Audi a3 2004--> kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
jahas, nyt taitaa olla elämäni ensimmäisen auton ostaminen edessä. Autoista ymmärrän kutakuinkin sen verran, että niissä on moottori joka toimii joko diisselillä tai bensalla :D
Tuo A3 miellyttää silmää, mutta se nyt on mulle lopun viimeksi aika yksi lysti. Jostain tässä on nyt kuitenkin päästävä alkuun. Onko jengillä kokemuksia ko. autosta. Varmatoimista autoa tässä haetaan. Hintaluokka ehdoton max. 25k€ (ei haittaa ollenkaan vaikka jäis alta 20k€).

Riisseli varmaan on järkevä, koska kilsoja tulee suhteellisen paljon +17000km/v

Saa ehdottaa muutakin saman kokoluokan autoja. Millään isolla vanhalla bemarin priiskalla en tee yhtään mitään, olkoon sitten kuinka komea ja tehokas tahansa. tehoa pitää olla sen verran, että motarilla pärjää. Ajelen 90% ajosta motarilla eli siinä suhteessa tuo A3 kokoluokka taitaa olla ehdoton minimi.

Mileen tulee seuraavat asiat:

1. varmatoimisuus
2. taloudellisuus
3. järkevä teho/koko

Runtatkaa mun haaveet audista :D

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
17 tonnia ei taida olla vielä kiisselin paikka. Päälle 25 tonnia alkaa olemaan fiksua. A3 sportback on ihan näpsäkkä ja vetelee sisäänsä ilmeisesti vähän enemmän näyttämättä kuitenkaan farmarilta.

header2.jpg

17 tonnia ei taida olla vielä kiisselin paikka. Päälle 25 tonnia alkaa olemaan fiksua.

Joku oli joskus muinoin laskenut, että n. 15tkm/vuosi on jo sellainen määrä, että käyttövoimavero tulee kuitattua säästyneillä polttoainekuluilla.
En tiedä mikä on tämän hetken tilanne, mutta tuskin se kovin ratkaisevasti on muuttunut.

25 tuhatta km on varmaan laskettu suoraan eu-kulutuksen mukaan. Jos ajat pelkkää matka-ajoa 80 km/h suuntaansa niin Bensa on ok. Mutta kaupunkiajossa ja moottoritienopeuksissa bensa-auton kulutus nousee potenssiin X.

Järkiauto tuohon budjettiin on Skoda Octavia 1,6 tdi tai 1.4 tsi käyttöominaisuuksien ja jälleenmyyntiarvon takia. Ts. paras hintalaatusuhde. A3 menee enemmän tunnepuolelle, mutta ei huono valinta.

Frendi mulle sanoi myös tuosta 15000 kilsasta. Ja nyt kun tarkemmin pähkäilen niin lähempänä on 20000 kilsaa vuodessa

Mites japsit, noita kai on pidetty ainakin varmatoimisina. Honda Accordia saa '06:sta alle satkun ajettuna 20k €:n hujakoille. Itse olen noita katsellut ja auton omistajilta lähes pelkästään hyvää kuullut. Diesel on 2,2 litranen ja 140hp, joten riittää hyvin ja onhan autokin mukavan kokoinen matka-ajoon.

Pikaisia kokemuksia:
Kaverin Audia oon ajellu muutamia satoja kilsoja ja ihan varmatoiminen ja kiva auto ajaa. Kyseessä 2000-luvun alun malli.
Kaveri tosin sanoi että sillä menee bensaa helposti 9-10l/100km, mikä on musta hurja luku kun on noin pieni auto kyseessä. Tosin sillä on aika raskas kaasujalkakin.

Tossa mainitsi joku myös skodasta. Porukat hommas just Octavian dieselinä ja siitä oon tykänny vielä enemmän. Jotenkin tatsi aika hyvä ja hinta-laatusuhde pitäisi olla parhaimpia.

Molemmista kaaroista on hyvä maku suussa siis.
Mut tää nyt on tällaista vuoden kortin omistaneen mutuilua, kokeneemmat kertokoot enemmän :dance:

Pitää tutkailla vaihtoehtoja. Aika kiva 09 A3 olis tarjolla "kohtuulliseen" hintaan, mutta se on tuo 105hp malli. Kaippa tuolla vielä pärjää ok motarilla, hurjasteluun en autoa kaipaa, mutta se 120 pitäis kulkea kivuttomasti, onko liikaa vaadittu tuolta 1.9tdi koneelta?

