Armeijaan pääseminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Scitec
  • Aloitettu Aloitettu
Eli olen käsittänyt että armeijaan ei pääse ollenkaan jos selässä on jotain rikki, vaikka itse haluaisikin. Miten asia on?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se varmasti riippuu että millä tasolla sulla on se selkä rikki. Jos tiedät että kykenet kantamaan ja rymyämään eikä se selkä ole siinä kunnossa että voi oikiasti mennä pahastikkin huonompaan suuntaan niin kyllä se lääkäri päästää sut temmeltämään kun sanot että haluat olla A-mies.

Sieltä pääsee sitten nopiaa maitojunalla takasin jos homma ei pelitäkkään ;)

Riippuu hyvin pitkälti lääkäristä ja omista sananvalinnoista sen lääkärin edessä. Mun olis pitänyt saada epikriisin perusteella suoraan C, mutta vähän mietin etukäteen perusteluja ja epikriisi kohtasi silppurin. Vammana välilevyn pullistuma vuotta aiemmin.

Tuo vähän riippuu aika pirun paljon tohtorista ja jos se suosittelee C'tä, niin kannattaa ottaa, koska pois pääseminen voi olla vaikeata. Itselle lääkäri olisi antanut e'n astman takia, mutta päätin mennä(ei olisi tarvinnut mennä myöhemminkään koska aina olisi lykkäystä tullut), mutta intissä kun astma paheni, niin pois pääsin vasta ku meinas henki lähteä.

Selän tapauksessa ainoastaan selänomistaja tietää minkälainen se selkä on. Astma on vähän erilainen sairaus. Ylilääkäri Anttosta lainatakseni: "kivun kanssa on opittava elämään" :D

Edit. Ketjun aloittajalle: arvioi itse selkäsi, kannattaako riskiä ottaa. Jos sulla on hyvä lihaskunto ja urheilutaustaa, niin mene ihmeessä. Armeijassa jokainen motivoitunut mies on tarpeellinen. Hipit ja sivarit voi jättää kommentoimatta tätä.

Musta koittivat aikanaan tehdä väkisin B-miehen skolioosin takia. Sanoin, että menen joko A-miehenä, tai sitten en mene ollenkaan. A-miehenä suoritin intin.

No jos se on rikki rikki niin ei sinne sitten kannata mennä. Mistään ei tuu mittää ja ei se oo niin lystiäkään puolitehoilla ja kassulla lojuen.

Eikö se koululääkäri edelleen katso sen kelpoisuusluokan eikä sitä itte tartte miettiä? Näin se ainaki mulla lukiossa meni. Aika pahasti saa olla paskana että C:n paperit saat lääkäriltä.

Eikö se koululääkäri edelleen katso sen kelpoisuusluokan eikä sitä itte tartte miettiä? Näin se ainaki mulla lukiossa meni. Aika pahasti saa olla paskana että C:n paperit saat lääkäriltä.

Armeijasta määrätään nykyään liian helpolla pois kokonaan. Kyllä sitä sen verran pitää miettiä, että mitkä omat tavotteet siellä on. Jos meinaa jotain hyödyllistä tehdä, niin A on välttämättömyys. Toisilla se armeija kiinnostaa enemmän kuin toisilla ;)

Aina kannattaa yrittää, jos todella haluaa. Mutta jos "pääset" sinne, tulet moneen otteeseen toivomaan, että olisi käynyt päinvastoin. :D
Veikkaan, että käteen jää kuitenkin hienoja muistoja ja kokemuksia, ja tietenkin myös niitä vähemmän hienoja.
Nimimerkillä RUK K241.

Jos C paperit mahdolliset niin ota ihmeessä. Itsellä menossa tuo paska ja joka päivä vituttaa. Ei sitä tetsaamisen ja marssimisen vittumaisuutta voi ymmärtää ulkopuolinen. Sitä ajattelee että olen kova jätkä ja ei se selkä siitä pahene mutta kun saat selkääsi mosa-säkin ja kamiinan ja aseen hihna painaa niskaa ja veri ei kierrä päähän ja tetsarin taskut on joka paikassa tiellä ja hiki virtaa ja nivuset hiertyy ja matkaa vielä 20km niin tulet miettimään että miksi vitussa. Ja sitten tajuat että aamuja on vielä 130 edessä.

Itse sain B:n paperit lonkkavamman vuoksi (en pysty juoksemaan tai kävelemään pitkiä matkoja) ja määrättiin tammikuun erään. Voiko toinen lääkäri muuttaa tuon B:n C:ksi eli kumota tuon? Käyn ottaa MRI kuvat muutenkin lonkista ensi kuussa.

Kyllä B lämäreille ja kirjureille on tarvetta tuossakin organisaatiossa. Löysempää hommaa koko armeijasta saa etsiä. Ei tule unesta puutetta ja saat olla sisällä aina.

Varmasti sen saat, kun menet tippalinssissä lekuriin. Tai sitten uhkaat hakata sen lääkärin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom