Auto lämpimäksi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onhan toi Webasto loistava keksintö. Olen alkanu jo nyt käyttämään sitä. On niin mukava mennä autoon sisälle ilman päällystakkia ja katsoa kun naapurit raappaa ikkunoita.

Miten kauan ton Webaston pitäisi antaa hurista ennen liikkeelle lähtöä? Riippuu toki lämpötilasta, mutta onko jotain nyrkkisääntöä?

Ei säteilylämmittimessä ole varsinaista vikaa mutta nitä kuuluisi käyttää noin 2x aika suhteessa perinteiseen lohkolämppäriin.

Säteilylämmitin on tosiaan aika onneton verrattuna perinteiseen lohkoon. Säteily osuu yhteen kohtaan lohkoon ja ei luonnollisesti lämmitä niin tehokkaasti.

Miten kauan ton Webaston pitäisi antaa hurista ennen liikkeelle lähtöä? Riippuu toki lämpötilasta, mutta onko jotain nyrkkisääntöä?

Itse käytän joka aamu 30min Eberiä. Akun keston suhteen järkevää olisi, että jos lämmitintä käytää esim. 20 minuuttia niin olisi suositeltavaa, että ajoa olisi 20 minuutti. Kerkiää akku latautua ajon aikana. Jos taas käytää 30min lämmitintä ja ajaa 10min niin jossain vaiheessa akusta loppuu virta.
Itselläni on Optiman erikoisakku ja lohkolämmittimen sisähaaroitussarjaan kytketty älykäs pieni laturi konepellin alle. Ei lopu virta, vaikka lämmitin päällä 30min ja ajoa 10min. Pistää kerran pari viikossa auton roikkaan niin akku latautuu yön aikana.

Jostain luin, että alle 10min käytöt ei ois kovin hyväksi. Itse olen antanut olla päällä sen 10min ja oikeastaan max 20min. Pohjoisessa ollessa talvena 2007(ku auton ostin) oli päällä 30min ja tais olla joku kerta pidempäänkin ku pakkasta oli monena päivänä yli 30 astetta. Täällä etelässä on pärjänny parillakymmenellä minuutilla. Ja mulla on se isoin bensa-Webasto ja auto tavallisen kokoinen 2-litranen sedan eli ei ainakaan ole liian pieni toi lämmitin. ;)
Mulla kans Optima-akku, vakioakku kyykähti aika nopsaan.

60 min ajalen töihin, eli kyllä akku ainakin ehtii lataantua.

Tarviiko sitä puolta tuntia huudattaa jos on nollakeli? Luulis vartin riittävän, sit murhapakkasilla toki eri juttu.. Itellä ei siis kokemusta.

Tarviiko sitä puolta tuntia huudattaa jos on nollakeli? Luulis vartin riittävän, sit murhapakkasilla toki eri juttu.. Itellä ei siis kokemusta.

Ei tarvitse puolta tuntia huudattaa. Itse olen ohjelmoinut tuon 30min ajan niin se on joka aamu sen ajan päällä pienemmilläkin pakkasilla tai voihan sen katkaista autoon noustessa, vaikka 15min jälkeen.
Kannattaa muuten sitten kesälläkin Eberiä/Webastoa käyttää muutaman kerran niin ei karstoitu/tukkoistu järjestelmä pitkän tauon takia.

Just tos äsken kerroin, että 10min vähintään ja se ainakin täällä pääkaupunkiseudulla yleensä riittääkin.

Saako auton startata vaikka Webasto on vielä päällä? Ja saako Webaston laittaa päälle vaikka auton vielä käynnissä? Toisaalta tota jälkimmäistä vaihtoehtoa varten on ajastin...

Zone-sarja -42%
Onko kukaan tehny mitään vertailua mistä ton vehkeen sais halvimmalla asennuksien kanssa pääkaupinkiseudulla? Itte pitää kans hommata tollanen. Taitaa tuo Eberspäche olla ihan laadukas???

Perhana kun pitäis talvirenkaatkin saaha alle laitettua :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kallista lystiä on. http://kartok.com/hinnasto.html

käsittääkseni noihin webasto hintoihin siis lisätään vielä jokin noista käyttölaitteen hinnoista+ asennus eli halvimmillaankin n 1500e ?

tietty on eri hintaisia firmoja olemassa mutta tuskinpa tehokasta polttoainelämppäriä uutena asennuksineen alle 1000e saa. uskoisin hinnan liikkuvan 1200-2000e välimaastossa riippuen ottaako kaukosäätimellä, kuinka ison lämmitimen ostaa jne....

Webasto oli jonku verran "suositellumpi" ku itse molempia autooni 2007 kyselin. Uudenmaan autovarustelua ei voi ku suositella, erittäin siistiä jälkeä ja kilpailukykyinen hintakin. Isompi bensa Webasto oli asennettuna alkaen 1450€ muistaakseni...

Mulla Eberspächer kakslitrasessa dieseli Golffissa. Täytyy sanoa, että oli kyllä siihen autoon kaikista paras lisävaruste mitä rahalla saa. Aluksi mietin, että kannattaako siihen panostaa, mutta oli kyllä sen arvosta. Niin helppo ja vaivaton se on.

Edit. Niin ja kun kävin kattelemassa niitä kellokytkimiä niin oli kyllä Eberissä hienompi se kytkin ja pysty sijottamana paljon fiksumpaan paikkaan kun sen Webaston molon... :D

tietty on eri hintaisia firmoja olemassa mutta tuskinpa tehokasta polttoainelämppäriä uutena asennuksineen alle 1000e saa. uskoisin hinnan liikkuvan 1200-2000e välimaastossa riippuen ottaako kaukosäätimellä, kuinka ison lämmitimen ostaa jne....

Tuskin saat mistään asennettuna alle 1000€ kuten mainitset. Hintahaitari liikkuu tuossa mainitsemassasi 1200-2000€ korvilla asennettuna. Käyttökytkimet vaikuttaa, mutta myös uusissa autoissa automaattilmastointi saattaa vaatia erillistä relettä tai autokohtaista Klima-Kit sarjaa millä saa hoidettua puhallinohjauksen. Asennus on yleensä päivän homma eli 6-8h, mutta esimerkiksi BMW 530D vaatii asennusaikaa n.2 päivää, koska autosta joutuu purkamaan melkein koko koelaudan, että puhallinkytkennän saa asennettua. Tuommoiselle hinta asennettuna onkin sitten jo 2500€ paikkeilla.

Eberillä ja Webastolla ei ole kummoisia eroja ja onkin minun mielestä maku-/hintakysymys kumman ottaa. Monessa autossa on tehdasasennettuna lämmitin mikä toimii vain ajon aikana ja noihin saa kyllä sitten kellosarjaa millä saa sitten käynnistettyä normaalisti ajastimella. Volvolla on Ardic merkkistä lämmitintä tehdasasennettuna ja VW:llä on Eberiä ja Webastoa riippuen vuosimallista ja autonmallista, MB:llä Webastoa.

Joskus kun autoa vaihdan tai ostan niin heti kyllä tulee siihen laitettua polttoainelämmitin, koska siihen kun tottuu niin ei sitä ilman osaa elää.

Mulla on Saksan tuontiautossa jälkiasennettu webasto, enkä sitä oo juurikaan mitenkään huollattanu pariin vuoteen. Hyvin pelittää ja kunhan kesälläkin kerran kuussa testailee, niin ei mee karstasta tukkoon. Kaukosäätöö ei oo, mutten tarvikkaan, kun ajastimella vaan kikkailee...
Ohjauspaneeli on kuulemma ihan kivikauden vanha, mutta ei sitä hyvin toimivaa viitti vaihtaa hifistelyn takia.

Vituttaa vaan, kun joskus työmatka saattaa olla vaan pari kilsaa, eikä sitä viittis sitten käyttää akun raiskaamisen pelossa... Lisäakku ois sitten yks vaihtoehto.

toinen auto on tolppapaikalla vieressä..

Onko kukaan tehny mitään vertailua mistä ton vehkeen sais halvimmalla asennuksien kanssa pääkaupinkiseudulla? Itte pitää kans hommata tollanen. Taitaa tuo Eberspäche olla ihan laadukas???

Autohalyttimet.net-sivuston kautta saa myös asennettuna ja hintataso on suht edullinen, asennukselle kiinteä hinta 450€. Itse laitatin tuolla Eberin jokin aika sitten ja tyytyväinen olen ollut.

Muistelisin, että 1450€ oli Uudenmaan Autovarustelussa ilman kaukosäätöä ja mulle tuli maksaa 1850€ ku otin kakella. Kannattaa miettiä tarkkaan, tartteeko sitä. Itse en aluksi meinannut sitä ottaa ja voin sanoa, että mun elämä ois paljon hankalampaa jos olisin valinnut kelloajastimen. Toi kake on niin huippulaite. ;)

Miten kaukaa se kaukosäädin pelittää. Mulla on auto sellain kulman takana 50m kotiovelta, jolloin ajastin on ihan hyvä ratkasu muutenkin...

Sehän on ihan sama sitten jos täytyy kerrostalostakin ulos lähtee kakesta painaan, niin samalla käy vaikka auton ohjauspaneelista laittaan, jos ei liian kaukana auto ole.

Bemarin aito kake taitaa ottaa maksimissaan 600m päästä sen (=iso aukea kenttä jossa ei esteitä tai häiriöitä). Kai se riippuu kakesta/vastaanottimesta.

Mulla ottaa noin 1km päästä jos ei ole mitään esteitä, tai vaihtoehtoisesti kerrostalosta parkkihalliinkin käynnistys onnistuu. Ja välissä paljon paljon betonia. Mä ku en aina tiedä tarkalleen, monelta minnekin lähden, niin toi kauko on todella tarpeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom