SUPERCARB 1kg -40%

Apua treeniin...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juulia
  • Aloitettu Aloitettu
Moi!
Olen nyt n. vuoden verran itseäni kiinteyttänyt ja laihduttanut, mutta nyt tuntuu siltä, että olisi jo aika saada vähän lihaksikkaampi ulkomuoto. Tottakai niitä nyt vähän on tullut esille, mutta ei tarpeeksi...
Onko mahdollista saada minkäänlaisia tuloksia 2x sali ja 3x aerobic (osassa myös lihaskuntoa ) - ohjelmalla?
Kaipaisin nyt erityisen paljon saliharjoitteluun liittyviä vinkkejä!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kyllä mä sinuna nyt panostaisin enemmän saliin ja jättäisin aerobisen liikunnan vähemmälle. Uskoisin, että kulutat liikaa energiaa kun käyt noin paljon biccaamassa.
Lihaksia kun hankkii niin pitäisi hiukan enemmän syödä kun kuluttaa, näin lihakset saavat rakennusainetta. Miinusdieteillä ei tuloksia saa.

Lihaksethan tarvitsevat kunnon ärsykkeen jotta ne kasvasivat joten kokemuksella voin puhua, että lihaskuntojumpan puntin nosto ei kaivattuja tuloksia tuota = liian pienet painot ja hurjat toistomäärät.

Mitä noihin painoihin tulee niin niiden tulisi olla sen varran suuret, että jaksat tehdä juuri ja juuri viimesen toiston ja jos lihaksia haluat kasvattaa ei toistoja siis saa olla liikaa (itse teen yläkropalle 12-6 ja alakropalle n. 15). Muista myös keskittyä oikeaan treenitekniikkaan, ettet hajota paikkojasi.

Eli lyhyesti sanottuna syöt reilusti terveellistä ruokaa (5-6 kertaa päivässä) ja katsot, että saat tarpeeksi protskua.

Minusta voisit käydä salilla 3-4 kertaa viikossa ja vaikka kahdesti biccaamassa. Parhaan tuloksenhan sitä saavuttaa kun yhdistää salin ja jonkun aerobisen lajin.

Kysy ihmeessä lisää infoa jos jotain jäi hampaankoloon!
:)

Olen samaa mieltä kuin edellinen vastaaja - jätä aerobista vähemmälle ja panosta siihen saliharjoitteluun isommilla painoilla. Itsekään en aiemmin meinannut saada lihaa kroppaan kun tuota aerobista liikuntaa tuli niin runsain mitoin.

Nyt olen jviimeaikoina ättänyt aerobisen liikunnan lähes kokonaan pois, mutta läskistä ei ole silti tietoakaan (vaikka niin pelkäsin käyvän):) Toki sitä hyötyliikuntaa tulee vieläkin esim. koirien ulkoituksen yhteydessä jne.

Mä olen ehkä vähän eri mieltä ton aerobisen liikunnan jättämisestä vähemmälle... Tottahan se kyllä on että ei rajusta jumppaamisesta ole hyötyä, jos yrittää massaa kasvattaa. Mutta miettikääpä esim. fitnessin SM-voittajaa Anu Mäkistä, hänhän vetää viikossa n. 10 h jumppaa ja meistä varmaan jokainen haluaisi samanlaisen kropan kuin Anulla! Samoin miehistä voisi esimerkiksi ottaa vanhan kunnon Arskan, joka juoksi salille ja taksin joka päivä. Näin hän ainakin kirjassaan kertoo. Ja massaahan tuolla miehellä oli! Oliko sitten peräisin kaurapuurosta vai jostain muusta, en ota kantaa.

Itse jumppa-/spinningholistina en halua noita harrastuksia jättää vaikka haluan myös treenata salilla kovaa. On vain hyvä vähän valkata millaisissa jumpissa käy! Eli mitkään body-tunnit ei salilla käyvälle ole kuin haitaksi. Tosin syödä sitten saa aika paljon ja palautusjuomat yms. tulevat todella tarpeeseen.

Mun tuumaukseni on, että jos haluaa lihaksia niin täytyy ainakin alkuvaiheessa keskittyä pelkkään punttisaliin.

Niin olen itse tehnyt. Puoli vuotta olen ahkerasti käynyt pelkästään salilla ja aerobiset on kokonaan veke. Kaipaan tosin ihan hirveästi jumpan menoa ja meininkiä.

Tuloksia on jo ja olen tosi iloinen.

Kunhan tässä vielä lisää saisi pohjaa niin yritän lisätä jotain jumppaa viikko-ohjelmaan.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Jos haluat lisää lihasta, huolehdi riittävästä ja säännöllisestä proteiinin saamisesta. 2-2,5 g proteiinia/painokilo on naiselle sopiva määrä. Järkevintä on tietenkin pyrkiä syömään vähärasvaisia tuotteita (rahkaa, raejuustoa, kanaa, etc.) Hasnki itsellesi ravintoainetaulukko, josta näet elintarvikkeiden rasva-, proteiini- ja hiilihydraattipitoisuudet.
Itse olen saanut hyviä tuloksia sekä lihas- että voimapuolella tekemällä joka toinen viikko pitkää sarjaa (pumppi) ja joka toinen maksimipainoilla lyhyitä sarjoja. Aina sarjat kuitenkin loppuun saakka eli niin monta toistoa kuin tulee.
Aerobisen liikunnan yhdistämisestä punttitreeniin ollaan montaa mieltä, minä en kuitenkaan tekisi massakaudella mitään ylimääräistä, voimia kuluttavaa. Se on kaikki sitten pois punttitreenin tehosta. Treeni-iloa!;) Jos

Suositut

Back
Ylös Bottom