Audi A4 2.8

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
7.2.2010
Viestejä
1
Olen tässä innostunut katselemaan A4:sia Audeja. Moottorivaihtoehtoina on lähinnä 2.6 ja 2.8 litraiset. Sellainen asia alkoi vaan askarruttaa, kun Audin 1.8 kaiketikkin on sama kuin volkkarin myllykin, niin onko tuo 2.8 V6:nen audin moottori sama kuin VR6 volkkarinkin? Kun ymmärtääkseni toi VR6-versio ei ollut ihan onnistunut moottori ja sehän kaiketikkin muuttui samalla kuin volkkareiden merkintä VR6:sta V6:een??
Eli se kysymys oli siis että onko tuo Audin 2.8 litranen mylly kestävä ja kunnollinen??

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Osta 1.8T ja olet onnellisempi, mulla ollut aikanaan Audeja myös tuolla 2.8 koneella ja kokemusta 1.8teestäkin löytyy ja kyllä se on parempi. Vie puolet siitä bensamäärästä ja lastuksen jälkeen pesee vaparin aivan täysin sekä on luotettavampaa tekniikkaa.
 
Zone-sarja -42%
Itsellä oli joskus Audi 100 tolla 2.8 v6:lla ja oli kyllä täysin huoleton sen vuoden ajan mitä mulla oli (oli kuitenkin 300tkm rullattu) . Varma en asiasta ole, mut itse käsitin, että ois eri mylly kun vr6. Taitaa a4:ssa olla se ero, että on 24v kone (siis verrattuna tuohon vanhempaan). Mutta tosiaan eikös audimiehet tota 1.8t:tä jumalmoottoriksi kutsu, joten lienee paras vaihtoehto. Ei tosin halvin.
 
$
Audin paskin kone koko 2.8. vie vitusti bensaa eikä mee mihinkään! varsinkin automaatti-neliveto-farkku kombolla mun painajainen, ja kokemusta on !

e. aanelosessa myös 30-ventiilinen vaihtoehto 193hv ja tästä siis itse puhuin
 
Audi 100:n V6 ei ole sama kuin tuo VR6. En ole ihan täysin varma, mutta ei taida A4:ssakaan missään vuosimallissa olla sitä.

Itse ostaisin kyllä tuon turbon. Tuollainen vanhempi iso vapari vie aivan tautisesti bensaa taajamassa/kaupungissa, varsinkin talvisin.
 
Ehdottomasti kannattaa hommata 30-venttiilinen versio, eikä 12V.

$
Audin paskin kone koko 2.8. vie vitusti bensaa eikä mee mihinkään! varsinkin automaatti-neliveto-farkku kombolla mun painajainen, ja kokemusta on !

e. aanelosessa myös 30-ventiilinen vaihtoehto 193hv ja tästä siis itse puhuin
Tuleepa oikein "tietoa".Mikä tekee siitä noin huonon sinun silmissäsi?

Kulutus matkassa n. 8l ja kaupungissa n. 12.5, eli aivan normaali 193hv V6 koneelle.
Kiihtyyvys nollasta sataan n. 7.4 sekuntia, mikä ei ole huono miltein pari tonnia painavalta perheautolta.Kiihtyvyys on samaa kuin esimerkiksi bemarin ja mersun vastaavissa malleissa.
Luotettavuudessa ei mitään ongelmaa.
Ajomukavuudessa, mikä jokapäiväsessä käytössä on tärkeää, on huomattavasti parempi, kuin lastutettu turbokone.

EDIT:Puhun manuaalisesta versiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Ehdottomasti kannattaa hommata 30-venttiilinen versio, eikä 12V.

Tuleepa oikein "tietoa".Mikä tekee siitä noin huonon sinun silmissäsi?

Kulutus matkassa n. 8l ja kaupungissa n. 12.5, eli aivan normaali 193hv V6 koneelle.
Kiihtyyvys nollasta sataan n. 7.4 sekuntia, mikä ei ole huono miltein pari tonnia painavalta perheautolta.Kiihtyvyys on samaa kuin esimerkiksi bemarin ja mersun vastaavissa malleissa.
...

Noh noh, ei nyt liiotella, sedan a4:sen omamassa ei oo lähelläkään 2 tonnia, etuveto painaa arkiston mukaan 1400kg ja neliveto 1500kg.. piti taas sitä pilkkua häiritä, mutta kuitenkin, ei se a4 ihan niin iso auto ole:D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noh noh, ei nyt liiotella, sedan a4:sen omamassa ei oo lähelläkään 2 tonnia, etuveto painaa arkiston mukaan 1400kg ja neliveto 1500kg.. piti taas sitä pilkkua häiritä, mutta kuitenkin, ei se a4 ihan niin iso auto ole:D

Eipä toi nyt pilkunnaimista ole, 1500kg ja "lähes pari tonnia" on aika eri luokassa :D
 
Nappasin painon Autoarkistosta.
Enkä koosta puhunut mitään.

Kannattaa autojen massoissa huomioida että omamassa ja kokonaismassa on hiukan eri asia.. Toki a4:sen kokonaismassa on lähempänä 2 tonnia, mutta hyvin harvoin se auto on niin täyteen ahdettu.. ja eiköhän noi valmistajan ilmoittamat kiihtyvyydetkin ole lähempänä omamassalla mitattu.
 
Kannattaa autojen massoissa huomioida että omamassa ja kokonaismassa on hiukan eri asia.. Toki a4:sen kokonaismassa on lähempänä 2 tonnia, mutta hyvin harvoin se auto on niin täyteen ahdettu.. ja eiköhän noi valmistajan ilmoittamat kiihtyvyydetkin ole lähempänä omamassalla mitattu.
Tuo paino nyt ei ollut pääpointtina kirjoituksessa.
Tietenkin valmistajat mittaavat mahdollisimman kevyillä autoilla.
 
VR6 on täysin eri moottori kuin 2.8 V6
VR6 on pienellä(n.15astetta) sylinterien välisellä kulmalla ja yhdellä sylinterinkannella.
V6 on taas perinteisen näköinen V6 moottori kahdella sylinterinkannella jne.
 
melekosia !

VR6 ja V6 on kaksi ihan eri asiaa.. pitäsköhän vaikka käyttää wikipediaa yms muita tiedon hankinta välineitä ennenku rupiaa täällä angstaamaan... ?
 
Ehdottomasti kannattaa hommata 30-venttiilinen versio, eikä 12V.

Tuleepa oikein "tietoa".Mikä tekee siitä noin huonon sinun silmissäsi?

Kulutus matkassa n. 8l ja kaupungissa n. 12.5, eli aivan normaali 193hv V6 koneelle.
Kiihtyyvys nollasta sataan n. 7.4 sekuntia, mikä ei ole huono miltein pari tonnia painavalta perheautolta.Kiihtyvyys on samaa kuin esimerkiksi bemarin ja mersun vastaavissa malleissa.
Luotettavuudessa ei mitään ongelmaa.
Ajomukavuudessa, mikä jokapäiväsessä käytössä on tärkeää, on huomattavasti parempi, kuin lastutettu turbokone.

EDIT:Puhun manuaalisesta versiosta.

Kyllä, tässä tulee asiaa ! Itellä -96 2.8 30V automaatti, kaupunkiajossa 11.8l näyttää ajotietokone, matka-ajossa pääsee alle 9l, ja onhan se kutoskoneella mukava ajaa sekä kaupunkiajoa entä jollai nelosturbolla joka vaikuttaa samalta ku mummo lumessa ennenku saa puhaltimen mukaan..!
 
Kyllä, tässä tulee asiaa ! Itellä -96 2.8 30V automaatti, kaupunkiajossa 11.8l näyttää ajotietokone, matka-ajossa pääsee alle 9l, ja onhan se kutoskoneella mukava ajaa sekä kaupunkiajoa entä jollai nelosturbolla joka vaikuttaa samalta ku mummo lumessa ennenku saa puhaltimen mukaan..!

Vakiona tässä "nelostUrpossa" ei edes huomaa turbonviiveitä. Jos on lastutettu, niin sitten asia on eri. Ja ei tuo 2.8 automaattina ole myöskään mikään tykki =)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom