Apuja kaivataan! Mitään ei tapahdu, missä vika??

No mulla toi nykynen setti on ollut ihan hyvä, ei ole tehnyt edes mieli retkahtaa ainakaan sen takia, että olis jotenkin julmettu nälkä jossain välissä tms. Ja juu kyllähän mä aika/super aktiivinen olen, mutta nyt on ainakin ollut ihan hyvä mennä tolla... Tottakai sitä pitää säätää sit jos alkaa tuntuu jotenki heikolta yms... Lihaskato ei kyllä pelota mua kun jojo-paska-diettaamisellakin oon onnistunut kilon sitä lisäämäänkin (vahingossa) pääasiassa mä oon yrittäny liikkua enempi sen mukaan, että lähtis toi turha fläsä peittämästä niitä jo olemassa olevia lihaksia. Mietitään sitä mahdollista lihaksien lisäämistä sitten kun ei tartte kiristellä :)

Tsemppiä vaan kaikille tahoillaan omissa tavoitteissaan ja metodeissaan. Tehkää sitä mikä tuntuu hyvälle :dance:

Sen verran vielä voisin sanoa tuosta painostani, että vaikka sitä kilomäärinä onkin yllättävän paljon niin peilistä ei silti näy mikään älytön plösö. Mulla on ehkä ne kuuluisat "raskaat luut". Vaatteissa menee M-L koon paidat ja housuissa 42 koko.

Kyllä sen lihasta täytyy olla :) Tiesitkö, että noita raskaita luita ei ole olemassa. Keskimäärin ihmisen luut painavat noin 3 kg.

Joo, ne "raskaat luut" oli vaan semmonen heitto. :D

Nytku vielä sais taiottua semmosen simppelin saliohjelman jostain niin olisin todella todella tyytyväinen. Oma kokemus kun ei tod. riitä semmosen värkkäämiseen ja niitä liikkeitäkään ei tarvis olla tuhottomasti ympättynä yhdelle päivälle...Vinkkejä tähän sitte?

Yksi-tai kaksijakoisella tykkään käydä, kolmijakoinen alkaa olla mulle jo vähän sellaista säätämistä. Oliko täällä niitä PT:ta joka haluais mulle tehä treeniohjelman? Sellaisen mitä vois sitten päivitellä aina muutaman kuukauden välein? Vapailla painoilla tekemistä eikä mitään koneissa renkkumista. :)

Tässä olisi yksi mahdollinen pohja. Treenit kolmesti viikossa eli joka toinen viikko tulee kaksi penkkiä ja joka toinen viikko kaksi jalkatreeniä. Penkissä vaihtaisin vain toistomäärät toiseen treeniin, mutta jalkatreenissä on selkeästi kaksi versiota, joita teet vuorotellen. Miltä näyttää? Ei ohjelmien koostaminen ole kovin vaikeaa ainakaan siinä vaiheessa, kun osaa riittävän määrän liikkeitä. Miettii vain lihakset, jotka haluaa treenata ja järjestää ne isoimmasta pienimpään. Tekemistä noissa treeneissä on, kun teet kaiken kunnolla, riittävillä painoilla etkä löysäile. Ja merkityt sarjat ovat työsarjoja, kaupan päälle tarvittava määrä lämmittely- ja noususarjoja.

Treeni 1
Penkki 4-5x8-10 (ja toisessa treenissä toistot 5-8)
etunojapunnerrus 3x10 (jos tyttöpunnerrukset on kevyitä, korvaa osa sarjoista peruspunnerruksilla, vaikka menisi vain pari)
leuanveto/ ylätalja/ alatalja 5x12
Penkkipunnerrus käsipainoilla 3x10
Ojentajat käsipainoilla/ ranskalainen punnerrus 2-3x10
jalkojennostot 4x12
kiertäjäkalvosimia + kevyesti vipareita

Treeni 2
Maastaveto 8x5/ kyykky 5x8
etukyykky/ sjmv 4x10
askelkyykky 4x12
vatsoja 10x lisäpainoilla
haba 4x10

Minusta ainakin tuon aloitusviestin perusteella vaikuttaa siltä, että ruokaa tulee syötyä tosi vähän siihen nähden miten paljon kuitenkin liikuntaa on. Itse olen pienempi ja syön enemmän. Ehkä aineenvaihdunta on jumissa?

Minusta ainakin tuon aloitusviestin perusteella vaikuttaa siltä, että ruokaa tulee syötyä tosi vähän siihen nähden miten paljon kuitenkin liikuntaa on. Itse olen pienempi ja syön enemmän. Ehkä aineenvaihdunta on jumissa?

Toisaalta "kevyenkin" näköinn ruokavalio saattaa sisältää pidemmällä aikavälillä energiaa aika paljon, kun sipsit ja muut herkut lasketaan kuitenkin kokonaissaantiin mukaan. Itselläni paino putoaa, kun jätän herkut pois --> voidaan päätellä, että herkut muodostavat olennaisen osan ruokavaliosta.

Tuo näyttää kyllä tosi simppelille ohjelmalle. Voisko siihen vielä ujuttaa jonnekkin olkapäille ja epäkkäille jonku mahtiliikkeen? Tykkäisin saada niistäkin oikeen "muhevat". :D

Nyt on kaikki herkut tällä hetkellä pannassa, pidän rajana ensi kuun loppua jolloin saan syödä yhtenä iltana sipsiä tms. ja juoda sidukkaa. :) Ja siitä taas sitte vaikka seuraavan kerran puolentoista kuukauden päästä jne. Jaksaa pinnistellä ku tietää et milloin sitä saa herkutella seuraavan kerran. Mulle ei taida onnistua tuo kerran viikkoon vaan saattaa jäädä herkutteluvaihde päälle. :(

Tuo näyttää kyllä tosi simppelille ohjelmalle. Voisko siihen vielä ujuttaa jonnekkin olkapäille ja epäkkäille jonku mahtiliikkeen? Tykkäisin saada niistäkin oikeen "muhevat". :D

Teet joka viikko toisen treenin kolmen tai neljän päivän palautuksella, joten en lisäisi kauheasti tuonne mitään. Ehkä kokeilisin ensin pari viikkoa, miltä tuntuu. Olkapäät rasittuu jo melkoisesti erilaisista punnerrusliikkeistä, mutta jos tuntuu kevyeltä (???), voithan kokeilla tehdä vaikka pystypunnerrusta tangolla tai käsipainoilla jalkapäivän loppuun esim. niillä viikoilla, kun jalkapäiviä on kaksi. Epäkkäät saa melko hyvin epäsuoraa treeniä monissakin liikkeissä. Niin, ja opettele pitämään yläselkä tiukkana vetämällä lapaluut yhteen sekä penkissä että kyykyssä.

Edit: Jalkatreenin "vatsoja 10x lisäpainoilla" tarkoittaa siis 10 sarjaa (2-3 liikettä, valitse itse) kylkiä ja vatsoja lisäpainoilla.

Toisaalta "kevyenkin" näköinn ruokavalio saattaa sisältää pidemmällä aikavälillä energiaa aika paljon, kun sipsit ja muut herkut lasketaan kuitenkin kokonaissaantiin mukaan. Itselläni paino putoaa, kun jätän herkut pois --> voidaan päätellä, että herkut muodostavat olennaisen osan ruokavaliosta.

Joo tokihan ne sipsitkin lasketaan mukaan. Ja uskon, että jos sitä kunnollista perusruokaa syö liian vähän, tuo houkutus noille herkuille kasvaa vastustamattoman suureksi. Ja onhan se ihan normaalia, että tulee noita mielitekoja, jos on iso energiavaje.

Ei se niin helposti jumiin mene :)

Ei se niin helposti jumiin mene :)

Kyllä se saattaa yllättävän helposti mennä ja ihan huomaamatta :(. Itse tipahdin kyseiseen ansaan viime syksynä, tuloksena painon jumiutuminen vaikka ylipainoa oli edelleen runsaasti. Painonlasku reipastui kun lisäsin ruokavalioon rasvaa ja kokonaiskaloritkin nousivat.
Tietenkin, jos aloittajalla on herkutteluongelma niin syy voi löytyä puhtaasti sieltä, mutta olisi hyvä muistaa ettei aina ole kysymys itsekurin puutteesta ja liiallisesta herkuttelusta, vaan päinvastaisesta ongelmasta.
Olen samaa mieltä myös siitä, että liian alhaiset peruskalorit altistavat herkuttelumieliteoille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom