Asuntoon tunkeutuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.

Orava

Chef
Juuri noin 15 minuuttia sitten yläkerrasta tuli valittamaan eräs erittäin vihainen vanhempi naishenkilö, joka huusi naama punaisena, että täällä ollaan meluttu yli vuosi putkeen. Olen talossa asunut hieman alle vuoden ja siitäkin noin 8kk töissä eri paikkakunnalla :hyvä: Naiselle ei kelvannut, että olisin antanut puhellinnumeroni, jotta hän voisi soittaa siihen tai laittaa tekstiviestiä, että olisimme hiljempaa. Mikä naurettavinta, hän väitti, että hän oli käynyt valittamassa asiasta aiemmin, mikä ei pidä paikkaansa. Kyllä muistaisin noin vihaisen naisen. Ongelmana tässä onkin naisen käytös portaikossa, jossa hän työnsi minut sivuun ja tunkeutui taloon sisälle huutamaan naama punaisena KAVERILLENI(joka sijaitsi olohuoneessa, paikka, jota ei voi nähdä eteisestä), jonka kanssa katsoimme starsky and hutchia. Ääntä ei todellakaan ollut liikaa, vaan ihan normaalia elämisen ääntä. Naurettavaa, jos kotonaan ei saa olla. Mitä tälläisessä tilanteessa voisi tehdä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma tyhmyys kun päästit mummon kotiisi..... kai tossa on kyse kotirauhan rikkomisesta. Poliisille vaan soitto ja mummolle syyte :) No jaksaako tollasesta välittää?? Kaljaa naamaan ja hyvää jussia....:) Huumori arvoa tolla episodilla kyllä on...

Juuri noin 15 minuuttia sitten yläkerrasta tuli valittamaan eräs erittäin vihainen vanhempi naishenkilö, joka huusi naama punaisena, että täällä ollaan meluttu yli vuosi putkeen. Olen talossa asunut hieman alle vuoden ja siitäkin noin 8kk töissä eri paikkakunnalla :hyvä: Naiselle ei kelvannut, että olisin antanut puhellinnumeroni, jotta hän voisi soittaa siihen tai laittaa tekstiviestiä, että olisimme hiljempaa. Mikä naurettavinta, hän väitti, että hän oli käynyt valittamassa asiasta aiemmin, mikä ei pidä paikkaansa. Kyllä muistaisin noin vihaisen naisen. Ongelmana tässä onkin naisen käytös portaikossa, jossa hän työnsi minut sivuun ja tunkeutui taloon sisälle huutamaan naama punaisena KAVERILLENI(joka sijaitsi olohuoneessa, paikka, jota ei voi nähdä eteisestä), jonka kanssa katsoimme starsky and hutchia. Ääntä ei todellakaan ollut liikaa, vaan ihan normaalia elämisen ääntä. Naurettavaa, jos kotonaan ei saa olla. Mitä tälläisessä tilanteessa voisi tehdä?

Kotirauhan rikkominen ehdottomasti kyseessä kuten Kalju sanoi. Naisella ei myöskään liene mitään kirjallista noottia tehtynä aiemmasta mahdollisesta huomautuksesta. Voi olla erehtynyt myös asunnosta. Eli koska virallista varoitusta ei ole annettu, ei sua todellakaan mikään häätö tms yhkaa.

Ehdotan että haistatat vitut mummolle..,Ei vaan kannatta tehdä fiksusti asiat selväksi ettei tule enempiä vaikeuksia.Tuli mieleeni että,2002 juhannuksena olin kotoani 3pv poissa ja maanantaina tuli sitten kunnalta vihainen puhelu ja häätö uhkaus koska asunnossani oli kuulemma ryypätty ja riehuttu monta päivää,vaikka minulla oli ainoat avaimet koko asuntoon.Naapurin mummo ja hänen tyttärensä joiden välissä asuin olivat valituksen tehneet ja vahvistivat että metelöinti ja riehuminen kuuluivat asunnostani.Lopulta tilanne johti siihen että jouduin muuttamaan asunnosta pois aiheettomien valitusten takia,koska mummo ja tytär eivät pitäneet naamastani ja halusivat minulle häädön tai vuokrasopimuksen jatkamatta jättämisen.Kannattaa siis olla erittäin tarkkana mitä tekee ja sanoo jos asuu vuokralla.

Jos haluat asiasta jutun nostaa niin rikosilmoitus poliisille, nimikkeet kotirauhan rikkominen ja lievä pahoinpitely. Loppuu tommonen pelleily.

Tuli mieleeni että,2002 juhannuksena olin kotoani 3pv poissa ja maanantaina tuli sitten kunnalta vihainen puhelu ja häätö uhkaus koska asunnossani oli kuulemma ryypätty ja riehuttu monta päivää,vaikka minulla oli ainoat avaimet koko asuntoon.Naapurin mummo ja hänen tyttärensä joiden välissä asuin olivat valituksen tehneet ja vahvistivat että metelöinti ja riehuminen kuuluivat asunnostani.

MUTUA, minä en ole lakiekspertti mutta tällaista olen joskus kelaillut vastaavan tilanteen varalle:
Tuossa tapauksessa minä ilmoittaisin, että asunnossa ei ole voinut olla ketään, jollei sinne ole murtauduttu/tunkeuduttu luvatta ja kysyisin, ovatko he valmiit pitämään puheensa myös silloin, jos väitteiden perusteella teet rikosilmoituksen asuntomurrosta. Joko paskanjauhanta loppuu tai teet oikeasti rikosilmoituksen, että asunnossasi on oltu luvatta ja nimeät nämä valittajat todistajiksi=> poliisi tutkii, kuulustelee muut naapurit ym. ja kaiken järjen mukaan toteaa omistajan olleen poissa, asunnon tyhjillään ja mekkalan kuuluneen muualta. Siinä vaiheessa voikin ruveta rustaamaan seuraavaa rikosilmoitusta näistä valittajista, kun puheet on todettu perättömiksi.

MUTUA, minä en ole lakiekspertti mutta tällaista olen joskus kelaillut vastaavan tilanteen varalle:
Tuossa tapauksessa minä ilmoittaisin, että asunnossa ei ole voinut olla ketään, jollei sinne ole murtauduttu/tunkeuduttu luvatta ja kysyisin, ovatko he valmiit pitämään puheensa myös silloin, jos väitteiden perusteella teet rikosilmoituksen asuntomurrosta. Joko paskanjauhanta loppuu tai teet oikeasti rikosilmoituksen, että asunnossasi on oltu luvatta ja nimeät nämä valittajat todistajiksi=> poliisi tutkii, kuulustelee muut naapurit ym. ja kaiken järjen mukaan toteaa omistajan olleen poissa, asunnon tyhjillään ja mekkalan kuuluneen muualta. Siinä vaiheessa voikin ruveta rustaamaan seuraavaa rikosilmoitusta näistä valittajista, kun puheet on todettu perättömiksi.

Näin minäkin etenisin. Ei missään nimessä pidä antaa periksi, jos joku pärstäkertoimen perusteella alkaa valittelemaan.

Kyllä,näin olisi pitänyt toimia mutta eipä se sillon nuorena tullut mieleen..Voin sanoa ettei ollut mitään herkkua asua Äidin(n.65v) sekä Tyttären (n.40v) välissä,kumpikin kyttäsi päivät muiden tekemisiä ja puhelin oli kädessä aika herkästi.Talossa kuulemma vallitsee vieläkin samanlainen meno,joten todennäköisesti mammat on saanu häädettyä useammankin asukin sieltä pois.

Ota huomioon, että henkilöllä saattaa olla mielenterveysongelmia, dementiaa yms. Tiedän tapauksen joka sairaustensa takia luuli naapureistaan vaikka mitä. Kuuli ääniä ja kertoi tarinoita öisistä tunkeutujista yms.

Sanoisin mummulle pari valittua sanaa ja antaisin asian olla.

Jotain rikosilmotuksia... c'mon.

Ota huomioon, että henkilöllä saattaa olla mielenterveysongelmia, dementiaa yms. Tiedän tapauksen joka sairaustensa takia luuli naapureistaan vaikka mitä. Kuuli ääniä ja kertoi tarinoita öisistä tunkeutujista yms.

Meillä on töissä yksi mamma, jolla on mielenterveysongelmia. Soittelee aika usein poliiseja ja käy naapureille riehumassa ja kiusaa tekemässä kun "metelöivät". Ihan sekavia settejä se aina naapureiden äänistä se selittelee, mutta minkäs teet kun toinen ei käsitä ettei kuulemansa äänet ole oikeita.

Ikäviä tälläset tapaukset, mutta minkäs teet.

Aikoinaan saatin kämppäkaverin kanssa varoitus äänekkäistä juhlista viikonloppuna, jolloin molemmat oltiin toisella paikkakunnalla. Oltiin muuttamassa muutenkin pois, niin annettiin olla, mutta pidin huolen, että munattomat naapurit sai kuulla kunniansa.

Tämä, loppuu se mummon riehuminen.:whip:

Nii just, kerrostalo mummot aisoihin :rock:

On ne kyl sellasia veijjareita aina, yhen tutun kerrostalossa asunu mummo salakuunteli ovi raollaa aina ku joku oli rappukäytävässä ja heitti vanhoja sanomalehtiä toisten parvekkeille ja kauhee mussutus jos jostain kuulu ääntä :D

Meillä on töissä yksi mamma, jolla on mielenterveysongelmia. Soittelee aika usein poliiseja ja käy naapureille riehumassa ja kiusaa tekemässä kun "metelöivät". Ihan sekavia settejä se aina naapureiden äänistä se selittelee, mutta minkäs teet kun toinen ei käsitä ettei kuulemansa äänet ole oikeita.

Ikäviä tälläset tapaukset, mutta minkäs teet.

Aikoinaan saatin kämppäkaverin kanssa varoitus äänekkäistä juhlista viikonloppuna, jolloin molemmat oltiin toisella paikkakunnalla. Oltiin muuttamassa muutenkin pois, niin annettiin olla, mutta pidin huolen, että munattomat naapurit sai kuulla kunniansa.
Hetkinen, etkös sä oo hoitoalalla?

Ei saatanan saatana:D

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom