Nostan tätä ketjua kun olen tässä kuunnellut paljon vähän kaikkia MMA-lähetyksiä enemmän tai vähemmän ainakin sen parisen vuotta. Arielissa on alkanut pänniä muutama asia minua.
1. Arielilla ei ennenkään ollut monesti kauheasti pahaa sanottavaa sen puolesta että mitä mieltä on jonkun ottelijan tyylistä, kyvyistä tai mitä ennustaisi lopputulemaksi missäkin matsissa. Ymmärrän sinänsä tämän koska hän haluaa olla koko ajan kaikkien kaveri josta on etua kun täytyy saada ottelijoita haastateltavaksi. Mutta etenkin nykyään kun Ariel on hommissa ESPN:llä hän on tavallaan puolueeton, mutta tavallaan ei. Mitään rakkauttahan hänellä ei ole UFC:n organisaatiota kohtaan tietyistä syistä, mutta näistäkin johtuen varmaan Ariel ei oikeastaan ikinä voi sanoa että joku ottelu tai ottelija olisi aivan paska, koska ei voi paljoa kakkia työnantajansa päälle edes epäsuorasti.
2. Asiantuntemattomuus lajin suhteen. Välillä tuntuu ettei Ariel oikein ymmärrä kaikkia lajin nyansseja. Mulla ei ole tähän mitään esimerkkiä tarjota mutta analyytikkona Arielista ei oikein ole mihinkään. Tästä johtuen myös sitten Ariel ei oikein ole kovin mielenkiintoinen kuultava kun hän on yksinään. Hyvä haastateltava on pakollinen. Hyvä erimerkki täysin päinvastaisesta on taas Luke Thomas joka ymmärtää lajin päälle eikä pelkää kertoa asioita mitä pitää totuutena.
3. Huonot kysymykset ja huono tilannetaju kielitaidon suhteen. Usein Ariel esittää aivan apukouluenglantia puhuville ottelijoille kysymyksiä joiden tajuaminen ja niihin vastaaminen vaatisi muutakin kielitaitoa kuin "yes it good fight, want fight big next". Kysymykset koskee usein jotain tunnetasoja ja tiloja silloin kun haastateltavasta kuulee selvästi että hän kamppailee pelkästään kysymyksen kaikkien sanojen ymmärtämisen kanssa. Tämä on mulle suurin ihmetyksen aihe koska luulisi olevan niin itsestäänselvä asia. Tämän takia myös en todellakaan jaksa enää kuunnella yhtään jos Ariel haastattelee esim jotain Yoel Romeroa koska Romero ei mitenkään pysty tuolla "no to gay jesus" -englannillaan edes ymmärtämään mitä Ariel oikein kysymyksillään ajaa takaa.
4. Se kiekuminen. Miksi pitää vetää tätä kamalan kuuloista falsettia aina kun innostuu? Tätä tuskin tarvitsee avata sen enempää mikäli yhtään enemmän on kuunnellut Arielin juttuja.
Saa ehdottomasti kommentoida ja kritisoida.