Apulanta ja nousut.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Pakko ylistää jätkiä törkeen kovasta noususta. Olen viime aikoina laittanut merkille että vittu näähän tekee ihan homohyvää musiikkia sanomalla varustettuna. Tossa olen sahannut uutta Amen biisiä edes takas ja se on aivan tajuttoman hieno kappale, alusta jo hienoimpia suomalaisia kappaleita mitä tehty on. Henkilötasolla olen tykästynyt Virtaseen, IMO erittäin mielenkiintoinen ja fiksu persoona.

Apulanta.jpg

Jepjep.

Apulanta on ollu kylläki yks mun suosikeista jo kauan. Sinänsä erikoista ku pääosin kuuntelen raskaampaa musiikkia. Se on jotenki vaan niin erikoista ja biiseissa kaikki on hyvää, sanoitukset yms.

EDIT: Varsinkin Armo uusimmalla levyllä on loistava. Jää vain soimaan päähän.

Itsellä on todella lämpimät muistot kyseisestä bändistä sillä kun olin ~9v ja äitini oli eräällä keikalla järkkärinä, eikä saanut mistään hoitajaa minulle illaksi, joten änkesin mukaan keikalle. Ensin hieman ujostelin bändiä, mutta lopulta katselin missikisoja Tonin, Sipen ja Tuukan kanssa. Itse keikkaa seurasin lavan takaa suojassa kännisiltä nuorilta ja tykästyin bändiin heti.

Siitä lähtien on bändin uraa tullut seurattua ja todella hyvää musiikkia on pojat jaksaneet vääntää. Kesällä kaksi keikkaa tiedossa, Kalajoella juhannuksena ja Qstockissa, että saapa nähdä vieläkö se soitanta kuulostaa livenä yhtä hyvältä kuin 9 vuotiaana. :rock:

Jaa a saahan sitä tietenkin tykätä jos tahtoo, mutta mulla tippu respectit nolliin tän bändin kohdalla kun ne hoksas että joku Korn tai Slipknot on suosiossa ja alko ite vääntään samaa paskaa.
Virtanen saattaa olla ihan mukava ja järkevä tyyppi, mutta "tekoälykäs" puhetyyli särähtää mun korvaan. Ja jottei haukkuminen jäisi puolitiehen, niin pakko vielä sanoa että virtasen "laulu" oli paljon parempaa silloin -90 luvulla kun epävireinen hoilotus sopi heidän silloiseen tyyliin. Nythän se kuulostaa lähinnä yhtä hyvältä kuin kuuromykkä laulukokeessa. Joku voi sanoa että heidän musiikkinsa on niin älykästä etten minä siitä mitään tajua...ehkä näin on, mutta en itse ymmärrä miksi tehdä sellaista musiikkia jonka älykkyys piilee epävireydessä/ epämusikaalisuudessa.
Noh kaikilla on omat mielipiteensä ja toisilla on parikin.

Pehvanssi sanoi:
Jaa a saahan sitä tietenkin tykätä jos tahtoo, mutta mulla tippu respectit nolliin tän bändin kohdalla kun ne hoksas että joku Korn tai Slipknot on suosiossa ja alko ite vääntään samaa paskaa.

Noh kaikilla on omat mielipiteensä ja toisilla on parikin.
Voi elämä. Sulla on pakko olla maailman paskin musiikkitietämys, ei millään pahalla. Slipknottia tai Kornia ei voi verrata ikinä Apulantaan, ei niitä voi keskenäänkään verrata. Sulla tosiaankin on mielipide, mutta opettele nyt hyvä mies edes vähän genrejä ennenkuin sammakoita suustas päästelet.

Pehvanssi sanoi:
Virtanen saattaa olla ihan mukava ja järkevä tyyppi, mutta "tekoälykäs" puhetyyli särähtää mun korvaan.
Jopas pisti silmään tuo lause.. Etkö ole koskaan kuunnellut A.W. Yrjänän (CMX) kommentteja? Tai lukenut heidän sivustonsa vieraskirjaa?

:rolleyes:

Miken kanssa samaa mieltä. Olen kovin tykästynyt uuteen apulantaan. Vanhatkaan ei huonoja ole, mutta nyt miehet heittää kyllä parastaan.

NP sanoi:
Jopas pisti silmään tuo lause.. Etkö ole koskaan kuunnellut A.W. Yrjänän (CMX) kommentteja? Tai lukenut heidän sivustonsa vieraskirjaa?

:rolleyes:
Vittu mikä ääliö jos Yrjänä ite vastailee tuolla sivuillaan. Warettaa pitäisi koko paska bändi täysin.

Pehvanssi sanoi:
Virtanen saattaa olla ihan mukava ja järkevä tyyppi, mutta "tekoälykäs" puhetyyli särähtää mun korvaan.

Tämähän nyt on jo kirkossakin kuulutettu, mutta sanotaan nyt vielä kerran: ko herra on kuuden ällän ylioppilas, joten eiköhän sitä "tekoälliä" sieltä päästä löydy. Ehkä se särähtää siksi sun korvaan, että sulla ei sitä "tekoälyä" ole riittävästi.

Sitä paitsi propsit Tonille siitä että vaikka päätä olis ollut salettiin lukea ittensä kuinka korkeasti koulutetuksi tahansa, jannu valitsi rokkitien ja skeban soiton välissä pelaa keikkabussissa pleikkaria. Jos olis valinnut toisen tien, joutuis senkin ajan istumaan jossain vitun tylsässä palaverissa.

Minusta toi Virtanen on ihan pelle äijä, ainakin mitä haastatteluja olen kuullut, helvetin ylimielinen ja kyyninen tyyppi... Hyvää musiikkia jätkät tosin tekee, siitä pointsit kotiin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
harde20 sanoi:
Minusta toi Virtanen on ihan pelle äijä, ainakin mitä haastatteluja olen kuullut, helvetin ylimielinen ja kyyninen tyyppi... Hyvää musiikkia jätkät tosin tekee, siitä pointsit kotiin :)
Oikeassa elämässä Toni on kyllä kaukana ylimielisestä. On oikeasti tosi mukava, puhelias ja asiallinen tyyppi. Täytyy kyllä myöntää, että itselläni oli tasan samanlainen kuva Tonista ennen kuin sitten tapasin hänet muutaman kerran musisoinnin merkeissä. Ai niin, mun piti raahta Toni taas salille. :whip: :D

Joo hattu pois päästä kun Apulannasta puhutaan. Hienoa musiikkia vuodesta toiseen, monella (bändillä) olisi eväät syöty jo pitkän aikaa sitten.

Täytyy nyt itsekin kantaa kortensa kekoon, olen raskaamman musiikin ystävä ollut pitkän aikaa, mutta silti apulanta on kummitellut siellä kaiken bm/dm musiikin seassa. Onhan se vaan niin hieno bändi.
Kaikki levyt omistavana henkilönä täytyy kyllä kummastella sitä miten voi uudistua joka levylle? Miten voi ideat riittää? Mistä se kaikki luovuus tulee virtaselle että sitä voi jakaa muuallekin kuin apulantaan(irina, tv-hommat)?

Livenäkin bändi on useat kerrat minut yllättänyt, aina on jotain pientä uutta.

Siitä että onko toni olevinaan viisas vai onko hän todella viisas, kertoo se mitä hän on tuohon ikään saanut aikaan! Harvempi 30-vuotias voi sanoa tehneensä todellakin jotain elämässään, mutta uskoisin että Toni voi jo sanoa saavuttaneensa paljon!

Tomi sanoi:
Oikeassa elämässä Toni on kyllä kaukana ylimielisestä. On oikeasti tosi mukava, puhelias ja asiallinen tyyppi. Täytyy kyllä myöntää, että itselläni oli tasan samanlainen kuva Tonista ennen kuin sitten tapasin hänet muutaman kerran musisoinnin merkeissä. Ai niin, mun piti raahta Toni taas salille. :whip: :D

Olin samaan aikaan intissä Tonin kanssa ja ei ollut mikään maailman mukavin typppi silloin. No, siiitä on jo 10 vuotta joten ehkä ihmiset muuttuu, ja siinä iässä lähes kaikilla on asenteessa tarkastamisen varaa..
Ehkä tuon vaikutelman takia en ole Apulannan musiikista koskaan pitänyt tai kiinnostunut.

Synkän kuuloista on tuo meno tuolla uudella levyllä. Onhan siellä jotain koukkujakin mukana, mutta musiikillisesti en nostaisi sitä kovinkaan suureksi teokseksi. Virtasen henkinen taso on kuitenkin todistettu myös minun mielestäni ja ei ole kyllä mitään syytä epäillä, etteikö mies olisi ihan kunnon hemmo. Kyllä nuo sanoitukset ovat sellaisia, että ei siihen ihan jokainen jannu pysty. Mielestäni paremmin Toni on onnistunut Irinan levyn sanoituksissa.

En oo apulantaa vähään aikaan kuullutkaan, mutta uus levy iski ihan hyvin. Ovat oivaltaneet soittaa matalalemmalta ja saundeista tullu hevimmät. :thumbs:

Slipknottia tai Kornia ei voi verrata ikinä Apulantaan, ei niitä voi keskenäänkään verrata.
Tarkoitin sitä että mulla tippu bojot bändiin SILLOIN kun he huomasivat Kornin ja Slipareiden olevan suosiossa. Siitä ei pääse mihinkään että esimerkiksi basson asetukset pistettiin samaan tyyliin kuin Kornilla, pojat pukivat ihme asut päällensä ja alkoivat soittamaan samantyyppistä musaa kuin Korn ja Sliparit SILLOIN. Tai jos nyt ei aivan pomppuheviä niin vaikutteita oli otettu kyllä silloiseen soitantaan aivan selvästi.
Apiksella muuttui lähes täydellisesti musiikkityyli kerralla ja on muuttunut silloisestakin tähän päivään mennessä taas erilaiseksi.
Eihän Kornia ja Slipareitakaan voi verrata toisiinsa ja näidenkin bändien tyylit ovat muuttuneet vuosien varrella.

Etkö ole koskaan kuunnellut A.W. Yrjänän (CMX) kommentteja?
En tiennyt että mun piti arvostella Yrjänääkin tässä threadissa.

Tämähän nyt on jo kirkossakin kuulutettu, mutta sanotaan nyt vielä kerran: ko herra on kuuden ällän ylioppilas, joten eiköhän sitä "tekoälliä" sieltä päästä löydy. Ehkä se särähtää siksi sun korvaan, että sulla ei sitä "tekoälyä" ole riittävästi.
En tainnut sanoa missään vaiheessa Virtasta tyhmäksi, vaan hänen puhetyylinsä nyt vain on erikoinen mielestäni.

Helpoimmalla olisin päässyt jos olisin vain piettänyt turpani kiinni ja jättänyt omat mielipiteeni sanomatta.
Aivan samalla tavalla fanitin Apiksia silloin kun he soittivat rockia ( tai mitä se nyt sitten olikaan) ja kävin heidän konserteissaan, kuin heidän nykyisetkin faninsa. Se jäi kun he vaihtoivat tyyliään.

PS. Antti Tuisku rokkaa! :rock: :D

Pehvanssi sanoi:
En tainnut sanoa missään vaiheessa Virtasta tyhmäksi, vaan hänen puhetyylinsä nyt vain on erikoinen mielestäni.

Joo totta. Ite Apiksien musasta täytyy sanoa, että uutta tuotantoa en ole juurikaan kuullut, mutta pari radiosoitossa paljon ollutta ei iske muhun alkuunkaan yhtä kovaa kun vanhat rallatukset.

Aiemmin niiden musassa oli vähän sellainen ei niin vakava räkäpunk-meininki, josta meitsi diggas :D

Pehvanssi sanoi:
En tiennyt että mun piti arvostella Yrjänääkin tässä threadissa.
Ei pitänytkään, tarkoitin vain että on sitä tekoviisaampiakin miehiä.

Heti vetämässä hermeitä nenään.. :D

Mike sanoi:
Vittu mikä ääliö jos Yrjänä ite vastailee tuolla sivuillaan. Warettaa pitäisi koko paska bändi täysin.
- Miten helvetissä tälle palstalle riittää ääliöitä, jotka kysyvät typeryyksiä evätkä osaa kirjottaa?
- Ne on varmaan meidän tuntemattomia lapsia. :eek:

Virtasen haastattelut on kyllä yleensä lukemisen arvoisia, nimenomaan lukemisen. Jos Toni on itse äänessä, niin se saatanan näsäviisastelutyyli alkaa vituttamaan.

Musiikista en sano muuta kuin että kyllä se osaa kansaan uppoavia koukkuja tehdä.

Suositut

Back
Ylös Bottom