Astaksantiini (Astaxanthin) super hyvä aine?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu
säännöt

Törmäsin vasta itse ensimmäistä kertaa koko aineeseen. Mielenkiintoisia juttuja löytyikin googlella. Monet hehkuttaa about ihmeaineeksi. Tässäkin jutussa luvataan apu about kaikkiin vaivoihin. :)

Onko joku perehtynyt paremmin, että onko tavan eläjän ja treenaajan hyödyllistä ottaa tätä?

Tässä joku tutkimustulos astaksantiinin hyödystä urheilussa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmasti hyvä aine kyllä. Mutta mietityttää lähinnä, että voiko yksittäisen antioksin nauttiminen noin pienissä määrin, esim 8mg /pv, auttaa oikeasti paljon... Joskus itekin tosin astaksantaania kokeilin, mahdoton oli huomata mitään, sillä syön suht hyvin muutenkin.

Tosin kuulin eräältä jannulta vinkin, että kannattaa rikkoa astaksantaani-kapseli oliiviöljypulloon, niin öljy pysyy parempana, eli ravintoainepitoisuudet eivät laske koska toi astaksantaani vahvana antioksidanttina suojaa niin hyvin hapettumista ym. vastaan. Tiedä sitten toimiiko oikeasti, mutta kuulostaa perin järkeenkäypältä :)

Yksi antioksidantti/whatever miljoonan joukossa, jolla ei tee mitään jos ruokavalio on oikeasti kunnossa. Fiksumpaa laittaa rahat vaikka porkkanoihin, koska astaksantiini on karotenoidi siinä missä muutkin porkkanan pigmentit. Ja synteettinen astaksantiini imeytyy ehkä huonommin kuin luonnollinen.

On kyllä hyvää ainetta. Itse käytän vain 4mg päivässä kuivien silmien takia. Löytyy pölyallergiaa ja olen töissä paikassa, jossa on erittäin voimakas ilmastointi. Silmät punaset ja kuivat ympäri vuoden. Luin jostain, että kannattaa tätä kokeilla ongelmaani ja hyvin toimii. Punoitus vähentynyt ja ei ole enää kuivuuden tunnetta jos vaikka yöllä herää. Tuntuu myös, että ihan toi 4mg auttaa ihoa ruskettumaan paremmin.

Kyllähän tämä toimii aika moneenkin vaivaan, mutta sitten pitää hiukan nostaa annostusta. Käsittääkseni todella hyvä nivelille. Olen lukenut paljon juttuja jossa käyttäjä ottaa 12mg päivässä ja saanut selkä/polvi jne ongelmat hoidettua.

astaksantiini

Yksi antioksidantti/whatever miljoonan joukossa, jolla ei tee mitään jos ruokavalio on oikeasti kunnossa. Fiksumpaa laittaa rahat vaikka porkkanoihin, koska astaksantiini on karotenoidi siinä missä muutkin porkkanan pigmentit. Ja synteettinen astaksantiini imeytyy ehkä huonommin kuin luonnollinen.
Ymmärsinkö oikein, että sinun mielestä astaksantiinia löytyy porkkanoista? Esim. kaloissahan sitä esiintyy runsaasti

Suositut

Back
Ylös Bottom