Apua ruokavalioon (laihdutus)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nann
  • Aloitettu Aloitettu
Minua motivoi enemmän heti alusta alkaen painon lasku :D Kokeilen varmaan ensin heraprotskua tai tota jonka linkitin tonne ylemmäs, katotaan mitä kaupat täällä tarjoaa vai tilaanko netistä.

En sanoisi, että heraproteiini on kovin toimivaa painonpudotuksessa. Kalorimäärät ratkaisee.

Itse unohtaisin kaikki noi nestemäiset kalorit. Ne tekee laihduttamisen vaikeammaksi, kun saa syödä kiinteää ruokaa vähemmän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis oonko mä nyt ihan hakoteillä näitten ruokailujen ja varsinkin protskujen suhteen? Ajattelin itse että protskut auttas palautumisessa ja pitäs nälkää, eikä sitten tulis mitään mielitekoja alkaa mättää karkkia yms roskaa. En aio ruokavaliostani karistaa hiilareita kokonaan, se olisi melko vaikeata varsinkin kouluruuan suhteen. Pyrin kuitenkin kiinnittämään huomiota hiilareiden laatuun, eli ei vaaleata leipää/riisiä ja perunaakin melko vähän. Enemmän täysjyväpastaa, tummaa riisiä ja ruisleipää, mutta kohtuudella.

Eli miten ton ruokavalion kanssa nyt? Oonko ihan väärillä reiteillä?
Miten esim. toi aamupala, kannattaako elovenan pikapuurot vai oikea kunnon puuro?

Ihan oot oikeilla jäljillä ja mieluummin niitä oikeita kaurahiutaleita. Sanotaanko näin että jos karppaus on yksi ravintokeskustelun ääripää niin tää nutrian puhdasruoka kultti on toinen. Sä oot tolla ruokavaliolla siinä keskellä joten anna mennä vaan. Tosin ite syön mieluummin myös proteiinit ihan kiinteestä ruoasta mutta eipä se juomana sen erikoisempaa oo.

Kokeile nyt ihmeessä tota minkä laitoin sulle. Kuukauden jälkeen pitäis jotain tuloksia näkyä, peilissä tai vaa'alla.
Nestemäisessä proteiinissa treenin jälkeen on sen helppous. Kuten jo aikasemmin laitoin tonne "välipalaksi/palautukseen" banaani ja raejuustoa jos haluat ottaa kiinteästä ruoasta.

Kerroppas nutris miksi laihduttaessa ei kannata vetää protskua vaan mieluummin vaikka pottua?

Pottua on tutkittu ja havaittu, että pitää hyvin nälkää suhteessa kaloreihin. Protskua ei tarvitse noin paljon mielestäni.

- - - Updated - - -

Ihan oot oikeilla jäljillä ja mieluummin niitä oikeita kaurahiutaleita. Sanotaanko näin että jos karppaus on yksi ravintokeskustelun ääripää niin tää nutrian puhdasruoka kultti on toinen. Sä oot tolla ruokavaliolla siinä keskellä joten anna mennä vaan. Tosin ite syön mieluummin myös proteiinit ihan kiinteestä ruoasta mutta eipä se juomana sen erikoisempaa oo.

Voi se kohtuullinen karppauskin ihan ok olla, jos ei kovia rasvoja suosi. Vähentäisin maitotuotteiden käyttöä, mitä suosittelee myös Harvardin yliopisto suosituksissaan. Vihreät lehtikasvikset on kova sana ja myös esim. porkkana. Mitä tummempi vihreä sen parempi. Parsakaalia ja pinaattia esim. saa myös kätevinä pakasteina. Lisäisin ruokavalioon myös papuja ja linssejä. Kaurapuuro on hyvä valinta.

Suositut

Back
Ylös Bottom