Apua tarvitaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jinie
  • Aloitettu Aloitettu
Olen 164cm pitkä ja 44-45kg Olen aika hoikka ja siro rankenteeltaan.
rinnanympärys:80
vyötärö: 54
lantio: 84
Reisi: 46
Hauis:23
pohje:31
rintaliivi:70C
Läskiä ei ole melkein enää missään. Vatsan seudulla pienet lihakset havaittavissa samoin reisissä.:hyper:

Aamupala: 2dl Ruispuuroa+maito ja kahvi
Välipala: Omena,banaani tai jotain hedelmä.
Lounas: yleensä salaatti+kanaa tai kalaa
välipala:max 3 Kananmunaa+ hedelmä+lasi maito
illallinen: Yleensä lihaa+riisiä tai perunaa+salaatti tai itsetehtyä aasialaista ruokaa (olen aasialainen:face:)

Yöllä jos tulee nälkä niin syön banaania tai omenaa. Samoin päivällä jos tulee nälkä tai lenkin ja jumpan jälkeen juon proteinijuomaa tai proteinipatukkaa. Viikonloppuisin herkuttelemme pizzaa tai jotain hyvääääää:D

Syön monivitamiiniä , magneesiumia, D vitamiini, omega 3, kalsiumia ja rautaa(hemoglobiniarvo on matala)...

Käyn vaunujuoksu tai kävely lenkillä melkein päivittäin. Jos en pääse juoksemaan tai lenkille niin jumppaan kotona.
Mä olen 5kk pienen pojan äiti ja imetän(imetys loppuu pian). Mä en aio lihota enkä laihduttaa vaan huoltaa kropastani. 5kk sitten painoni oli 57kg synnytyspäivänä. vauva painoi 2,5kg terve pikku kaveri.

Eli mitä mun pitäisi tehdä jos haluaisin lihaksia..mitä pitäisi syödä enemmän??? pahoittelen huonosta suomenkielentaidosta:D

Aamupala: 2dl Ruispuuroa+maito ja kahvi
Välipala: Omena,banaani tai jotain hedelmä. ( Lisää maitorahka tähän?)
Lounas: yleensä salaatti+kanaa tai kalaa. ( Lounaalle olisi hyvä hiilareita ja jättää sitten illalla vähemmäksi.)1
välipala:max 3 Kananmunaa+ hedelmä+lasi maito*

ota treenin jälkeen aina palauttavaksi proteiinipirtelö tai vaikka patukka.

Ou nouu!! mä vihaan maitorahkaa :face: Mitä muuta voisin syödä jos en halua maitorahkaa?
Eli päivällä lisään hiilareita ja ilalla ei niin paljon:) kiitoksia vastauksesta:)!!!

aamu ja välipalalle jotai proteiini pitoista mikä menee alas.. raejuustoa,kananmunaa,tonnikalaa,leipää jossa päällä juustoa/leikkele lihoja,maitoa,soijaa,maustetut rahkat ym ym.. jotai näppärää jossa on paljon proteiinia.

Jumpat, kävely ja juoksu eivät juurikaan lihasta kasvata vaikka mitä söisit, kuluttavat vain energiaa. Sinun pitää lisätä viikkoon myös pari päivää kuntosaliharjoittelua.

Maito heikentää raudan imeytymistä, joten ota rauta sellaisella aterialla kun et juo maitoa.

Ala tekeen jotain 1-jakoista ohjelmaa 2-3kertaa viikossa salilla. kävelyä/juoksua sitten muina päivinä jos siltä tuntuu...

Joo otan rautaa yleensä illalla ennen nukkumaan menoa tai herättyäni 2 tuntia ennen kahvia,tee,maito. Salille on vähän vaikea päästä:face: mutta kai pakko jotenkin järjestää:D entäs jos en pääse..millaisia lihaskuntotreeniä ehdottaisit? vai onko se mitenkään mahdollista ilman kuntosalilaitteita?

Voihan sitä kotonakin tehdä kuntopiirin tyyppistä treeniä: Punnerruksia, istumaannousuja, yhden jalan kyykkyjä, leukoja ym. Parilla säädettävällä käsipainolla saisi jo paljon aikaan, mutta silti kotona on vähän hankala saada yhtä hyviä tuloksia kuin salilla.

Naisen selästä ja jaloista yleensä huomaa "parhaiten", onko treenattu vai ei. Molempia lihasryhmiä on kotona hankala tehdä, etenkin jos lähtötilanteessa ei yhtään leukaa saa tehtyä ja tasapainoilu yhden jalan kyykyissä tuottaa hankaluuksia.

En siis väitä, etteikö muutkin lihasryhmät olisi tärkeitä, mutta naisilla harvemmin näkee huomattavan paksuja käsivarsia. Selkä taas voi olla suhteellisesti hyvinkin leveä kapeaan vyötäröön nähden.

"Käsipainot" olen kerran tehnyt täyttämällä kaupan muovipussin vedellä, sulkemalla sen tiiviisti kiinni, ja laittamalla sen toisen muovipussin sisään. Painojen säätely vähän hankalaa, mutta kyllä sillä kerran kotijumpan teki :D Eli kekseliäs kyllä keksii metodit, jos sinne salille ei satu pääsemään ;)

Syödä pitää tarpeeksi! Lihas ei pääsääntöisesti kasva, jos et syö yli kulutuksesi. Kuvitellaan asia näin. Syöt päivän aikana esimerkiksi 2000kcal edestä ruokaa. Kroppasi myös oletettavasti kuluttaa päivän aikana 2000kcal. Teet kuntosalilla raakaa rääkkiä mutta lihaksesi eivät saa ravintoa kasvaakseen, koska kaikki ravinto on jo käytetty. Eli lihaksille pitää jättää sitä ylimääräistä että niillä sitten on mistä kasvaa! Käy vaikka tutustumassa kuntosalilla, tai koita tehdä jotain kotona omalla kehon painollasi. Naiselle on jo kova suoritus tehdä miestenpunnerruksia ja vetää leukoja! Ota aina joka aterialla tarpeeksi, noin 25g proteiinia. Aerobiset lenkit eivät tosiaan lihaksia kasvata, mutta on hyviä yleiskunnon ylläpitämiseen. LEnkit ja kuntosaliharjoitteet kannattaa tehdä eri päivinä että touhu pysyy miellyttävänä ja palautuminen on sujuvaa.

Kuva+otettu+22.03.2012+klo+14.01+%233.jpg
(vatsa sisään!!) tältä näytän tällä hetkellä. sitä vatsalihasta ei ole vieä. Aion kyllä tehdä töitä sen eteen.

Kuva+otettu+26.03.2012+klo+14.43.jpg
(vatsa ulos ja plöts!!):face: Tiedän että olen vähän löllö vielä:D

Rasvaahan sinulle ei ole juuri lainkaan. Tuo plöts-vaikutelma tod.näk. johtuu heikoista syvistä vatsalihaksista ja/tai ryhdistäsi. Tuossa alemmassa kuvassa ryhti näyttää huonolta (olkapäät edessä).

Mutta niinkun sanottua, lihaksikas 15% rasvoilla näyttää paljon tiukemmalta, kuin laihaläski 15% rasvoilla. Eli se lihas siellä alla tuo sitä parempaa vaikutelmaa, vaikka rasva-% olisikin sama. Eli puntille mars. :)

Back
Ylös Bottom