- Ikä
- 42
Tilanne siis sellainen, että pitäisi tytsyn kanssa muuttaa yksiin tyttöystävän omistamaan kaksioon. Ajattelimme että maksan vuokran pimeänä ettei avon tarvitse maksaa vuokratulojen pääomaveroa. Mutta, mitä mieltä verottaja on tuossa että olen kirjoilla jossain asunnossa mutta en maksa siitä virallisesti mitään? Onnistuuko tämä ensinkään ja jos ei niin miten tässä kannataisi tehdä?
Kysyn nyt tässä samalla sitten tällaista, kun laitan omaa kämppää myös vuokralle niin mitä kaikkia asioita siinä pitäisi ottaa huomioon? Pääpiirteissään tiedän miten kuvio menee, vuokratulot, sopimus, takuuvuokra jne. mutta muutama kysymys edelleen kaivaa. Esim. vuokralaisen vastuu, mitä tapahtuu jos sattuu esim. vesivahinko, meneekö minun vakuutukseen vai vuokralaisen? Millaisia ovat "elämisestä aiheutuneet kulut" jne.
Apua kaivataan, laittakaa hyviä linkkejä ja kokemuksia kiitos =)
Kysyn nyt tässä samalla sitten tällaista, kun laitan omaa kämppää myös vuokralle niin mitä kaikkia asioita siinä pitäisi ottaa huomioon? Pääpiirteissään tiedän miten kuvio menee, vuokratulot, sopimus, takuuvuokra jne. mutta muutama kysymys edelleen kaivaa. Esim. vuokralaisen vastuu, mitä tapahtuu jos sattuu esim. vesivahinko, meneekö minun vakuutukseen vai vuokralaisen? Millaisia ovat "elämisestä aiheutuneet kulut" jne.
Apua kaivataan, laittakaa hyviä linkkejä ja kokemuksia kiitos =)