Arnold Schwarzenegger: Powerlifting

Morjens

Huomasin että arskahan on kunnostautunut myös voimailupuolella...
Löysin ainakin seuraavat saavutukset:
1966 International Powerlifting Championship Germany
1968 German Powerlifting Championship Germany

Olisin erittäin kiinnostunut tietämään, että millaisilla tuloksia tämä kyseinen "jamppa" on tehnyt... En vain löydä niitä mistään.

Onko kenelläkään tietoa minkälaisessa kunnossa arska sitten on uransa aikana ollut, tai minkälaisia hänen voimanostotuloksensa ovat olleet ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiks Franco ollu vielä kovempi nostelemaan kuin Arska jos en aivan väärin muista ..

Jos viittaat pumping ironiin, niin yllä luettelemani voitot ovat 60-luvulta(arska panostanut voimailuun enemmän tuolloin?), kun taas pumping iron on kuvattu 75.

Jokatapauksessa ei franco huono ollut :D

Tämmöset oon lukenu jostain, veto 320kg ja penkki 232kg. Korjatkaa jos oon väärässä.

Vuoden '68 voimanoston Saksan mestaruuskisoissa Arnoldin tulokset olivat kyykky (vain!) 215kg, penkki 200kg ja veto 310kg, eli 725kg yhteistulos.

Muistan kun muscle&fitnessis 70-luvun hardcore-treenikuvissa kyykkäili shortsit jalas paljain jaloin reilusti 215 kg isommilla painoilla et sai tasoitettua kyllä kyykyn,penkin ja vedon eroja.

Toisekseen, jos kyykkäsi samanlaista syväkyykkyä kuin esim. Encyclopedia kirjan sivulla on kuvattu, tangossa 200 ja perse suunnilleen lattiassa. Olihan sillä nyt helvetin vahvat jalatkin, mutta tuo veto on todella kova.

Eiks Franco ollu vielä kovempi nostelemaan kuin Arska jos en aivan väärin muista ..

Francosta on kuva hänen omassa kirjassaan tekemässä mavea yli 300 kg (325tms.) painolla. Suositteleepa vielä aloittelijaa aloittamaan kevyemmin..:D

columbu.jpg

http://personal.inet.fi/atk/pehkonen/penkki/columbu.jpg

siinä columbo ottaa raakana ja lahnana 210kg. et ohan sillä "vähän" tota voiman paskoo ollu...

Eikös se ole aika varmaa, että ei arskakaan ole jalkoja treenannut samassa suhteessa, kuin yläkehoa. Siinä varmaan syy heikkoon kyykkyyn.

Korjatkaa jos olen väärässä.

eiköhän se ole reenannut penkkiä/kyykkyä/mavea ihan samaan tyyliin/yhtä kovaa. se että body uralla jalat eivät olleet arskan kovin lihasryhmä ei välttämättä tarkoita etteikö niissä voimaa olisi. uskon että on panostanut sen mitä on kyennyt voimanosto aikoinaan noihin 3lajiin. joillakin se kyykky ei vaan kulje.

Franco:

Powerlifting titles

* Champion of Italy
* Champion of Germany
* Champion of Europe

[edit]

Powerlifting world records

* Bench press 520 lb (236 kg)
* Squat 655 lb (297 kg)
* Deadlift 750 lb (340 kg)

[edit]

Weightlifting records

* Olympic press 325 lb (147 kg)
* Snatch 270 lb (122 kg)
* Clean and jerk 400 lb (181 kg)

kovia tuloksia 165cm ja alle 90kg ukkelille. etenkin se, että on kovat sekä voimanostossa että painonnostossa.

lähde: wikipedia (nämä oli ennen francon omilla sivuilla muistan vallan hyvin mutta sivut uudistettu enkä äkkiseltään ainakaan löytänyt)

Eikös se ole aika varmaa, että ei arskakaan ole jalkoja treenannut samassa suhteessa, kuin yläkehoa. Siinä varmaan syy heikkoon kyykkyyn.
Korjatkaa jos olen väärässä.

Kyllä ainakin 70-luvun vuosina jalat saivat saivat kyytiä siinä missä yläkroppakin, sen ajan hengen mukaisesti kolme kertaa viikossa ja kovaa.. Voipi olla, että Euroopan vuosina on meininki ollut erilaista, olivathan esim. pohkeet tuolloin Arskan heikoimpia lihasryhmiä. Itse olen panostanut lähinnä Arskan Grazin/Münchenin vuosien ruokavalioon, siis kanaan ja kaljaan.. ;)

Aika kova työntö (Clean and jerk 181 kg) Francolla :) Ku eiks Kaarlo Kangasniemi voittanu Olympia kultaa alle ysikympissä joskus 60-luvulla, ja työntäny kumminki alle 200kg ?

Juu kyllähän Franco voimanostossa ownasi Arnoldia kevyestikkin. Muistelen ettei Arnold niissä videoissakaan kovin kovilla raudoilla kyykkyä tee. Paitsi yhdessä tekee neljäsosakyykkyä.
Mielestäni Francolla jalat oli paremmassa sopusoinnussa yläkropan kanssa, kuin Arskalla, mutta ei se Arskan legendarisuutta vähennä.

Columbo

Columbo kertoo kirjassaan -kehonrakentaja voittaa- tehneensä olympianostossa tuloksen 425kg.Siis työntö+tempaus+punnerrus.Jotenkin kuulostaa vähältä.Nykyiset painonnostajat,tosin isommat tekevät samoja tuloksia ilman punnerrusta.Columboahan olen aina pitänyt vahvana voimailijana,eteenkin omaan kokoonsa nähden.Tietty ko.nostot vaatii eri tekniikkaa kuin esim.voimanosto mutta silti.Toisaalta en itse ole koskaan esim.punnerrusta koittanut.En siis tiedä mistä puhun.Myönnän.Mutta noin äkkiseltään kuulostaa vähältä.
Respectit kuitenkin Frankoa kohtaan.Hänen kirjastaan aikanaan teini-iässä sain innostuksen voimaharjoitteluun.Ja sitä on jatkunut näihin päiviin saakka.

Suositut

Back
Ylös Bottom