Asikainen - Yori Boy

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oli kyl hyvä ottelu Campasin ja Asikaisen välillä... Kehätuomari teki täysin oikean ratkaisun. Monta uppos läpi eikä campas nostanu käsiään ylös suojaukseen...

Asikainen uuteen nousuun :rock:

Miten tässä matsissa nyt siis kävi, tuomari keskeytti mutta kumpi oli niskan päällä keskeytettäessä? vai siis wtf :arvi:

Eli asikaiselle meni voitto? Oliko asikainen ylivoimainen?

Asikaisen nyrkit pehmentivät "Kovan jätkän"
1.2.2008 22:33 (Päivitetty 1.2.2008 23:18) (C) Iltalehti

Nyrkkeilijä Amin Asikaisen keskisarjan ottelu Louis Ramon Campasia vastaan eteni kuusi erää tasaisissa merkeissä.

Asikainen sai tehdä Töölön Kisahallissa tosissaan töitä entistä IBF-liiton kevyen keskisarjan maailmanmestaria vastaan, sillä meksikolainen oli kuusi erää aktiivinen ja alati vaarallinen.

Lyhyempänä ottelijana lempinimeltään "Yori Boy" (Kova jätkä) yritti murtaa Asikaisen tarkan ottelutaktiikan hyökimällä alituiseen päälle ja saikin iskuja Asikaisen puolustuksen läpi. Asikainen löi tasaiseen takaisin ja ottelu ratkesi täysin yllättäen seitsemännessä erässä, kun suomalainen sai lyöntisarjansa sisään ja Campasin kädet valahtivat alas.

Katoavan hetken tilannetta ihmetellyt Asikainen jatkoi lyöntimyllyään ja Campas perääntyi, mutta ei kyennyt enää puolustamaan. Asikaisen noin kymmenen iskun myllytyksen seurauksena Campas ajautui köysiin, ja kehätuomari Erkki Meronen keskeytti ottelun. Ratkaisu oli täysin oikea, sillä ilman tuomarin väliin tuloa Asikaisen nyrkit olisivat toimittaneet Campasin todennäköisesti pikapostina sairaalaan.

- Minulla sattui koko ajan oikeaan käteen. En voinut lyödä täysin suoraan, Asikainen sanoi. Tämän vuoksi Asikaisen joukot olivat valinneet otteluun pehmeämmät hanskat.

Ottelun keskeytyshetkellä Asikainen johti kaikin tuomariäänin. Pisteet olivat 60-58, 58-56, 58-57.

Silmäkulma aukesi 2. erässä

Asikaisen silmä oli tikattu jo ennen ottelua, sillä hän oli vahingoittanut sen edellisessä ottelussa Christophe Karagozia vastaan. Tämän jälkeen hän satutti sen vielä sparratessa. Perjantaina silmäkulma aukesi jo toisessa erässä kaksikon lyödessä päät yhteen.

- Silmäkulman vuoksi oli vähän epävarma olo. Hän ei osunut minua päähän kunnolla kuin yhden kerran. Ei sattunut kertaakaan, Asikainen sanoi.

Voitto oli Asikaiselle ammattilaisuran 24:s. Tilillä hänellä on yksi tappio, jonka hän kärsi viime kesänä EM-titteliottelussa Sebastian Sylvesterille.

Campas, 36, sai nyt maistaa ensimmäisen kerran tyrmäystä, tosin teknistä sellaista. Tätä ennen iskunkestävä meksikolainen oli voittanut 101 ottelustaan 91, joista 73 tyrmäyksellä. Kaikki 10 tappiotaan Campas oli kärsinyt vasta täyden ajan jälkeen.

- Kyllä Sylvester on kovempi: paljon teknisempi ja nopeampi. Tämä oli kokenut, iskunkestävä ja kova tekemään töitä, Asikainen vertasi.

- Ei tämä ollut 100-prosenttista meikäläistä. Otin välillä liian löysästi. Olin outo olo ennen matsia, sillä kaikki meni putkeen. Ei edes jännittänyt, kun tulin hallille, hän kertasi.

Jatko avoinna

Seuraavaksi Asikainen suuntaa parin viikon Madeiran-lomalle perheensä kanssa. Seuraava ottelu maistuisi Asikaiselle noin 3,5 kuukauden päästä. Hän ei kuitenkaan osaa sanoa, olisiko mieluummin EM- vai MM-ottelussa.

- Olisihan se MM-ottelu historiallinen, mutta olisihan se kiva ottaa Sylvesteriä vastaan, Asikainen toivoi.

Asikainen on The Ring -lehden rankingissa maailman kahdeksanneksi paras keskisarjan nyrkkeilijä. Sylvester on häntä pykälän edellä. Kaksikon välinen kohtaaminen on kuitenkin kysymysmerkki, sillä seuraavaksi Sylvester on sopinut ottelusta Javier Castillejon kanssa. Ottelu on tarkoitus mitellä huhtikuussa. Asikaisen suunnitelmat ovat ainakin miehelle itselleen vielä hämärän peitossa.

- Pekka (valmentaja Pekka Mäki) tietää jotain, mutta ei se ole kertonut mulle, Asikainen lohkaisi.

STT

Jossain kohdassa oli vaikeuksia, olisko 4,5 tai 6 erä jossa Campas pääsi läheltä välillä mättämään. Tuossa lopussa tuo myllytys oli aika suvereeni, oikea heläytti kunnolla ja sitten täysillä päälle. Mutta tosiaan, ei mikään helppo matsi ollut. Imo olisi voinut olla toisinkinpäin tulos jos vähän olisi säkää ollut meksikaanilla.

MAhtava tapahtuma kaikenkaikkiaan. vitun kova tunnelma oli katsoa idi aminin matsia ja rikkoa samalla tipaton. Idi hallitsi otteluja, muutmaia vaikeita hetkiä oli mutta idi hallitdi.JA se oikea koukku oli niin raju että mekxicaano lähti takas kokaiiini pelloille viljelemään. Ei ollut siinä 7 erässä mitään tolkkua enää campasilla. henki olisi lähtenyt ellei tuomari olis keskeyttänyt, mexican nojaili köysiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jeeeeeee !! kova matsi tosin välillä pelkäsi Asikaisenkin puolesta niin että kuudennen erän jälkeen oli pakko käydä heittämässä ripalit pönttöön. Öhöh, vanhana boxarina ottaa vähän liian tosissaan nää Idin matsit :)

Asikainen näytti ekat 3 erää paremmalta kun koskaan oon ite ainakaan nähny. Loppu tuli vähän yllättäen mut kyllä Amin oli selvästi terävämpi ja kaikki kunnia hänelle. Hyvä matsi, hyvä päänahka ja eikun isompiin kehiin!

Mun mielestä Ami liikkui todella hyvin ja PAALJON enemmi nkuin parissa aikaisemmassa matsissa.
Eikä hätää oikeastaan missään vaiheessa kärsinyt, siis toisen iskuista.

T:Ei ikinä nyrkkeilyt :)

Senkin uhalla et mua haukutaan homoksi ja apinaksi ni kysyn onko täällä kukaan muu sitä mieltä että tuomarin olis pitäny ennemmin laskea lukua kuin heti lopettaa ottelu? Vai olenko mä vaan kännissä...?

Senkin uhalla et mua haukutaan homoksi ja apinaksi ni kysyn onko täällä kukaan muu sitä mieltä että tuomarin olis pitäny ennemmin laskea lukua kuin heti lopettaa ottelu? Vai olenko mä vaan kännissä...?

Tuomari ei voi enää laskea lukua jos on mennyt väliin kesken iskujen vaihdon varsinkin kun kyse oli iskujenvaihdosta eikä mistään sidonnasta. Toisaalta olen nähnyt samanlaisia keskeytyksia jenkkien raskaansarjan matseissakin kun vastustaja roikottaa kasiään eikä mitenkään pystyvastaamaan iskuihin. Tuomari lisäksi näkee läheltä hyvin ottelijan silmistä onko tämä aivan pihalla vai ei.

Aivan oikea päätös tuomarilta eli matsi pitää keskeyttää, jos ottelija on "pihalla", ja kädet roikkuu. Aivan turha riskeerata terveyttä ja antaa hakkauttaa lisää. Tietenkin ottelijat usein protestoivat kun tuomari keskeyttää, se on helppo syyttää vaikka tuomaria kun tuli pataan.

Ottelussa oli "no standing eight count" -sääntö. Eli tuomari olisi vain voinut odottaa, että Campasin polvi tai käsi olisi osunut kanveesiin, jolloin olisi voinut laskea lukua. Kyseisessä tilanteessa Campas nojaili köysiin ja otti pommeja vastaan kädet alhaalla. Campasin terveyden kannalta oli järkevää, että ottelu keskeytettiin ennen kuin kävi oikeasti pahasti.

Olisi ollut ikävää lukea tämän päivän lööpeistä tyyliin "Campas kiidätettiin sairaalaan, jossa hän kuoli saamiinsa vammoihin. Pitäisikö ammattinyrkkeily kieltää myös Suomessa..."

Ottelussa oli "no standing eight count" -sääntö. Eli tuomari olisi vain voinut odottaa, että Campasin polvi tai käsi olisi osunut kanveesiin, jolloin olisi voinut laskea lukua. Kyseisessä tilanteessa Campas nojaili köysiin ja otti pommeja vastaan kädet alhaalla. Campasin terveyden kannalta oli järkevää, että ottelu keskeytettiin ennen kuin kävi oikeasti pahasti.

Olisi ollut ikävää lukea tämän päivän lööpeistä tyyliin "Campas kiidätettiin sairaalaan, jossa hän kuoli saamiinsa vammoihin. Pitäisikö ammattinyrkkeily kieltää myös Suomessa..."

No siis tätä standing eight countia vähän odottelin siinä, mut jos sellasta ei ollut niin olihan se sit ainut oikea päätös. Pääasia et tuomari meni tavalla tai toisella siihen väliin.

Tuossa aiemmin tuota jo sivuttiinkkin... Ottelun alussa sanottiin että Campas ei ollut hävinnyt kertaakaan ennen täyttä aikaa. Mites oliko Asikainen nyt ensimmäinen, vai eikö TKO:ta lasketa tuohon tilastoon vai oliko järjestäjien tilastot pielessä?

Tuossa aiemmin tuota jo sivuttiinkkin... Ottelun alussa sanottiin että Campas ei ollut hävinnyt kertaakaan ennen täyttä aikaa. Mites oliko Asikainen nyt ensimmäinen, vai eikö TKO:ta lasketa tuohon tilastoon vai oliko järjestäjien tilastot pielessä?
Veikkaan että kuuluttajana toiminut Sasha "Suomen Michael Buffer" Ikonen vain sekoili / tai oli saanut väärää tietoa.

Boxrecin mukaan oli kuusi kertaa hävinnyt ennen täyttä aikaa, Asikaisen aiheuttama tappio siis seitsemäs. 5xTKO ja 2xRTD (Campas quits in his corner=luovutusvoitto)

Suositut

Back
Ylös Bottom