Auto Virosta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eepee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vanha keskustelu takaisin henkiin:

Itse olen ajatellut hakea auton virosta. Esim. tuollaisen 320d touringin saa sieltä hintaan 8500€. Siihen tulisi sitten veroa suomessa noin 3500€. Tarvitseeko siihen maksaa jotain alveja tai muita vielä virossa? Siis jos autokauppa ilmoittaa tuon 8500€? Onko autosta koituvat kustannukset sitten 8500+3500+katsastus+talvivarusteet?

Miten se koko prosessi menee noin lyhykäisyydessään? Mitä pitää ottaa huomioon?

kiitös

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tota alv-hommaa aloin itsekkin tänään ajatella, kun luin muita foorumeja. Itsellä ei aiemmin ole ollut mitään ongelmia alvien kanssa.
Periaatteessahan alv 0% on vain y-tunnuksella ostaville? Monen auton hinta kuitenkin ilmoitetaan Virossa alv 0%. Myös yksityisten ilmoituksissa... Mun mielestä ei ainakaan yksityisten välisessä kaupassa mitään alveja tarvitse enää Viroon tilitellä.

Mietin tässä vähän jos hakisi auton Virosta. Samaan reissuun meinasin yrittää asentaa Webaston tai eberin autoon ja sit vielä jos sais jossain kovavahauksen ja sisäpesut. En oo pahemmin autojen kanssa pelaillut ja mietin että jos jostain firmasta ostaisi jonkinlaisen auton tarkastuksen, ettei kusetetuksi joutuisi.

Onko kenelläkään suositella mitään yritystä, joka hakisi autoja virosta ja missä hinnoissa noin ne pyörii? Voisi olla ihan hyvä jonkinlainen "tekninen tuki" avustamassa...

Zone-sarja -42%
Virossa on niin helppo käydä, että otat vaan jonkun kaverin mukaan reissuun, kuka tajuaa autoista enemmän. Maksat vaikka sen matkan, niin pääset varmasti halvemmalla kuin, että käyttäisit jotain firmaa.

Ei se niin yksinkertaista ole, kokemusta nimittäin on. Kyllä se kannattaa käyttää asiansa tuntevaa välitysketjua hyväkseen, jotta ei tule suru myöhemmin puseroon.
Siellä nimittäin on paljon hämärää monissa autoissa. Kannattaa kuunnella paikallista asiantuntijaa ja tehdä asiat oikein alusta asti.

http://www.autonostovirosta.com/

Onks tää nyt pelkkä mainos?

Mikä on erityisen vaikeaa, jos hakee itse?

Auto Virosta

Moro!

Itse en ole autoa koskaan mistään tuonut ja nyt on suunnitteilla auton tuominen virosta suomeen, täytyykö suomesta ottaa jotain erityistä mukaan esim siirtokilpiä tms vai hoituuko kaikki virossa. Auto jota olen ostamassa on autoliikkeessä eikä missään kadulla =)

Moro!

Itse en ole autoa koskaan mistään tuonut ja nyt on suunnitteilla auton tuominen virosta suomeen, täytyykö suomesta ottaa jotain erityistä mukaan esim siirtokilpiä tms vai hoituuko kaikki virossa. Auto jota olen ostamassa on autoliikkeessä eikä missään kadulla =)

Rahaa vain! Tosin olet jo auton varmasti hankkinut ;)

Ketju on jo vanha, mutta itse olen suunnitellut auton ostoa Virosta.
Löytyisköhän Tallinnasta viikonloppuna auki olevaa autohuoltopaikkaa yms, jossa voisi lukasta vikakoodit ja hieman tutkia autoa? Syksyllä saattaa olla reissu edessä :)

Kauanko menee aikaa, kun auto poistetaan Virossa rekisteristä? Tarvitseeko auton olla mukana? Voisiko auton ajaa Suomeen Viron kilvissä ja lähettää sitten kilvet myyjälle? Voiko omistajuus vaihtua, ennenkuin poistettu Viron rekisteristä? Pitäisi tehdä varmaan joku kauppakirja?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kesällä tehtiin autokauppa niin, että auto tuli Virosta Suomeen Viron kilvissä. Myyjä toi...

Myyjä vei kilvet mukanaan Viroon? Sait auton paperit ja teitte kauppakirjan?

Mitäs jos myyjä ei poista autoa Viron rekisteristä? Onko siitä ostajalle jotain haittaa? Autohan ei kai voi olla rekisteröity kahteen maahan samanaikaisesti?

Hei! Jos joku vielä lukee tätä niin voisiko joku vastata kysymykseeni. Onko kannattavaa ostaa auto virosta ja myydä se sitten pois täällä suomessa voitolla? Kellään kokemuksia ja mitä autoja suosittelisitte ostamaan,mistä saisi parhaan potin itselleen ja saisi myytyä nopeasti?Kiitos jo etukäteen.

Myyjä vei kilvet mukanaan Viroon? Sait auton paperit ja teitte kauppakirjan?

Mitäs jos myyjä ei poista autoa Viron rekisteristä? Onko siitä ostajalle jotain haittaa? Autohan ei kai voi olla rekisteröity kahteen maahan samanaikaisesti?
Vähän hidas vastaus, mutta juuri noin. En tiedä miksi ei poistaisi. Kai Virossakin jotain käyttömaksuja/ veroja tulee auton pidosta.

Hei! Jos joku vielä lukee tätä niin voisiko joku vastata kysymykseeni. Onko kannattavaa ostaa auto virosta ja myydä se sitten pois täällä suomessa voitolla? Kellään kokemuksia ja mitä autoja suosittelisitte ostamaan,mistä saisi parhaan potin itselleen ja saisi myytyä nopeasti?Kiitos jo etukäteen.

On hankalaa myydä. Kelle kelpaa Viron auto, niin haku on todella helppoa tehdä myös itse. Itse katselisin saksalaisia premium-merkkejä. Yhden Bemarin myin voitolla pari vuotta sitten.
Virossa on paljon Saksan häkkipihakamaa myynnissä. Eli tarkkana saa olla. Olen tehnyt myös hukkareissun Viroon, kun auto oli kaukana sovitunlaisesta.

On hankalaa myydä. Kelle kelpaa Viron auto, niin haku on todella helppoa tehdä myös itse. Itse katselisin saksalaisia premium-merkkejä. Yhden Bemarin myin voitolla pari vuotta sitten.
Virossa on paljon Saksan häkkipihakamaa myynnissä. Eli tarkkana saa olla. Olen tehnyt myös hukkareissun Viroon, kun auto oli kaukana sovitunlaisesta.

Kiitos toivotunlaisesta vastauksesta,onko muilla jotain kokemuksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom