- Liittynyt
- 6.2.2003
- Viestejä
- 13 631
- Ikä
- 42
Kävitkö koeajamassa auton? Miltä tuntui? Mikä oli hyvää, mikä huonoa?
Avaan pelin "Sorsan" kanssa.
Opel Corsa 1.3 CDTI -07
Ihan kiva ja näppärä pienikulutuksinen pikkuauto (luvataan 3.8 l maantiellä) jossa on jopa melko moderni vaikutelma eikä se halpuus hyppää niin pahasti ensimmäisenä silmille kuin vanhemmissa Corsissa. On vähän sitä ja tätä hilavitkutinta ja elektroniikkaa. Tässä yksilössä automaattista ilmastointia, vakionopeudensäädintä, sähköikkunoita ja -peilejä, ajotietokonetta, saattovaloja ja ohjelmoitavia avaimia. Ei mitään mullistavaa, mutta Corsaksi aika kattavaa varustelua. Ei tarvitse mennä kuin muutama vuosi taaksepäin niin pelkät sähköikkunat oli noihin härveleihin luksusta.
No autojen kokohan kasvaa koko ajan, eikä tämäkään pikkuauto nyt enää "niin pieni" ole kuin ennen vanhaan. Ei sisätiloiltaan häpeä 2000-luvun alun Astraa. On siis pieni mutta ei sellainen niin paha koirankoppi enää mitä pikkuautot oli takavuosina. Eikä tämä ole sellainen kiikkerä rimpulakaan enää. Ei isoille autoille pärjää matkustusmukavuudessa, mutta ei tällä vituta tai pelota moottoritielläkään päästellä. Ihan hyvä ajettava, pienin varauksin. Ei siis mikään ajajan auto, mutta ei mikään varsinaisesti vitutakaan ja tuntuu olevan heti ensi istumalta hyvin käteensopiva.
Penkit on hyvät ja tukevat eikä varmaan vituta istua pidemmälläkään matkalla. Sivutuki on parempi kuin monissa sporttipenkeissä. Mukavan jämäkät. Turbodiesel nyt on sekä plussa, että miinus. Plussaa pieni kulutus ja turbon antama pirteyden tunne. On siis kaupungissa mukavan pirtsakka, mutta jos oikeasti tarvitaan kulkua, niin eihän 90 heppaa tuollaistakaan mihinkään liikuta. Miinus on se, että en varmaan ikinä opi ajamaan turbodieselillä. Sama vika tässä kuin muissakin mitä olen testannut. Alavääntö ihan olematon. Puhutaan siis siinä 1000 kierroksen pinnassa olevasta ihan alimmasta väännöstä mihin ei turbo ehdi vielä mukaan. Siinä missä bensavaparilla voi tulla risteykseen kakkosella ryömintävauhtia ja lähteä siitä normaalisti kiihdyttämään, niin turbodiesel hyytyy aivan täysin ja tuntuu ettei kiihdy kirjaimellisesti ollenkaan. Ykköstä on pakko aina hakea. Eihän bensakaan raketin lailla siitä lähde, mutta ero on huomattava.
+ Pieni kulutus
+ Hyvä ajettava (Pikkuautoksi)
+ Laatuvaikutelma (Corsaksi)
+ Saa rekisteröityä pakettiautoksi
+ Ei vaimoakaan ahista parkkipaikoilla ;)
+ Mun mielestä ihan hyvän näköinen tavalliseksi autoksi.
+ Tässä yksilössä kaikki tarpeelliset ja vähän tarpeettomatkin lisävarusteet ja erittäin hyvät turvavarusteet.
- Turbodieselin käytös
- Miksi 2000-luvun lopussa autoihin laitetaan vielä rumpujarruja taakse? Juu, hinta, mutta kuitenkin.
- Tehoton
- Vähän pienihän se on kuitenkin
- Säilytyslokeroita pikkutavaroille vähän huonosti
No tollanen se nyt on ja kyllä mä siinä määrin olin tyytyväinen että nyt se seisoo tossa pihalla. Oli pakko saada pienikulutuksinen diesel minkä saa pakettiautoksi, sekä ilmastointi ja vakionopeudensäädin, niin tämähän täyttää nämä kriteerit paremmin kuin hyvin ja olin autosta oikeastaan positiivisesti yllättynyt, koska tämähän on kuitenkin vain Corsa.
Avaan pelin "Sorsan" kanssa.
Opel Corsa 1.3 CDTI -07
Ihan kiva ja näppärä pienikulutuksinen pikkuauto (luvataan 3.8 l maantiellä) jossa on jopa melko moderni vaikutelma eikä se halpuus hyppää niin pahasti ensimmäisenä silmille kuin vanhemmissa Corsissa. On vähän sitä ja tätä hilavitkutinta ja elektroniikkaa. Tässä yksilössä automaattista ilmastointia, vakionopeudensäädintä, sähköikkunoita ja -peilejä, ajotietokonetta, saattovaloja ja ohjelmoitavia avaimia. Ei mitään mullistavaa, mutta Corsaksi aika kattavaa varustelua. Ei tarvitse mennä kuin muutama vuosi taaksepäin niin pelkät sähköikkunat oli noihin härveleihin luksusta.
No autojen kokohan kasvaa koko ajan, eikä tämäkään pikkuauto nyt enää "niin pieni" ole kuin ennen vanhaan. Ei sisätiloiltaan häpeä 2000-luvun alun Astraa. On siis pieni mutta ei sellainen niin paha koirankoppi enää mitä pikkuautot oli takavuosina. Eikä tämä ole sellainen kiikkerä rimpulakaan enää. Ei isoille autoille pärjää matkustusmukavuudessa, mutta ei tällä vituta tai pelota moottoritielläkään päästellä. Ihan hyvä ajettava, pienin varauksin. Ei siis mikään ajajan auto, mutta ei mikään varsinaisesti vitutakaan ja tuntuu olevan heti ensi istumalta hyvin käteensopiva.
Penkit on hyvät ja tukevat eikä varmaan vituta istua pidemmälläkään matkalla. Sivutuki on parempi kuin monissa sporttipenkeissä. Mukavan jämäkät. Turbodiesel nyt on sekä plussa, että miinus. Plussaa pieni kulutus ja turbon antama pirteyden tunne. On siis kaupungissa mukavan pirtsakka, mutta jos oikeasti tarvitaan kulkua, niin eihän 90 heppaa tuollaistakaan mihinkään liikuta. Miinus on se, että en varmaan ikinä opi ajamaan turbodieselillä. Sama vika tässä kuin muissakin mitä olen testannut. Alavääntö ihan olematon. Puhutaan siis siinä 1000 kierroksen pinnassa olevasta ihan alimmasta väännöstä mihin ei turbo ehdi vielä mukaan. Siinä missä bensavaparilla voi tulla risteykseen kakkosella ryömintävauhtia ja lähteä siitä normaalisti kiihdyttämään, niin turbodiesel hyytyy aivan täysin ja tuntuu ettei kiihdy kirjaimellisesti ollenkaan. Ykköstä on pakko aina hakea. Eihän bensakaan raketin lailla siitä lähde, mutta ero on huomattava.
+ Pieni kulutus
+ Hyvä ajettava (Pikkuautoksi)
+ Laatuvaikutelma (Corsaksi)
+ Saa rekisteröityä pakettiautoksi
+ Ei vaimoakaan ahista parkkipaikoilla ;)
+ Mun mielestä ihan hyvän näköinen tavalliseksi autoksi.
+ Tässä yksilössä kaikki tarpeelliset ja vähän tarpeettomatkin lisävarusteet ja erittäin hyvät turvavarusteet.
- Turbodieselin käytös
- Miksi 2000-luvun lopussa autoihin laitetaan vielä rumpujarruja taakse? Juu, hinta, mutta kuitenkin.
- Tehoton
- Vähän pienihän se on kuitenkin
- Säilytyslokeroita pikkutavaroille vähän huonosti
No tollanen se nyt on ja kyllä mä siinä määrin olin tyytyväinen että nyt se seisoo tossa pihalla. Oli pakko saada pienikulutuksinen diesel minkä saa pakettiautoksi, sekä ilmastointi ja vakionopeudensäädin, niin tämähän täyttää nämä kriteerit paremmin kuin hyvin ja olin autosta oikeastaan positiivisesti yllättynyt, koska tämähän on kuitenkin vain Corsa.