Arvostele auto

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
6.2.2003
Viestejä
13 631
Ikä
42
Kävitkö koeajamassa auton? Miltä tuntui? Mikä oli hyvää, mikä huonoa?

Avaan pelin "Sorsan" kanssa.
Opel Corsa 1.3 CDTI -07

Ihan kiva ja näppärä pienikulutuksinen pikkuauto (luvataan 3.8 l maantiellä) jossa on jopa melko moderni vaikutelma eikä se halpuus hyppää niin pahasti ensimmäisenä silmille kuin vanhemmissa Corsissa. On vähän sitä ja tätä hilavitkutinta ja elektroniikkaa. Tässä yksilössä automaattista ilmastointia, vakionopeudensäädintä, sähköikkunoita ja -peilejä, ajotietokonetta, saattovaloja ja ohjelmoitavia avaimia. Ei mitään mullistavaa, mutta Corsaksi aika kattavaa varustelua. Ei tarvitse mennä kuin muutama vuosi taaksepäin niin pelkät sähköikkunat oli noihin härveleihin luksusta.

No autojen kokohan kasvaa koko ajan, eikä tämäkään pikkuauto nyt enää "niin pieni" ole kuin ennen vanhaan. Ei sisätiloiltaan häpeä 2000-luvun alun Astraa. On siis pieni mutta ei sellainen niin paha koirankoppi enää mitä pikkuautot oli takavuosina. Eikä tämä ole sellainen kiikkerä rimpulakaan enää. Ei isoille autoille pärjää matkustusmukavuudessa, mutta ei tällä vituta tai pelota moottoritielläkään päästellä. Ihan hyvä ajettava, pienin varauksin. Ei siis mikään ajajan auto, mutta ei mikään varsinaisesti vitutakaan ja tuntuu olevan heti ensi istumalta hyvin käteensopiva.

Penkit on hyvät ja tukevat eikä varmaan vituta istua pidemmälläkään matkalla. Sivutuki on parempi kuin monissa sporttipenkeissä. Mukavan jämäkät. Turbodiesel nyt on sekä plussa, että miinus. Plussaa pieni kulutus ja turbon antama pirteyden tunne. On siis kaupungissa mukavan pirtsakka, mutta jos oikeasti tarvitaan kulkua, niin eihän 90 heppaa tuollaistakaan mihinkään liikuta. Miinus on se, että en varmaan ikinä opi ajamaan turbodieselillä. Sama vika tässä kuin muissakin mitä olen testannut. Alavääntö ihan olematon. Puhutaan siis siinä 1000 kierroksen pinnassa olevasta ihan alimmasta väännöstä mihin ei turbo ehdi vielä mukaan. Siinä missä bensavaparilla voi tulla risteykseen kakkosella ryömintävauhtia ja lähteä siitä normaalisti kiihdyttämään, niin turbodiesel hyytyy aivan täysin ja tuntuu ettei kiihdy kirjaimellisesti ollenkaan. Ykköstä on pakko aina hakea. Eihän bensakaan raketin lailla siitä lähde, mutta ero on huomattava.

+ Pieni kulutus
+ Hyvä ajettava (Pikkuautoksi)
+ Laatuvaikutelma (Corsaksi)
+ Saa rekisteröityä pakettiautoksi
+ Ei vaimoakaan ahista parkkipaikoilla ;)
+ Mun mielestä ihan hyvän näköinen tavalliseksi autoksi.
+ Tässä yksilössä kaikki tarpeelliset ja vähän tarpeettomatkin lisävarusteet ja erittäin hyvät turvavarusteet.

- Turbodieselin käytös
- Miksi 2000-luvun lopussa autoihin laitetaan vielä rumpujarruja taakse? Juu, hinta, mutta kuitenkin.
- Tehoton
- Vähän pienihän se on kuitenkin
- Säilytyslokeroita pikkutavaroille vähän huonosti

No tollanen se nyt on ja kyllä mä siinä määrin olin tyytyväinen että nyt se seisoo tossa pihalla. Oli pakko saada pienikulutuksinen diesel minkä saa pakettiautoksi, sekä ilmastointi ja vakionopeudensäädin, niin tämähän täyttää nämä kriteerit paremmin kuin hyvin ja olin autosta oikeastaan positiivisesti yllättynyt, koska tämähän on kuitenkin vain Corsa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ihqua, ollaan samixet! mulla on -08 corsa, sporttimalli. Ja allekirjoitan kyllä nuo kaikki kohdat. Itelläkin vaikea totutella tuohon turbodieseliin bensan jälkeen. Koosta olen tosin vähän erimieltä, Corsan koko riittää mainiosti nelihenkisen lapsiperheen käyttöön ;)
 
Toi aivan alimman väännön puute on muuten harmittava ja mun mielestä harvoin mainittu miinus dieseleissä. Se on ollut läsnä ainakin kaikissa niissä manuaalivaihteisissa henkilöauto dieseleissä joita olen ajanut.
Onhan se myös bensaturboissa mutta niissä voi aina tiputtaa vähintään yhden pienemmälle vaihteelle. Dieselissä kun kakkosella hyytyy ja tiputat ykköselle niin se taas loppuu heti yläpäästään kesken. Sanotaan nyt vielä ettei koske tietenkään mitään biturbo, ym, hc-dieseleitä, ettei kenenkään tarvitse mainita :jahas:

Pakucorsa dieselkoneella ois muuten varmaan lompakkoystävällisimmästä päästä autoja.
 
Toi aivan alimman väännön puute on muuten harmittava ja mun mielestä harvoin mainittu miinus dieseleissä. Se on ollut läsnä ainakin kaikissa niissä manuaalivaihteisissa henkilöauto dieseleissä joita olen ajanut.
Onhan se myös bensaturboissa mutta niissä voi aina tiputtaa vähintään yhden pienemmälle vaihteelle. Dieselissä kun kakkosella hyytyy ja tiputat ykköselle niin se taas loppuu heti yläpäästään kesken. Sanotaan nyt vielä ettei koske tietenkään mitään biturbo, ym, hc-dieseleitä, ettei kenenkään tarvitse mainita :jahas:

Pakucorsa dieselkoneella ois muuten varmaan lompakkoystävällisimmästä päästä autoja.

Tää tyhjäkäyntikierrosten väännön puute taitaa olla enemmänkin uudempien dieseleiden ominaisuus. Itellä nyt 3 diesel autoa ollut ja aikaisemmat max vm 2000 diesel autot on lähteneet vaikka kakkosella tyhjäkäynnillä liikkeelle kun sopivasti pelaa kytkimellä. Nykyisen 07 tdi ocu:n olen saanut monta kertaa sammumaan. Tuntee ittensä ihan amatööriks kun ajaa +40tkm vuoteen ja ei saa autoa liikkeelle :hyvä:
 
Reilu viikkon verran olen nyt piiskannut uudella X6:lla vapaana työsuhdeautoetuna. Aivan uskottoman hieno peli. Olen ollut ihan tohkeissani koko viikon. Voisin kuvitella, että samanlainen tunne, kuin pääsisi ajamaan Olga Kurylenkoa. Täytyy laittaa parempaa raporttia tuosta pelistä kunhan tulee enemmän kilometrejä ja kokemusta alle.
 
Reilu viikkon verran olen nyt piiskannut uudella X6:lla vapaana työsuhdeautoetuna. Aivan uskottoman hieno peli. Olen ollut ihan tohkeissani koko viikon. Voisin kuvitella, että samanlainen tunne, kuin pääsisi ajamaan Olga Kurylenkoa. Täytyy laittaa parempaa raporttia tuosta pelistä kunhan tulee enemmän kilometrejä ja kokemusta alle.

Paljonko verottaja muistaa tuosta vapaasta autoedusta ko auton kohdalla.
 
Paljonko verottaja muistaa tuosta vapaasta autoedusta ko auton kohdalla.

Varusteiden kanssa tulee olemaan jotain 1800 ecua eli ihan vitusti. Seuraavassa palkkakuitissa selviää. Kauhulla odotan mutta toisaalta on se varmaan sen arvoista. Kyllä minä Olgastakin tuon verran kuussa helposti voisin maksaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
X6:sessa ei ole muuta vikaa kuin että ei sovi oikein mihinkään ja melko ruma. Mutta ajo-ominaisuudet kunnossa.

Elä ny kehtaa. Tämähän on maailmakaikkeuden hienoin auto. Sama kun sanoisit, että Olga Kurylenko on melko ruma. X6 on autojen Olga Kurylenko. Se on kyllä totta, että X6:n ei sovi mihinkään eikä sellaista tarvitse mihinkään muuhin kuin peeniksen jatkeeksi mutta minulla se tulee siinä käytössä juurikin kipeimpään tarpeeseen, hehe.

Hartge_X6_BMW1.jpg
 
Minkälaisella autolla itse ajelet?
Atm en millään. Enkä varmaan pariin vuoteen tule mitään omistamaankaan.

Jotenkin vituttaa lukea näitä kommentteja kun ei edes x6 kelpaisi.
Ymmärrän, jos olet tottunut ajattelemaan että hinta = laatu. Tai maine nousukaspiireissä = laatu. Mutta parempi tajuta myöhään kuin ei millonkaan, että näin ei ole. :)

"X6 on autojen Olga Kurylenko"

And thats the problem. Olga ei ole kovin kummonen. Varsinki jos sil on lyhyt fleda niin se on aika karmea. Tuo X6 ei ole henkilöauto, muttei näytä edes katumaasturiltakaan. Wtf? Sekasikiö. Vähän ku muija jolla on penis.
 
Zone-sarja -42%
Minkälaisella autolla itse ajelet?

Jotenkin vituttaa lukea näitä kommentteja kun ei edes x6 kelpaisi.

Vituttaa lukea tollasia kommentteja :D Kelpaishan se, myytäväks eteenpäin. Minkä sille voi jos se vaan näyttää rumalta? Varmaan ihan huikea ajettava jne. eikä tavaratilan tai käytännöllisyyden puute kiinnosta ketään JOS auto on hieno. Toi ei vaan omaan silmään ole, ei vaikka päällään seisois.

Monet sitä pitää makeena ja jos sillon vielä saa omaks autoetuautoks niin tilannehan on aivan loistava, hyvä heille!
 
X6 on upea ja hyvä ajaa, mutta ton tuossa perää: sitä ei tarvitse mihinkään, se on aika "moukka" ja aivan liian iso. Silti ottaisin moisen heti jos tarjottaisiin, mutta ymmärrän kritiikin :)

Ja jengi ei ihan tajua tuota autoetua ja mitä se nettona maksaa.
 
Aika monta viestiä jo autojen arvostelusta. :D

Toyota Auris Sports wagon automaatti 1.6l bensa

Hyvä perusfarmari. Kiihtyy yllättävän pirteästi. Taakse mahtuu aikuinen, jos edessä pienempää porukkaa. Peruutuskamera ja gepsi toimii sekä muut hilpakkeet on kivoja. Kosketusnäyttö vähentää nappien kanssa pelailua.

Helvetin hyvä perusfarkku. Ja vaikka linjalta ostais, niin aika edukas.
Huonoa: tavaratilan lastausaukko (eli siis takaluukku) kaartuu tyhmästi sisäänpäin, eli se aukko on pienempi kuin se itse tavaratila. Se siis pienentää sitä tavaranlastausta ja täte on hölmö ratkaisu.
 
X6 on upea ja hyvä ajaa, mutta ton tuossa perää: sitä ei tarvitse mihinkään, se on aika "moukka" ja aivan liian iso. Silti ottaisin moisen heti jos tarjottaisiin, mutta ymmärrän kritiikin :)

Ja jengi ei ihan tajua tuota autoetua ja mitä se nettona maksaa.

Tässä on maksettu vuosikaudet autoetua että aika hyvin on tiedossa mitä se nettona maksaa ;)

Harvemmin millään 30% veroasteella työsuhdeautoina katos on tuollaisia alla. Veikkaan että MÖYKKYSENKIN veroprosentti on jonkun verran päälle 40% :)
 
X6 on kyllä älyttömyytensä takia hieno auto, ottasin jos voisin.

Asiaan.. Toyota Auris vm. -07, petollinen auto. Alkuun tuntu hyvältä, mutta on nyt vuoden ajelun jälkeen alkanu ärsyttää.

+pieni kulutus
+pienet kulut
+yllättävän hiljainen maantieajossa
+riittävät tilat pienen perheen autoksi. Mahtuu kärryt, turvaistuin, koira ja pari aikuista.
+jaksaa vetää suht painavaakin kuormaa perässä
+hyvät varusteet (avaimeton käynnisty ja lukot, automaattivaihteisto, sadetunnistin, peruutustutka ym.)

-multimode vaihteisto on huono. Automaattina meno nykivää ja ennalta arvaamatonta.. kun painaa kaasua niin mitään ei tapahdu tai sitten moottori huutaa eikä vaihda isommalle. Omasta löytyy F1 tyyliset läpyskät vaihteiden vaihtamiseen ja niillä vaihteet jopa vaihtuu, mutta kuka tollasia jaksaa lärpytellä muualla kun radalla, johon tällä ei kyllä voi mennä..
-huonohkot säilytystilat pikkutavaroille ja mukille keskikonsolissa
-ei löydä parkkipaikalta kun samanlaisia tuppaa olee vierekkäin useempia
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom