apua matkaidean kehittämiseen kaivataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PHa
  • Aloitettu Aloitettu

PHa

moi!

Ajattelin että voisin heittää jonkunlaisen reissun tässä talven aikana, ja ens syksynä myös.
eli idiksenä reissata näin pimeinä skeida aikoina mitä suomessa on.

mut tosta ekasta reissusta tarttisin käytännön ideoita.

selailin aurinkomatkojen yms matkatoimistojen sivuja, ja ei oikeen löytynyt inspiraatiota sieltä mitään varata.

eli faktat:
-matkustan yksin, oon mies
-en halua mitään bilehelvetti paikkaa
-en halua mitään suurkaupunkia
-ei tarvii olla huorarellestys paikka
-ei tarvii olla sellanen paikka mikä on reppureissaajien suosiossa

mitä alustavasti haluan:
-lämpöä ja valoa enemmän kuin suomessa syksyllä ja talvella, joku +20 minimissään about
-lyhyehkö lentomatka
-lyhyt reissu, 1 viikko. en viihdy alustavasti pidempään, enkä todennäköisesti missään vaiheessa hirveästi pidempään
matkoilla, koska oon sellanen luonne että haluun kotopuoleen nopeasti matkoilta.
-ainut etukäteisvisio muuten matkalta on se, että pääsis johonkin rauhalliselle hiekkarannalle kävelemään paljain
jaloin vissypullo kourassa rauhoittuen ja antaen ajatustensa tasoittua ja rauhoittua...
-sit sellanen idea tuli, että jos olis maastopyörän vuokrausmahdollisuus, jos tekeminen loppuis kesken.
-rauhallisuutta. voin käydä kotimaassa baarissa ryyppäämässä, matkalla ois hyvä löytää rentoutumista ja rauhoittumista,
päästä irtautumaan.
-kenties jotain kivoja maisemia ja hyviä ruokia...

niin tuleekos porukalla mieleen jotain:
a: matkapakettia suoraan jostain mihin nää sisältyis

tai

b: ylipäätään kohdetta, jossa yllämainitut toteutuu, ja johon voisin itsenäisesti ostaa lennot ja hotellin/hostellin?
myös hostellia/hotellia saa suositella.

itsellä tulee äkkiseltään mieleen joku portugali, kreikka tai jotain sellaisia...mut en tiedä sen enempää tästä.

noin niinkuin yleisprofiili matkalla ois henkinen rauhassa olo ja kiireettömästä olemisesta nauttien.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajattelin että voisin heittää jonkunlaisen reissun tässä talven aikana, ja ens syksynä myös.
eli idiksenä reissata näin pimeinä skeida aikoina mitä suomessa on.

mitä alustavasti haluan:
-lämpöä ja valoa enemmän kuin suomessa syksyllä ja talvella, joku +20 minimissään about
-lyhyehkö lentomatka
-lyhyt reissu, 1 viikko.

Syksyllä nämä ehdot voi toteutua välimeren maastossa, mutta talvella tuskin on +20 astetta tuolla seudulla. Ehkä ihmiset käy sen takia kanarialla paljon, koska se hätin kuten toteuttaa nuo ehdot joulu-helmikuussa. Egypti voisi tulla kyseeseen, jos sinne suunnalle uskaltaa matkustaa. Itse tykkäsin Kap Verdestä, siellä oli tammikuussa +5 astetta lämpimämpää kuin Kanarialla. Mutta lennot sinne ovat jo 10 tunnin luokkaa.

Aika vaativat ehdot tuohon vuodenaikaan. Egypti tuli itselle kans mieleen, siellä olen käynytkin, mutta en tällä hetkellä lähtisi. Menee kriteerien täyttämiseksi tyyliin Marokko ja Kanaria. Dubaikaan nyt ei niin kauhean kaukana ole.

Samat. Lyhyehkö lento ja talviaika tökkää aika paljon. Punaisen meren rantakohteet (egypti, israel) lienee ne lähimmät.

Kanarialla oon ollut parina uutena vuotena ja suomalaisittain lämmintä on ollut. Jos tuo pyöräily kiinnostaa ja vaikkapa esim vaellus niin Kanarialla on tosi hyvät mahdollisuudet harrastaa muutakin kuin pelkkää aurinkorannalla makoilua.

Tai sitten vaan kärsii sen vähän pidemmän lennon ja lentää oikeasti lämpöseen? Ei luulisi olevan liian paha pala suoralla lennolla loppujen lopuksi.

morjens.
olin teneriffalla sitten viikon, lämpöä oli, olin puerto de la cruzissa, joten rauhaakin oli.
nyt on sitten seuraava paikka hakusessa, taas saa ehdotella ideoita.
paikassa pitäisi olla:
a:omaa rauhaa, hotellin lähiympäristö rauhallinen. ei suuria bileitä ja menoa suuremmin. luontoa voi olla, tai biitsi jos on. rauhallinen tunnelma ja ilmapiiri, kiireetönkin.
ei liikenneruuhkia, tai muuta mekastusta. kuppiloita ja kahviloita ja pikkuputiikkeja yms voi olla lähellä hotellia. mutta mielellään ei massottain kuitenkaan
turisteja vaeltamassa heti oven edessä.
b:1-2 biletysiltaa varten hyvää menoa ja meininkiä maks. 30km päässä hotellista.mieluiten jotain autenttista paikallista livemusakeikkaa jossain ulkoilmaklubilla tai vastaavaa :)
ei brittibiletystä tai pintaliitoa.
c:mahd lyhyt lento (lennon lyhyydestä pitää tinkiä se, mikä on tarpeen)
d:nähtävää
e:tehtävää
f:lämpöä

Ehdottaisin kanssa joustamista lennoin pituuden kanssa, siinä tapauksessa Karibialta löytyisi hyviä vaihtoehtoja:
http://www.lentodiilit.fi/2015/12/0...karibia-597-euroa-ja-guadeloupelle-598-euroa/

joo, pitääpä tutkia karibian kohteita.
Samat. Lyhyehkö lento ja talviaika tökkää aika paljon. Punaisen meren rantakohteet (egypti, israel) lienee ne lähimmät.

israelissa vissiin aika kylmä?

jos lennon pituudessa viitsii tinkiä pidentämällä lentoaikaa, niin mites eteläameriikan kohteet?

Thaimaa ei kiinnosta kauheesti, siellä on liian vähän sivistynyttä mun makuun :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom