:D

härrkä sanoi:
Tilastojen mukaan liikenteessä kuolee vähemmän ihmisiä kuin kompastumalla...varokaa ettette kompastu kun varotte sitä liikennettä nyt...:D

Mikäköhän tilasto mahtaa olla kyseessä? Kuulostaa aika vahvasti paskapuheelta.

Mikä biisi tuossa soi taustalla?

EDIT: Sitä auton takaovesta ulkona roikkuvaa ääliötä ei kyllä käy yhtään sääliksi.

Bricktop sanoi:
Mikäköhän tilasto mahtaa olla kyseessä? Kuulostaa aika vahvasti paskapuheelta.
Tää tuli vissiin jossain radion liikenneohjelmassa joskus, voihan se toki olla että se oli paskapuhetta, mutta en usko että ne siellä paskaa puhuisivat.

härrkä sanoi:
Tää tuli vissiin jossain radion liikenneohjelmassa joskus, voihan se toki olla että se oli paskapuhetta, mutta en usko että ne siellä paskaa puhuisivat.

Voi hyvinkin olla totta. Jollekin vanhalle ja raihnaiselle liukas keli on hengenvaarallinen. Keväällä kun Aurinko sulattaa vähän lunta jään pinnalle niin eläkeläisiä putoilee kuin kärpäsiä.

Loppujenlopuksi ei liikenne niin suuri tappaja ole Suomessa, n. 300 kuollutta per vuosi.

Millä nuo videot saa näkymään? Mulla tulee Firefoxissa "Etsi liitännäistä napsauttamalla tästä" -teksti, mutta ei se sitten kuitenkaan löydä mitään...

härrkä sanoi:

Joo radiossa sellanen mainos pyörii tälläkin hetkellä.

Aika inhottava video. Mutta opettavainen, aina jää ihminen toiseksi autolle. :(

Mulla on koneella ihan helvetisti kaikkea tämmöstä gorea ja snuffia ja suurin osa noistakin mälleistä ihan selostuksineen. Läheskään kaikki noista ei edes kuole noissa törmäyksissä.

Aika järkyttävän näköstä. Se yks poliisiautokin ajoi ihan tahallaan sen heebon päälle. Ja yks tyyppi jäi varmaan kolmen eri auton alle siellä motarilla. Huh huh.

Voi jumalauta :eek: Aika paha toi missä ne pari jamppaa on siellä puskassa piilossa ja jäävät alle, painautuvat puskuria vasten ja metrejä liukuvat siinä auton ja maan välissä..

Siis mitä helvettiä. Tuo aivan lopussa oleva suojatien yliajo on ilmeisesti kuvattu poliisiautosta. Ajoiko se poliisiauto sen yliajaneen auton perässä sen tyypin yli. WTF?

Joo, tuommosia ne autoilijat on.
Pitää ihan vastata tähän kun pahaa tekee.
Voisin sanoa että kokemuksen syvällä rintaäänellä. Ajan vuosittain ~4000 km fillarilla, ja siinä on jo kehittynyt sen verran liikennesilmää että osaa ennakoida jonkun verran autoilijoiden paukapäisiä päähänpistoja. Se nyt on ihan taivahan tosi, että suurin osa autoilijoista ei osaa arvioida varsinkaan kilpapyörän nopeutta. Toisekseen autoilijat pitävät kiinni oikeuksistaan tai ovat piittaamattomia liikennesäännöistä, varsinkin väistämissäännöistä. Mitä tuossa videossa oli tarkoituksellisia päälleajoja niin ne olivat poliisiautoja, jotka teilasivat kriminaaleja. Nuo muut päälleajajat olivat luultavasti ihan tavallisia ratinpyörittäjiä. Autoilijoilla on nimittäin tapana järkyttyä kauheasti uhkaavassa tilanteessa, ja jähmettyä toimimattomaksi odottamaan törmäystä, jonka voisi välttää ihan helpostikin. Olen joutunut lukemattomia kertoja kaatamaan pyörän tai ajamaan metsään, kun autoilija tulee kohti suu ja silmät auki, eikä tee elettäkään pysäyttääkseen/väistääkseen. Kuski odottaa vain että kohta roiskahtaa, ja minä sukellan fillarin kanssa nokan edestä ojaan. Joskus nuorempana eräs mamma ajoi T-risteyksessä suoraan kohti kolmion takaa, ja kun huomasi minut, niin sulki silmänsä. Sain täpärästi väistettyä ja mamma lirutti kävelyvauhdilla autonsa risteyksestä suoraksi, ja suuttui sitten minulle, kun en jäänyt edes alle.
Toisekseen melko moni autoilija ajelee jonkin kielletyn aineen vaikutuksen alaisena, jolloin eivät ehdi reagoida vaikka tahtoisi.
Pyöräillessä ja miksei kävellessäkin on parempi olla luottamatta yhteenkään autoilijaan.

Löre puhuu ihan asiaa. Mä olen ajanut autoa työkseni Turun keskustassa ja itse kun en biiliä omista tulee noita kilometrejä n. 3000 per kesä fillarilla.

Vittumaisin tilanne lienee se että ajat pyörätietä samaan suuntaan kuin vierellä menevä auto ja oikealle kääntyessään tämä vetää suoraan eteen, onneksi on myös sen verran tilannesilmää että ei ole toistaseksi vielä sattunut.
Kerran on ollut niin lähellä että auto hipaisi fillarin takakumia ja Pyranha veteli seuraavat 20 metriä siksakkia, en kaatunut ?!?!

Olen tässä miettinyt pitäiskö ruveta pitämään muovikassillista rojua ohjaustangossa, voi sitten ko. tilanteessa päästää sen siitä jarrutuksen aikana läjähtämään auton kylkeen, jos vaikka pelästyisi tarpeeksi prkl.

Toinen mikä vituttaa on se että monikaan ei taida tietää olevansa autolla väistövelvollinen jo siinä vaiheessa kun jalankulkija on "aikeissa" astua suojatielle, eli periaatteessa milloin vain. Ja vielä kun menet jalankulkijana heilauttamaan kättä tervehdykseksi niin autoilija voikin päätellä "päästin hyvää hyvyyttäni, ei olisi tarvinnut"

Varoituksen sanana Turkulaisille, varokaa kun tuutte pyörällä hirvensalon sillalta siihen grillille, joka ainut auto vetää eteenne täysin härskisti ja alamäen takia teillä on vauhtiakin siinä aika lailla.
K-kaupan pihaan onkin helppo sitten itse kurvata KESKUSTELEMAAN näiden idioottien kanssa :wall:

Kyllä ne jalankulkijatkin osaavat. Hätäjarrutuksia on tullut useita, kun joku neropatti päättää ylittää kadun katsomatta ja mitään varoitusta antamatta. Pahimpia ovat tietysti lapset, mutta niiltä nyt voikin odoittaa tällaista käytöstä. Joitain kuukausia sitten ajelin hitaasti (onneksi!) tietä pitkin, kun pyörätiellä oikealla puolella polkeva tyttö kylmän viileästi veti nopean käännöksen vasemmalle suoraan eteeni. No tapposyytehän siitä olisi tullut jos refleksit eivät olisi olleet kunnossa. Kymmenen metriä mustaa viivaa (ei ole abs jarruja) ja tytöllä :eek: ilme kasvoilla.

Täytyy tähän vielä todeta että liikenteessä näkee niin saatanan paskoja ajajia ettei tosikaan. Moottoripyörällä ajaessani sai koko ajan olla skarppina, kun ei kaikkien autoilijoiden niska vissiin taivu että pystyisivät kurkistamaan olkansa yli ennen kaistanvaihtoa.

Back
Ylös Bottom