Auto ja lapset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Samo sanoi:
Mites esimerkiksi isot sedanit. Onko sisätiloissa yleisesti saman auton farmarimalliin verrattuna eroja vai onko se suurin ero siinä tavaratilassa ja taakse lastaamisen halppoudessa?

Sisätiloiltaan ne on käsittääkseni identtiset, jos nyt puhutaan saman merkin ja mallin sedanista ja farkusta. Jos taas on farkkumallissa jotain takapenkinsäätöjä, niin sedanissa niitä tuskin on? Mutta noin muuten pitäisi sisätilat konttia lukuunottamaatta olla samanlaiset.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Timba79 sanoi:
Mutta noin muuten pitäisi sisätilat konttia lukuunottamaatta olla samanlaiset.

Sedani on monesti hilijaisempi ajaa. Toisaalta takapenkillä pääntila on helposti kortilla sedaneissa. Farmareissa ei pää ota pidemmälläkään kiinni kattoon. Paitti jos on silleen niinku tosi pitkä :D

Joskus on ollut farmareiden ja sedaneiden välillä eroja muutenkin. Esim. aikaisemmin Primeran farmarissa ei ollut ratinsäätöjä vaikka sedanissa oli. :confused: En tiedä mistä johtui.

Zone-sarja -42%
No nuo penkin ja ratin säädöt toissijasia mulle jos vaan tilat sisällä on samaa kokoluokkaa kuin farkuissa. Lähinnä tuo takapenkki osasto on tärkee seuraavassa kiesissä. Pitäs saada turvaistuin ja kaukalo ja vielä mielellään vaimo sinne sekaan mahtumaan.

Normaalisti sedanissa se katto ei kovin jyrkästi taitu, coupet sitten erikseen. ;) Kannattaa toki tuo huomioida jos pituutta on reilummin. Mä oon tällänen 175 cm pätkä ja vaimo 160 cm, joten ei paljon paina jos ei takapenkillä mahdu 190 cm istumaan, en mä sitä autoa satunnaisen matkustajan mukaan kuitenkaan osta, riittää että se täyttää omat tarpeet.

Timba79 sanoi:
Foobarilla tais olla typerä alla, joten tossa ne on sitten ihan vakiona mukana.

Ja ton ikäsillä kun foobarilla on, menee todellakin jo melkein mikä auto tahansa. Itselläkin nyt farkku hakusessa kun tuo pienokainen on syntymässä ja sitä tilaa tosiaan tarvitaan kun noita viikonloppureissuja aika reilusti tehdään 300 kilsan säteellä kotoa.

Meillä on v.99 mondeo farmari ja kolme lasta(5v 2,5v, 7kk) ja oltiin viikon laskettelu reissulla ja hyvin mahtu. Sukset ja pulkat boxissa katolla
ja rattaat ja neljä kassia takaluukussa ja matkalta vielä kaksi kassia ruokaa, tosin kun eteisessä ennen lähtöä näin tavara määrän olin aivan varma että täytyy taikoa jostain peräkärry mutta ensimmäistä kertaa kokeilin rattaita pitkittäin kyytiin ja ne mahtui kuin mahtuikin niin sinne.
Joten tästä päästäänkin suosittelemman farkku mondeota, uudenmpi korimalli on ainakin sisätiloiltaan suurempi kuin tämä vanha.

Timba79 sanoi:
Normaalisti sedanissa se katto ei kovin jyrkästi taitu, coupet sitten erikseen.
Monen 'ison' sedanin pääntila takapenkillä on kyllä pieni jo 180 senttiselle. Esim Volvo S60 tai Passat on auttamattoman ahtaita. Kantsii ottaa huomioon jos joutuu laittamaan lastenistuimen etupenkille.

D.Yates sanoi:
Monen 'ison' sedanin pääntila takapenkillä on kyllä pieni jo 180 senttiselle. Esim Volvo S60 tai Passat on auttamattoman ahtaita. Kantsii ottaa huomioon jos joutuu laittamaan lastenistuimen etupenkille.

Edellyttäen että perheessä on yhtään joka on yli 175 cm. En todellakaan rupee maksaan siitä että joku satunnainen takapenkkimatkaaja saa riittävästä pääntilaa.:D

Suositut

Back
Ylös Bottom