Jep jep, monissa automalleissa on kylmästarteille valmiit kartat/ohjelmoinnit ECUissa, eli lähtisin siitä miettimään mitä tunnistimia ECU haistelee kun moottori on käyntilämpötilassa. Yleensä tuo yllä mainittu asentotunnistin vaikuttaa kipinän saantiin, ei niinkään startin pyörimiseen. Mutta koska kyseessä VAG niin en mene vannomaan. Oletko tarkistanu startin maadoituksen ja miksei myös muut virtapiuhat, etteivät ole löysällä? Voihan vika olla mekaaninen, eli kun tarpeeksi paikat lämpiää ja laajenee niin tulee sen verran väljää liitoksiin ettei enää pelitä.
Ufompi vaihtoehto vois toki olla, et laatikon lämmettyä ei ECU tunnista että vaihde on P-asennossa, jolloin ei anna lupaa startata. Joskus aikonaan muutamissa saabikkaissa oli kyseistä hämminkiä. Mutuilut on mutuilua.