Armeija ja silmälasit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suomi88
  • Aloitettu Aloitettu
Kuten jo sanoin, jos ammutaan katoksesta, pitää olla kuppikuulonsuojaimet. Jos ei ole katosta, pelkät tulpat riittää.
Kyllähän niillä rilleillä nyt pärjää siinä kun muutkin, takuulla rillit tulee olemaan pienin asia mikä harmittaa...:hyvä:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pientä nostoa tähän, mulla on nyt näkö -7,5 ja -7,25 silmissä. Mitä luulette rapsahtaako vapautus intistä? :|

Pientä nostoa tähän, mulla on nyt näkö -7,5 ja -7,25 silmissä. Mitä luulette rapsahtaako vapautus intistä? :|
Vapautusta tuskin saat, mutta voi olla että ne pistää sut B-mieheks. Serkulla oli näkö about samoissa lukemissa kun sulla ja oli B-mies.

Itellä oli aikanaan jotku -6 ja -7. Ei niillä mitään vapautusta saa vaikka ois kuinka huono näkö, B-mieheks vaan. Ellei nyt jostain oikeasti puolisokeista puhuta.

Mulla oli myös käytössä ne nasseen liitettävät linssit jossa oli vahvuudet, mistä aiemmin ketjussa puhuttiin. Ne ei ollu ku joku -3 tai -4 mutta auttoi jonkun verran. Eikä niitä suojelujuttuja bemarina niin paljon ollutkaan mitä nyt muistan, että ois haitannut. Ei myöskään ammunnoissa tähdättäessä haitannut kuin ehkä marginaalisesti.

Jos nyt halua on ryynätä enemmänki, niin voit anoa lääkäriltä pääsyä A-mieheksi. Ei se paska näkö perus jimmyltä sulje mitään portteja :) Piilarit voi nakata silmään aamulla ennen tst-koulutusta.

Minulla kävi armeijassa niin (farssi sinänsä, kyllähän te minut tiedätte), että lasit saivat hiukan vauriota alokasaikana. Käytin tuolloin melko harvinaisia Buddy Holly -laseja. Kun asioin komppanian vääpelin kanssa komennuspapereita sangan korjaamiseksi, hän kysyi minulta, olenko kenties saanut nuo lasit varusvarastolta.

Tere! Mites tänäpäivänä menee toi uusien lasien korvaussysteemi? Kun tammikuussa olis suunnattava kainuuseen. Nykyset lasit noin 3v vanhat. Näkö heikentyny -1.25--> -1.75 molemmissa simmuissa, nii onnistuuko uusien lasien hommaus valtion piikkiin (ja millasten)? Vaikka "vahingossa" sattus menee rikki... Muutakin vinkinpoikasta otan vastaan =)

Siellä saa hommattua lasit valtion piikkiin siinä yhteydessä kun tehdään se alokkaiden terveystarkastus. Pääsi ihan porttien ulkopuolelle Kajaanin keskustaan valitsemaan itse sangat ja kaikki. Ne lasit jos rikkoo, niin meille sanottiin että pitäs olla joku todistaja tälle tapahtumalle, että korvattaisiin uudet.

Tässä vaiheessa haluan huomauttaa, ettei kummosia rillejä saa, koska puolustusvoimat ottaa tietenkin halvimmat mahdolliset, joten sankavaihtoehtoja on about se ruhtinaalliset kolme, ja linssejähän ei tietenkään ohenneta. Joten turha mistään Ray-Banin laseista unelmoida.

kiitoksia! Mikäs olikaan se juttu et ei saa entisiä lasia kalliimmat? Kun muistaakseni joku jossain kirjoitti et sai valita lasit mielensä mukaan kunhan ei ole kalliimmat kuin edeltäjänsä... totta vai tarua? Joudunko siis tyytymään 5e kekkospullonpohja laseihin vai saako valita semmoset satasen kapeampisankaset lasit? Kun itse en tykkää laseista joissa se sanka lisää sitä "kuollutta kulmaa. Linsseillä sen enempää väliä kunhan on oikean vahvuiset. Nykyisissä se ihmeen kovakalvo, jotta ei ihan hipasusta naarmuttuisi, mut lasien puhistus on helevetin paljon hankalempaa ku ilman pinnoitetta. Saa hangata puol päivää, että kylille uskaltaa lähtee.

kiitoksia! Mikäs olikaan se juttu et ei saa entisiä lasia kalliimmat? Kun muistaakseni joku jossain kirjoitti et sai valita lasit mielensä mukaan kunhan ei ole kalliimmat kuin edeltäjänsä... totta vai tarua? Joudunko siis tyytymään 5e kekkospullonpohja laseihin vai saako valita semmoset satasen kapeampisankaset lasit? Kun itse en tykkää laseista joissa se sanka lisää sitä "kuollutta kulmaa. Linsseillä sen enempää väliä kunhan on oikean vahvuiset. Nykyisissä se ihmeen kovakalvo, jotta ei ihan hipasusta naarmuttuisi, mut lasien puhistus on helevetin paljon hankalempaa ku ilman pinnoitetta. Saa hangata puol päivää, että kylille uskaltaa lähtee.
Nykyään palveluslaseiksi saa noin 30 euron hintaiset eli käytännössä halvimmat mahdolliset silmälasit. Jos haluat itse laittaa käteistä väliin, niin se sallitaan, mutta muussa tapauksessa lasit ovat nuo tarjotut. Nykyään tarjotaan kaikille silmälaseja käyttäville palveluslasit, joten omia rikkoutuneita laseja ei enää korvata, vaan tällöin saat tilalle ne halvat palveluslasit.

Saakohan näitä palveluslaseja muutkin kuin varusmiehet? Esim jumalanpalveluslasit tai vastaavat. Tai jos vaan muuten haluaa palvella jotakin ja tarvitsisi siihen lasit.

Palvelen 2. viimeistä viikkoa Karjalan Prikaatissa ja hommasin tuossa vastikään lasit, ja ainoa rajoite lasien suhteen oli sankavalikoima. Tarjolla oli kymmenet toinen toistaan hirveämmät sangat joista sai valita sitten ne omaan päähän "sopivimmat" yksilöt, kaikki sangat ovat mallia SA-alistaja, joten ei kannata ihan hirmusia muotisankoja odottaa. Samaan aikaan laseja oli hakemassa joku kieroon katsova tykkimies, jonka lasit maksoi jonkun ihmeen linssien prismataiton takia 470 euroa, omani olivat 150 euroa.

Kohta vuoden siis elänyt tuolla metsässä jalkatiedusteluhommissa ja voin sanoa että niistä laseista ei ole yhtään mitään haittaa ollut siellä. Vertailukohtana frendi on PST:ssä, jossa riittää ryminää ja ryskettä ihan tarpeeksi, ja sanoi että ihan hyvin ne lasit päässä pysyy vaikka singoillakin on ammuskellut ne päässä. P-kaudella tosiaan se suojeluhälytys oli sellanen, että hukkasin vanhat lasini siinä kaiken "kiireen" keskellä, mutta eipä sekään menoa haitannut kun jätin aamulla kaappiin uudet ja paremmat lasit.

Suositut

Back
Ylös Bottom