Ariel Helwani - The best MMA journalist in the world!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jm1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nostan tätä ketjua kun olen tässä kuunnellut paljon vähän kaikkia MMA-lähetyksiä enemmän tai vähemmän ainakin sen parisen vuotta. Arielissa on alkanut pänniä muutama asia minua.

1. Arielilla ei ennenkään ollut monesti kauheasti pahaa sanottavaa sen puolesta että mitä mieltä on jonkun ottelijan tyylistä, kyvyistä tai mitä ennustaisi lopputulemaksi missäkin matsissa. Ymmärrän sinänsä tämän koska hän haluaa olla koko ajan kaikkien kaveri josta on etua kun täytyy saada ottelijoita haastateltavaksi. Mutta etenkin nykyään kun Ariel on hommissa ESPN:llä hän on tavallaan puolueeton, mutta tavallaan ei. Mitään rakkauttahan hänellä ei ole UFC:n organisaatiota kohtaan tietyistä syistä, mutta näistäkin johtuen varmaan Ariel ei oikeastaan ikinä voi sanoa että joku ottelu tai ottelija olisi aivan paska, koska ei voi paljoa kakkia työnantajansa päälle edes epäsuorasti.

2. Asiantuntemattomuus lajin suhteen. Välillä tuntuu ettei Ariel oikein ymmärrä kaikkia lajin nyansseja. Mulla ei ole tähän mitään esimerkkiä tarjota mutta analyytikkona Arielista ei oikein ole mihinkään. Tästä johtuen myös sitten Ariel ei oikein ole kovin mielenkiintoinen kuultava kun hän on yksinään. Hyvä haastateltava on pakollinen. Hyvä erimerkki täysin päinvastaisesta on taas Luke Thomas joka ymmärtää lajin päälle eikä pelkää kertoa asioita mitä pitää totuutena.

3. Huonot kysymykset ja huono tilannetaju kielitaidon suhteen. Usein Ariel esittää aivan apukouluenglantia puhuville ottelijoille kysymyksiä joiden tajuaminen ja niihin vastaaminen vaatisi muutakin kielitaitoa kuin "yes it good fight, want fight big next". Kysymykset koskee usein jotain tunnetasoja ja tiloja silloin kun haastateltavasta kuulee selvästi että hän kamppailee pelkästään kysymyksen kaikkien sanojen ymmärtämisen kanssa. Tämä on mulle suurin ihmetyksen aihe koska luulisi olevan niin itsestäänselvä asia. Tämän takia myös en todellakaan jaksa enää kuunnella yhtään jos Ariel haastattelee esim jotain Yoel Romeroa koska Romero ei mitenkään pysty tuolla "no to gay jesus" -englannillaan edes ymmärtämään mitä Ariel oikein kysymyksillään ajaa takaa.

4. Se kiekuminen. Miksi pitää vetää tätä kamalan kuuloista falsettia aina kun innostuu? Tätä tuskin tarvitsee avata sen enempää mikäli yhtään enemmän on kuunnellut Arielin juttuja.

Saa ehdottomasti kommentoida ja kritisoida.

Saa ehdottomasti kommentoida ja kritisoida.
Totta joka sana. Ariel on rasittava ja naiivi hölmäläinen. Viihdyttävä ja siedettävä toki joskus hyvien vieraiden kanssa, mutta lajitietämys ja peliäly on samaa tasoa useita ESPN:n urheilulähetyksiä idiotismillaan terrorisoivan Stephen A. Smithin kanssa.

Haastattelijana Ariel ei ole kovin taitava, vaan toistaa paljon samoja mantroja riippumatta siitä kuka on haastateltavana. Kun hyviä kysymyksiä ja sitä kautta maukkaita otsikkoja ei löydy, niin Ariel yrittää kylvää riitaa haastateltavan ja jonkun muun välille. Tyyliin hän sanoi sinusta niin ja näin, eikö ollutkin hieman töykeää? Mitä olet siitä mieltä?

Mä en myöskään diggaa Arielista. Liian usein tuntuu että mies haluaa vaan saada oman nimensä MMA-lööppeihin luomalla turhaa draamaa. Aika monilla otteljoillakin mennyt välit Arieliin, Cowboy viimeisimpänä.

Aika monilla otteljoillakin mennyt välit Arieliin, Cowboy viimeisimpänä.

Onko? Ketäs muita on? Ihan mielenkiinnosta kun itsellä mennyt tällainen ohi.

Ennen tuli kuunneltua jokainen Arielin jakso, mutta nykyään ei aikaa ole samalla lailla, mutta tuntuu että aika kova ottelijakattaus ohjelmassa on joka viikko saatu kasaan.

Itse kyllä edelleen pidän miehestä. Yksi syy on se että muistaa todella tarkasti edellisvuosien tapahtumat ja löytyy paljon inside-tietoa tulevaisuuden otteluista ja tapahtumista. Myös selkeä innostus vapaaotteluun ja tietynlainen fanin omainen asenne lajiin on mielestäni hyviä seikkoja toimittajalla.

Mulle oikeastaan Arielin heikkoudet on tullu paremmin ilmi vasta kun alkanut kuunnella muidenkin podcasteja jne. Onhan Ariel yhä alansa ykkösnimi ja saa parhaat haastateltavat, tosin nykyään tuntuu että kiertää vähän kehää nuo nimet. Yhdessä vaiheessa tuntui että jos joudun vielä kuuntelemaan yhdenkin Adesanyan haastattelun niin lopetan koko lajin seuraamisen. :LOL: Ariel kuitenkin rakastaa lajia ja se näkyy kaikessa tekemisessä, oikeastaan miehen paras show tällä hetkellä on tuo MMA Reporters jossa pääsee vähän vääntämään asioista muiden journalistien kanssa. Toivoisin siihenkin ohjelmaan tosin vähän enemmän vääntöä ja ja ristiriitoja, turhan usein kaikki on samaa mieltä vähän kaikesta.

Suositut

Back
Ylös Bottom