Mulla ei sen suuremmin ole antipatioita merkkien suhteen, joten hyvin mahdollista, että tyydyn halvempaan autoon. KUnhan vaan passaa käyttötarkoitukseen. Tuo skoda oli kyllä hyvä veto, en oo sen tarkemmin edes tullut ajatelleeksi. Noita voi käydä tyyppäämässä myös. Miksei Hondaakin, eipä siinä mitään menetä.

Itsellä oli aikanaan VW Golf tota pienemmällä 1,9 Tdi-koneella,oisko ollu 90hv.
Hyvin silläkin sai polkastua sen 120Km/h ja joskus enemmänkin.
A3 on aika samaa koko/painoluokkaa.

Nykyään on 1,6 bensa Octavia ja jotenkin tuntui että Golfissa oli parempi äänieristys tai sitten turbokone ei käynyt niin isoilla kiekoilla kun nykyinen.

Summa summarum:golfiin olin tyytyväinen mutta tahdoin farkun jossa on ilmastointi ja cruise joten vaihdoin....Skoda kanssa ok.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös tällä voi aika hyvin diesel vs. bensa auton kannattavuuden laskea -> http://www.ee.oulu.fi/~topias/polttoaine/ en nyt jaksanu alkaa audille tietoja kaivamaan mutta kyllähän noi tiedot helposti löytyy nettiautosta, vakuutusyhtiöiltä yms..

Eikös tällä voi aika hyvin diesel vs. bensa auton kannattavuuden laskea -> http://www.ee.oulu.fi/~topias/polttoaine/ en nyt jaksanu alkaa audille tietoja kaivamaan mutta kyllähän noi tiedot helposti löytyy nettiautosta, vakuutusyhtiöiltä yms..

Omalla autolla se olis ton laskurin mukaan siinä 18tkm, että dieselillä pääsis omilleen

Edit. Lainasin sitten itseäni, pitäsköhä mennä nukkumaan

Itse tein tämmöisen vertailu:

http://ee.oulu.fi/~topias/polttoain...=700&hu2=300&a2=5&km2=2&v2=519,03&k=0&b=0&l=t

Muutin 306:sen automaagiasta kulutusta ylöspäin, todelliset vuotuiset huoltokustannuksetkin ovat olleet 3vuodessa alle 1500€, bensan keskiarvohintakaan tuskin on ollut koko kolmen vuoden aikana 1,45€/l...
...silti näyttää epäedulliselta Audin kannalta. Laatu maksaa. :)

8500€ pösö ja 20000€ audi.. Mun mielestä pitäis nyt olla edes jossain suhteessa samalla tontilla hankintahinnan kanssa. Jopa tällaisena ummikkona voisin väittää, että uudehkon audin ja vanhan pösön välissä on muutakin eroa kuin pelkkä käyttöhinta.

Audin osto tais nyt kuitenkin jäädä taka-alalle. Sen verran olen taustatutkimusta tehnyt (lue: soitellut kavereille :D).

On tää auton ostaminen helvetin hankalaa :(

Edit. Liian monta ystävää taistelee ja on taistellut ranskalaisten autojen kanssa. Ne eivät ole vaihtoehtoina. On kyllä tässä puhelinrumbassakin ollut yksi yhteinen piirre: "pysy erossa ranskalaisista". Jopa itse omistajat (kolme) ovat vahvasti tätä mieltä.

Joo, tuo vertailuni ei nyt ehkä niin järkevä ollut, mutta omaan tilanteeseeni tuon tein.

Itsekään en ehkä ranskiksia lähtisi kenellekään suosittelemaan, mutta toisaalta tuossa ei mitään kummallista ole kolmen vuoden aika ollut. Vähemmän vikoja tuossa on ollut kuin monissa "tuntemissani" uudemmissa Opeleissa.

Itse tosiaan tein vertailun siltä kantilta, että kannattaisiko oma "vanha" ruoskani vaihtaa hienoon Audiin. Mutta kun auton ainoa funktio on paikasta A paikkaan B liikkuminen, niin nykyisen pitäminen näyttää olevan loppupeleissä aika edullinen vaihtoehto. Ajan Pögöttini loppuun ja toivon ettei loppu tulisi ihan vielä...
:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom