Asunnoton. 12000€ kuukaudessa. Puolivuotta vapaata.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pupumies
  • Aloitettu Aloitettu
Mielenkiintoista. Omat kokemukset on täysin päinvastaiset. Ei ollut mitään vehkeitä eikä rahat riittäneet edes ruokaan lainaamatta.
Voi tietenkin olla erona sekin, että vaikka elin kädestä suuhun elämää aiemmin, niin on silti aina ollut puskuria. Eli ei tarvinnut kokea itseään "köyhäksi" ja henkisesti tiesin, että jos jääkaappi hajoaa, niin marssin kauppaan ja ostan uuden. Tosin, en tainnut puskuria pahemmin käyttää. Henkisesti on helpompaa, kun ei tarvitse lainailla ja tietää että ei tässä kadulle joudu. Silläpä jokaisen kannattaisi sitä puskuriaan kierrättää ja pitää varalla rahaa vaikka puoleksi vuodeksi sitä hetkeä varten, jos kakka osuu tuulettimeen.

Itsellenihän riittää harrasteisiin vaikka soutuvene ja onki, polkupyörä, rullalauta, rullaluistimet, sukset, eräilyvarusteita ym ym. Eli kaikki aikalailla harrasteita jotka ei kuluta rahaa, kun on välineet olemassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi tietenkin olla erona sekin, että vaikka elin kädestä suuhun elämää aiemmin, niin on silti aina ollut puskuria.
Ok:D juu ei ollut puskuria. Eikä pappaa tai mammaa joka maksaisi viulut. (Olin opiskelija, sit tuet loppu ja samaan aikaan työtkin koulun ohella joita olin tehnyt loppu yllättäen. Toisen kerran loppu duunit, samaan aikaan hajos auto ja rahat tilillä sano moikka). Sittemmin olen saanut vähän jo sukanvarteen, eli nyt on pieni puskuri olemassa.

Olen duunari ja ulkona töissä, alaa en kerro. Ylioppilas. Yksinhuoltajaperheestä. Tunteja tuohon palkkaan tarvittiin 280. Yleensä teen neljän päivän viikkoja.

Rakastan työtäni enkä ikinä enää palaisi malliin 11 kuukautta töitä ja kuukausi lomaa. Eihän siinä kerkeäisi kokemaan mitään. Sukeltaja, laskuvarjohyppääjä, vuorikiipeilijä, reppureissaaja. Sitten on näitä vieläkin erikoisempia kokemuksia muttei niistä enempää ettei tunnisteta.
Otsikosta ei käyny ilmi, brutto vai netto, mutta veikkaan brutto.

Mieluummin valitsisin arkisin 9-14 töitä ja 2000 kuukausipalkkaa. Elää ja kokea ehtii joka päivä.

Aina vain enemmän ja kovempaa, tulee mieleen, että oletko sekä työ- että elämysnarkkari?

No, tää ny oli tämmönen mun avautuminen. Ne painaa jotka jaksaa, mutten usko että jaksat terveenä tuota menoa koko työikäsi.

Hyviä viestejä ja erilaisia pointteja. Arvostan. Siistiä kuulla, että on muitakin kun on tällaista elämää elänyt.

Muutama oli ymmärtänyt väärin. Eihän tätä (lähes) kukaan pysty jatkamaan 50v asti. Ei ole tarkoituskaan. Meinasin vähentää tai lopettaa kokonaan kun täytän 40v ja tehdä mitä ikinä keksinkään, ilman että sitä tarvitsee tehdä elannon eteen.

Enkä ole everestillä joka päivä, kyllä normiarki on joka paikasa ja siitä nautin myös. Mulla on siis kolme vapaata viikossa kuuden kuukauden ajan ja kokonaan vapaata seuraavat kuusi kuukautta. Arkeahan se pitkälti on, erilaista vaan.

Kysyin, koska halusin herättää keskustelua erilaisista vaihtoehdoista (ja olin hiukan humalasa) 😅
Siis mulla on saman verran vapaita kahdeksasa vuodesa kuin normi työläisellä 50 vuodesa. Tietty maanantaista torstaihin aika lailla kiinni töissä sen puolen vuoden ajan. Vaihtoehtoja, erilaista elämää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom