• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

BB Ari Godzilla Kokkonen

voisko joku tietäjä kertoa miksi kokkonen tekee noin vajaita liikeratoja?
Luultavasti siksi että saa parhaimman tuntuman treenattavaan lihakseen juuri noin. Epäilen että Godzilla on aikojen saatossa oppinut huomaamaan minkälainen treeni sopii juuri hänelle parhaiten. Uskon kuitenkin että vaihtelee treeni metodeja ja sama liike suoritetaan joskus ihan erinlaisella tyylillä. Nyt on tarttunut tälläinen treeni videolle.

Jatkuvuus

Tuukka Heikkinen
VIP
Ikä
38
Kaupunki
North Karelia
Vaikea edes kuvitella miltä tuntuu treenata jos omaa tuollaiset lihasmassat. Jo näillä omilla pienillä lihaksilla tuntuu jotkin liikkeet melko haastavilta, kun lihakset on verta täynnä. Liikeradat kärsii ja tekniikkakin pyrkii hajoilemaan. En tiedä onko aina kyse siitä sopivimmasta treenityylistä? Voi ihan hyvin olla myös niin, että tietyssä pisteessä keho ei vaan kykene sellaisiin liikelaajuuksiin ja toimintoihin, joita kirjoissa tai videoilla näkee. Silloin, kun itsekin oli vielä tikumpi kuin nykyisin, ei ollut mitään ongelmia varsinkaan liikelaajuuksien kanssa. Nyt niitä alkaa jo joissain liikkeissä olemaan. Turha vertailla tämän kokoluokan tyyppejä itseensä, koska todella monet asiat muuttuvat lihasmassan kasvun myötä.

Markku Tikka

ProTrainer.fi
AMMATTILAINEN
voisko joku tietäjä kertoa miksi kokkonen tekee noin vajaita liikeratoja?
Koska Gozillaa ei tippaakaan kiinnosta mitä mieltä kukaan on hänen liikeradoistaan :evil: :piis:

Minä mistään mitään tiedä, mutta vois olettaa, että noilla treenivuosilla ei Kokkosella polvet enää ihan nuoren pojan vetreydessä ole, jolloin on ihan viisasta tehdä lyhyemmällä liikeradalla. Ja Bach sopii oikein hyvin kyseiseen videoon... tappotreeniä ja hautajaismusiikkia :)

nigster

Makes sense, right?
VIP
Ikä
36
Minä mistään mitään tiedä, mutta vois olettaa, että noilla treenivuosilla ei Kokkosella polvet enää ihan nuoren pojan vetreydessä ole, jolloin on ihan viisasta tehdä lyhyemmällä liikeradalla. Ja Bach sopii oikein hyvin kyseiseen videoon... tappotreeniä ja hautajaismusiikkia :)
Noinkohan? Luulisi vaan, että eritoten esim. hackissa liikkeen pysäyttäminen puoliväliin rasittaa polvia huomattavasti enemmän kuin pohjaan asti tehtynä... Mutta kuten sanottu, minäkään mistään mitään tiedä.

Toisaalta mitä väliä? Antaa jokaisen treenata tavallaan. Enemmänkin kiinnostaisi tietää koska ekat pro-kisat on?

Vähän lisää videota, nyt selkätreeniä...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko Godzillalla näissä videoissa kevyt viikko päällä vai onko kyseessä joku uusi treenifilosofia? Meinaan, että miksi treenataan noin pienillä painoilla? Varmasti kuormitus menee juuri sinne lihasryhmään, johon pitääkin mutta nuo painot tuntuvat vaan niin helvetin pieniltä noin isolle ukolle.

Godzilla ainakin Bodyssa kertoi muuttaneensa treenin tommoseen hipistelyyn vaikka ennenhän mies oli kuuluisa isoista treenipainoistaan. Olen aina ollut sitä mieltä että ammattilais ravinteilla se on yks ja sama miten treenaa kunhan treenaa kovaa niin kasvaa :)

Godzilla ainakin Bodyssa kertoi muuttaneensa treenin tommoseen hipistelyyn vaikka ennenhän mies oli kuuluisa isoista treenipainoistaan. Olen aina ollut sitä mieltä että ammattilais ravinteilla se on yks ja sama miten treenaa kunhan treenaa kovaa niin kasvaa :)
Kyllä. Tästä hyvä esimerkki vaikkapa Jason Huh. Jokainen joka on nähnyt hänen treenivideoitaan tietää miksi mainitsin hänet. Onhan ko. kaveri kylläkin sieltä ääripäästä treenityylinsä puolesta. En itse kyllä tekisi niin pienillä liikeradoilla liikkeitä vaikka ammattilaisravinteita käyttäisinkin, mutta loppupeleissähän siinä on kyse siitä millä saa parhaan tuntuman lihaksiin.

Luulis kyllä että Kokkonen pystyisi tekemään isommillakin painoilla yhtä puhtaita liikkeitä. Mutta enpä lähde spekuloimaan sen enempää kun ei voi tietää oliko miehellä joku pumppipäivä/muuten vaan veti kevyemmin.

Aavituksen vajaissa liikeradoissahan idea on siinä, ettei tule käytännössä taukoa toistojen välillä. Staattinen pito pysyy koko ajan. Aika paljon näkee esim. hackissa sellaista, että satetaan käydä syvällä,mutta ylhäällä päästetään polvet yliojentumaan ja huilaamaan.

Ikä
40
Aavituksen vajaissa liikeradoissahan idea on siinä, ettei tule käytännössä taukoa toistojen välillä. Staattinen pito pysyy koko ajan. Aika paljon näkee esim. hackissa sellaista, että satetaan käydä syvällä,mutta ylhäällä päästetään polvet yliojentumaan ja huilaamaan.
No ei tuo kyllä ainut idea voi olla. Sama asia olis vaihtaa RK-62:sen lipas jo 5. laukaisun jälkeen, ettei vaan pääse kudit loppumaan.

Kysyppä Arilta sitten tästä jos et usko. Tuntuma tollasessa pumppailussa on kyllä tosi hyvä, menee pelkästään treenattavalle lihakselle.

Olen aina ollut sitä mieltä että ammattilais ravinteilla se on yks ja sama miten treenaa kunhan treenaa kovaa niin kasvaa :)
Eli sun mielestä siis ammattilaiset eivät ole omaksuneet itselleen parasta treenityyliä, vaan esimerkiksi Branch Warren kehittyisi Jason Huhin treenityylillä aivan yhtä hyvin ja toisinpäin?

JP Fux

Pieru
VIP
Eli sun mielestä siis ammattilaiset eivät ole omaksuneet itselleen parasta treenityyliä, vaan esimerkiksi Branch Warren kehittyisi Jason Huhin treenityylillä aivan yhtä hyvin ja toisinpäin?
Hyvin suurella todennäköisyydellä kyllä.

Itsekkin olen sitä mieltä, että treenillä on loppujen lopuksi aika pieni merkitys ammattilaisen kehitykselle. Kunhan se on suht järkevää ja "kovaa", niin kehitystä tulee.

No ei tuo kyllä ainut idea voi olla. Sama asia olis vaihtaa RK-62:sen lipas jo 5. laukaisun jälkeen, ettei vaan pääse kudit loppumaan.
En ymmärrä vertauskuvaa, anteeksi. Vajaat liikeradat=koko ajan lihas työssä. Ei siinä paukut ainakaan säästy, päinvastoin.
Ja jos tuo ei voi olla ainut idea, niin mikset kertoisi niitä muitakin ajatelmia? En minäkään tiedä, kunhan veikkasin. Mutta sulla ei ollut muuta, kuin rynkky heittää tähän.

Juu kyllähän ne on nuo ammattilaisten "ravinteet" mitkä vaikuttaa kehitykseen eniten, ikävä asia sinänsä mutta faktaa. Erilaisilla treenityyleillä ei jäätävän suurta eroa kehityksessä saa aikaan.

Kyllä siinä saa itseensä lätkiä vaikka mitä. MUTTA, ei ne ammattilaisten aineet tee ketään autuaaksi. Se vaatii edelleen treenin, ruokavalion, levon, kurinalaisen elämäntavan. Se on niin helvetin helppo täältä huudella aineista, kun itse on mummon munkkimassu. Ihan oikeasti, hieman realismia näihin kirjoituksiin.
Jos joku keksii aineen, joka koneella istuessa ja colaa juomalla kasvattaa lihakset, niin privaa mulle kiitos!