Apuneuvoja liikeratojen kehittämiseen - kaverit, kamerat jne.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z4M1
  • Aloitettu Aloitettu
Miten te olette kehittäneet vaativien liikkeiden liikeratoja, kuten penkkipunnerrus, kyykky, maastavato tai peräti painonostoliikkeiden liikeratoja, kuten tempaus.

Kokeneet valmentajat ja kaverit ovat tietysti se paras vaihtoehto katsomaan liikeratoja eri kulmista ja neuvomaan ongelmista. Peilit auttavat jossain saleissa, mutta lähes ainoastaan edestä katsottuna. Oletteko te käyttäneet onnistuneesti esimerkiksi kamerakännyköitä, videokameroita tai vaikka kannettavaa web-kameralla? Kamerakännykkä on aika hankala, mutta videokamera voisi olla jo parempi.

Käyttävätkö personal trainerit ja vakavammin kehoilua harrastavat tällaisia tai muita välineitä? Esimerkiksi (video)treenipäiväkirjaan videoleikkeitä omista suorituksista. Monissa urheiluliikkeissähän on nykyään jo juoksumatot ja askeltamisen tutkimista laitteissa, mutta onko mikään sali ottanut tai ottamassa käyttöön treeniopastukseen liikeratojen videointia?

Itse seuraan noiden perusliikkeiden tekniikkaa kännykkäkameralla välillä videoiden.

Painonnostoliikkeet kiinnostaisivat, mutta niihin kyllä pitäisi mun mielestä saada joku osaava seuraamaan ja opastamaan.

Maksimeja tehdessä joskus kuvataan digitaalikameralla nostot ja sitten hieman analysoidaan niitä. Missä kohdalla nosto katkeaa (ns. kuolonkohta), pettääkö keskikroppa jne. Pääasiassa kuitenkin vain katsotaan, että syvyys on riittävä (kyykyssä) ja tietystihän sitä aina jotain pientä uutta oppii kokeneemmilta aina. ;)

Olen valmentajan kanssa videoinut ja siitä pohdimme parempaa liike rataa ja myös itse treenatessa. paras ois se kaveri/valmentaja

Back
Ylös Bottom