Apua ylipainoiselle pojalle?

Syö terveellisesto ja käy kävelyillä, kun kunto kasvaa niin juokse.
Panosta kenkiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerron vanhasta luokkakaveristani vähäsen.. eräänlainen "laihtumistarina" (ei tarvi tulla avautuun asiasta sanallakaan).

Eli seiskalle ku menin niin samalle luokalle tuli jostain metsästä muuttanut pilottitakki läski pullapoika joka oli sellainen vapaan kasvatuksen hedelmä, eli kakarat määräs mitä syödään ym.
No ihme tapahtui, tämä tyyppi heitti pilotin pois ja rupes joksikin lökäri masthaiksi, siinä sivussa rupes vetään kamaa ja reivaamaan yms.
Ysin loppuun se oli jo mua kevyempi (oon ainaki 20cm pidempi) ja veti perässään kauhean lauman mimmejä joka bileissä. Että sellainen tapaus.

cool_story_bro_1.jpg

Kerron vanhasta luokkakaveristani vähäsen.. eräänlainen "laihtumistarina" (ei tarvi tulla avautuun asiasta sanallakaan).

Eli seiskalle ku menin niin samalle luokalle tuli jostain metsästä muuttanut pilottitakki läski pullapoika joka oli sellainen vapaan kasvatuksen hedelmä, eli kakarat määräs mitä syödään ym.
No ihme tapahtui, tämä tyyppi heitti pilotin pois ja rupes joksikin lökäri masthaiksi, siinä sivussa rupes vetään kamaa ja reivaamaan yms.
Ysin loppuun se oli jo mua kevyempi (oon ainaki 20cm pidempi) ja veti perässään kauhean lauman mimmejä joka bileissä. Että sellainen tapaus.

Cool story bro...

Ei terkkareihin kannata pituuskasvun "ennustamisesta" luottaa. Iteki olin 14v, ja 165cm pitkä. Terkkari sano, etten enään pahemmin kasva pituutta, ja tulen varmasti jäämään maksimissa 170cm. Nyt kuusi vuotta myöhemmin oon 183cm, että mitä neki muka pituuskasvun ennustamisesta tietää. Tottakai on mahdollista, että jäät tuon pituiseksi, mutta terkkarit nyt vaan lottoaa noilla asioilla.
Ja jos nyt alat liian kovaa dieettamaan, niin pituuskasvu voi hyvinkin hidastua ja lakata vähäisen ravinnon vuoksi.

Salitreenihän on kumminkin tehokkaampaa kuin kotijumpat, ja ainakin omasta mielestäni myös helpompaa. Itsellä aina ollut vaikeuksia alkaa kotona jumppaamaan, mutta salille kun menee ei siellä muutakaan voi tehdä.
Toi on ihan itsellenikin tuttua, kun ei tykännyt treenata salilla paljon heikompana ja pienempänä kuin muut, mutta todellisuudessa kukaan ei siellä välitä paskaakaan, missä kunnossa, millä painoilla, ja minkä pituisena 15v teini treenaa.

Mutta ellei nyt kumminkaan salitreenit kiinnosta, niin kannattaa kokeilla joukkue- tai ryhmäliikuntoja. Motivaatio voi hyvinkin loppua todella nopeasti, jos alat yksin lenkkeilemään aamusin, ja kotona tekemään haarahyppyjä. Esim. spinning on todella tehokas liikuntamuoto, ja myös kivaa kun on paljon porukkaa ja ohjaaja edessä. Eipä itseä ainakaan pahemmin kiinnosta polkea kuntopyörää tuntia putkeen, mutta spinningissä ei ole mitään ongelmaa.

Tsemppiä vaan, ja toivottavasti löydät jälleen motivaatiota. Puoli voittoo jo, kun tulee apua pyytämään. :whip:

Elämäntaparemontti on ainut pitkällä tähtäimellä toimiva ratkaisu. Alussa vaaditaan itsekuria ja tietysti motivaatiota, mutta elämäntapojen muututtua kaikki helpottuu pikkuhiljaa. Joku motivoiva laji olisi hyvä ainakin alkuun. Joukkue lajit jos ei kiinnosta, niin miten olisi itsepuolustuslajit, sulkapallo, tennis, kiipeily tai monet muut vastaavat. Kun löydät lajin missä olet hyvä motivoidut ja painokin putoaa. Kun elämäntavat ovat muokkautuneet terveellisempään suuntaan, voi olla, että salikin alkaa kiinnostamaan.

Hyvä että olet kalorilaskuriin jo perehtynyt, sillä se on erittäin hyvä apuväline. Syömisistä jättäisin eika reilusti hiilareita pois ja korvaisin niitä kasviksilla. Kannattaa muuten perehtyä myös ruoanlaiton ihmeelliseen maailmaan, niin on paljon helpompi ja mielenkiintoisampi syödä hyvin. Kaikki liikunta on kohdallasi plussaa näin alussa ainakin, joten kävele välimatkat, juokse rappuset yms.

Niskasta kiinni ja uudet ajatusmallit kehiin, kyllä se siitä. Tsemppiä!!!

Koita mahduttaa viikkoon ainakin 2 aerobista reeniä, jotka kestävät ainakin 60 minuuttia. Itse suosittelen uintia, sillä se ottaa hyvin koko keholle. Tietysti aerobista voi vaihdella eli tunnin kävelylenkki on myös hyvä vaihtoehto. Syömisestä sen verran, että jätä poies liialliset sokerit/kalorit ja syö enemmän vihanneksia/hedelmiä/kasviksia.

Kaikista tärkeimpänä neuvona laihduttamiseen on se että kulututa kaloreita enemmän kuin syöt. Juurikin kalorilaskuri on hyvä apu siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom