Arvaako syödä vuoden vanhaa kreatiinia?

Eli mulla on melkein täysi kilo fastin kreatiinia, jossa päiväys oli vuosi sitten. Kysyin eräältä luotaistuotekaupan kauppiaalta, että voiko sitä vielä syödä. Se meinas, että koska se on kemiallisesti valmistettua, se on saattanu jo hajota myrkyllisiksi aineiksi, ja suositteli kipata pöntöstä alas. Kuitenkin jostain muistaisin lukeneeni, että jos kreatiini on vanhaa, ainoa haitta on että sen teho alkaa hävitä. Kannattaisko suosista ostaa uus ja toimia ko. kauppiaan ohjeiden mukaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vaikka olis säilytetty avaamattomana rutikuivana niin en mä kyllä vuoden vanhaa kreatiinia alkaisi syömään.

Ite vetäisin pari settiä ja kattosin miten pakki reagoi.
Kauppiashan möis sulle tietenkin uuden paketin.

nimim. vuoden vanhat protskut naamariin

Vuoden vanhaa ja puoliksi käytettyä minäkin söin alkusyksystä. Haisi jo vähän vehkeelle purkki mutta aloitin kuitenkin sillä pari ekaa viikkoa ja oli vielä toimivaa tavaraa. Täysin selvä pompsahdus tuloksissa :)

Onko koostumus muuttunut mitenkään? Onko yks kova klöntti siel purkinpohjalla? Toi kilo on kyllä aika suuri määrä, siinä syömisessäkin kestää aikaa paljon joten en välttämättä ite lähtisi kiskomaan ainakaan yksin. Anna kaverilles puolet ja kokeilkaa kuinka pakki suhtautuu tohon. Kannattaa aloittaa pienillä annoksilla, ainakaan aluksi mitää kauheeta tankkausjaksoa.

Myy mulle 100gr kyseistä ainetta... TTT:hen en enempää tarttis kaverilleni ja minulle.

Ihan mukavasti nuo mömmöt säilyy jos kuivassa ja suljettuna säilyttää. Ite vetelen kreatiinia, jossa päivämäärät paukkunu vuosia sitten. Useemman vuoden ikäistä maltoa tullut myös maisteltua ilman komplikaatioita.

Ei se mikskään mene! Itellä oli kans vuoden vanhaa fastin kreaa ja hyvin toimi, eikä pakki sanonut mitään.

Ite heitin joskus puoli desiä tai kanen no1 proteiinia huiviin. paska lensi kaaressa.. ja pussi oli kaksi ja puoli vuota vanhaa. maistui kummalle :david:

Joo sain kaverin herat kun ei niitä tarvinnut, oli 2v vanhaa ja aikamoinen hajupöllähdys tuli kun purkin avasi.. ei se miltään pahalta maistunut kun heitti kaakaota sekaan, mutta tuli siitä vähän.. outo olo..? Maistappa säkin vaan sitä kreatiinias :)

Ite vetäny tässä viimepäivinä purkin pohjalta noin 2-vuotta vanhaa riisiproteiinia. Sitä vanhempaa sepelin makuista. On kyllä aika nostalginen fiilis tuota mutustellessa. :D

Kreatiista jota tälläkin hetkellä syön, on mennyt päiväys viime keväänä, eli vajaan vuoden vanhaa tavaraa, enkä huomaa maussa/toimivuudessa mitään eroa. Eli tuskin menee mikskään jos on kuivassa säilytetty.

Suositut

Back
Ylös Bottom