Nyt päästiinkin meikäläisen mieliaiheeseen eli puhelimiin..
Tässä tänkin kesän aikana 10 tai 11 puhelinta tuli omistettua...
Tässä esitetyistä ensin oli tuo Motorolan V3, on kyllä hieno ja laadukkaan oloinen luuri. Mut jotenkin se käyttis ei ollu mun mieleen ja kun tekstareita tulee jonkun verran kirjotettua niin Motorolan versio t ysistä ei oikein napannut, jotenkin vaan hankalaa oli kirjoittaminen. Sekä jos tosissaan käyttöä kameralle niin Motorolassahan on vaan VGA kamera eli se tiputtaa arvosanaa.
Täytyy tässä mainita että jos oikeesti paljon kirjottaa maileja ym tekstiä puhelimella niin ainut järkevä vaihtoehto olisi mun mielestä 9300 tai 9500. Mutta ne tietysti on paljon isompia, kalliimpia jne..
6630 on hyvä suht perus series 60 luuri. Taitaa olla nopeimpia s 60 puhelimia tällä hetkellä(nopeampi prossu kun esim 6670 3230), jos tuota harkitsee niin 6681 voi myös tulla kysymykseen. Mun mieleen vähän hienompi muotoilu mutta ominaisuudet hyvin lähellä 6630:aa. Ainakin elisa shopiteissa mainostetaan tuota 6630 340€ hintaan, ei mikään paha tarjous. En sitten tiedä mitä päämiehessä maksaa.
Tällä hetkellä taskussa on w800i. Muutaman päivän käytön jälkeen täytyy sanoa että aika ihq luuri se on. K750 ja w800i:n erona siis että kasisatasessa on isompi muistikortti(512M) ja huomattavasti paremmat kuulokkeet (niillä oikeestikin viittii jo musaa kuunnella) sekä pieni ero mp3 softassa sekä tietty väritys. Jos ei tuota aio soittimena käyttää niin K750 varmasti järkevämpi, monen mielestä tyylikkäämpi ja ainakin halvempi vaihtoehto. Kamerat näissä siis on paremmat kun Nokian 6630 luurissa.
Dopeyn suosittelemaa 7700 (tarkoittikohan 7710?) en ole omistanut, mutta vähän vastaavan SE:n p910i:n joka oli myös kosketusnäytöllä ja on se sanottava että kirjottaminen sillä tikulla oli ainakin mulle hitaampaa ja vaikempaa kun näppiksellä. Tosin taas 7710 on hyviä puolia softan puolella, hyvin monipuolinen puhelin.
Ja jos asialla on merkitystä niin nykyäänhän Nokialla, Siemensillä ja SE:llä on 2 vuoden takuut.
Summa summarum, näistä vaihtoehdoista 6630 tai K750/w800i suosittelen,