Audi A6 C4 Starttaa kylmänä, kone lämpimänä ei.

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
10.2.2011
Viestejä
17
Eli otsikon mukainen ongelma. Lähtee kylmänä kuin palmun alta käymään. Mutta kun ajaa hetken ja lämmöt nousee normaaliksi niin eipä käynnisty enää. Missäköhän vika? Vika tullut ihan yhtäkkiä, eikä siis pikkuhiljaa. :jahas:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lisäilläänpä taas: Virtalukon pohja vaihdettu. Nastat ja numerot olivat samat kun vertailin pohjia. Ja kun akulta mittasin jännitettä niin ei muuttunut yhtään startatessa. Ja pohja pitäisi olla kunnolla kiinni koska kaikki sähkölaitteet toimivat. Missä vika??
 
Zone-sarja -42%
Jep jep, monissa automalleissa on kylmästarteille valmiit kartat/ohjelmoinnit ECUissa, eli lähtisin siitä miettimään mitä tunnistimia ECU haistelee kun moottori on käyntilämpötilassa. Yleensä tuo yllä mainittu asentotunnistin vaikuttaa kipinän saantiin, ei niinkään startin pyörimiseen. Mutta koska kyseessä VAG niin en mene vannomaan. Oletko tarkistanu startin maadoituksen ja miksei myös muut virtapiuhat, etteivät ole löysällä? Voihan vika olla mekaaninen, eli kun tarpeeksi paikat lämpiää ja laajenee niin tulee sen verran väljää liitoksiin ettei enää pelitä.

Ufompi vaihtoehto vois toki olla, et laatikon lämmettyä ei ECU tunnista että vaihde on P-asennossa, jolloin ei anna lupaa startata. Joskus aikonaan muutamissa saabikkaissa oli kyseistä hämminkiä. Mutuilut on mutuilua.
 
Luulin että tätä ongelmaa oli vaan mazdan rx-8:ssa. Syytä ei tainnu varmuudella löytyä.. jengi joutui jättämään auton käyntiin tankkauksen ajaksi kun se ei muuten lähteny enää siitä pois. Sai meikäläisen olemaan ostamatta kyseistä autoa kun otin moisen koeajoon ja pysäytin yhden kadun reunaan, menin ulos tarkastelemaan rauhassa ja kun yritin lähteä taas niin eipä se enää inahtanutkaan. Liikkeen heebo tuli akkubuusterin kanssa paikalle jolla auto saatiin taas käyntiin... oli siis keskellä kesää heinäkuussa ja olin ajanut autolla ehkä 20 minuuttia sitä ennen.
 
Startti sanoi itsensä nyt sitten kokonaan irti. Voi olla että startti vain oli tulossa tiensä päähän, ainakin automekaanikko epäili hiilien olevan ihan lopuillaan. Noh startti vaihtoon ja saa nähdä miten toimii uudella startilla vai toimiiko ollenkaan. Ja kyllä releen pitäisi vetää koska napsuu ja en ymmärrä miten koneen lämpö vaikuttaisi releeseen. Ja niin akun jännite oliskohan ollu 12.40 tai siinä lähellä ja startatessa laski 12.20 (<- tosin tämä siitä syystä kun radio ja ilmastoinnin puhallin menee päälle.) Voi siis varmaan hyvin olla kiinni pelkistä johdoista, mutta koska todella pahassa paikassa startti (vaatii laturin irroituksen) on mahdoton päästä pihalla ilman erikoisempia nostimia mittailemaan startin solenoidia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom