APUA, kyyt kaikki käärmeistä tänne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SSS
  • Aloitettu Aloitettu
tommih sanoi:
Mä olen nii helvetin ruma ja inhottava otuks et ei paljoa haittaa jos joku sellanen sihisevä kusimato tulee vähän hakkaamaan mailalla.

Ps. Ei tartte olla kypsä ja järkevä, että saa käärmeen tapettua

:down:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
paddington sanoi:
Vaskitsa ei ole sama kuin rantakäärme.

Jeps, my bad. Huomasin just äsken taas sekoilleeni jotain päätöntä. Nooh, tätä se VIP-chatista tietojen tarkistaminen teettää :david:

Nolo.

Suomessa olevat käärmeet lähtevät melkoista vauhtia karkuun jos huomaavat ihmisen. Olen parina kesänä pyytänyt käärmeitä ja on oman kokemuksen mukaan työn takana saada niitä edes kiinni. Käärme nyt puree ainoastaan jos sen päälle astuu tai onnistuu säikäyttämään sen läheltä.

Mun mielestä saa olla aika onnekas jos käärmeenpureman onnistuu ylipäätään saamaan ja mitäs sitten? Kyyn puremasta nousee kuume ja rantakäärmeestä tulee haava. Noin vaaralliset pedot pitää ehdottomasti teloittaa - mieluiten sutimalla Suzuki PV:llä kärmeksen päällä. Toinen suositeltava tapa on vaikka käristää niitä kynttilällä. Jeee :curs:

Dragon sanoi:
Suomessa olevat käärmeet lähtevät melkoista vauhtia karkuun jos huomaavat ihmisen. Olen parina kesänä pyytänyt käärmeitä ja on oman kokemuksen mukaan työn takana saada niitä edes kiinni. Käärme nyt puree ainoastaan jos sen päälle astuu tai onnistuu säikäyttämään sen läheltä.

Mun mielestä saa olla aika onnekas jos käärmeenpureman onnistuu ylipäätään saamaan ja mitäs sitten? Kyyn puremasta nousee kuume ja rantakäärmeestä tulee haava. Noin vaaralliset pedot pitää ehdottomasti teloittaa - mieluiten sutimalla Suzuki PV:llä kärmeksen päällä. Toinen suositeltava tapa on vaikka käristää niitä kynttilällä. Jeee :curs:

Niinpä niin, et ilmeisesti ymmärtänyt pointtia. Haava tai kuume, molempia on ollut jo sen verran että en mä niitä pelkää vaan itse sitä luikeroa. Sen näkeminen on aina yhtä epämiellyttävää, varsinkin kun ihmisen ja käärmeen kohtaaminen on yleensä sattumaa, johon ei voi mitenkään varautua.

Lähden tästä selaamaan keltaistapörssiä js vaikka joku myisi sellaisen Suzuki PV:n halvalla... :jahas:

Hommaat L kirjaimen muotoisen kepin joka ei nyt ihan ensimmäisenä työnään katkea. Esimerkiksi rikkakihveli syystemistä saa vallanmainion. Tämän jälkeen painat sen kepin juuri käärmeen pään taakse niin ettei liero pääse karkuun ja nappaat kädellä samaisesta kohdasta kunnolla kiinni. Nyt kuljetat lieron jonnekin missä se ei ketään haittaa. Jos haluaa sen pitkän matkan päähän, niin tyynypussi on varsin oiva kuljetus apuväline. Paksut hanskat kouraan jos ei kehtaa paljain käsin ottaa kiinni.
Voin tuon neuvon antaa ihan asiantuntijana kun nuita lieroja on tullut kasvatettua yli 15 vuotta.
Ja todellakin se liero on varmasti enemmän kauhuissaan ihmisestä kuin päinvastoin.
Jos se on pakko tappaa mitä en ymmärrä, niin lyökää kirveellä juuri pään takaa niin eipähän kärsi ainakaan. Ettehän te lopeta omiakaan lemmikkejänne muussiksi hakkaamalla.
En tarkoittanut tätä moraali saarnana, eli ei vedetä herneenpalkoja nekkuun.

PS. Kyyn myrkky on yhtä tehokasta kuin n. 3 ampiaisen. Rantakäärmehän ei ole myrkyllinen ja kummankin puremat sattuvat vähemmän kuin verinäytteen antaminen.

SAVE THE WHALES AND ME!!!

Pehvanssi sanoi:
Hommaat L kirjaimen muotoisen kepin joka ei nyt ihan ensimmäisenä työnään katkea. Esimerkiksi rikkakihveli syystemistä saa vallanmainion. Tämän jälkeen painat sen kepin juuri käärmeen pään taakse niin ettei liero pääse karkuun ja nappaat kädellä samaisesta kohdasta kunnolla kiinni. Nyt kuljetat lieron jonnekin missä se ei ketään haittaa. Jos haluaa sen pitkän matkan päähän, niin tyynypussi on varsin oiva kuljetus apuväline. Paksut hanskat kouraan jos ei kehtaa paljain käsin ottaa kiinni.
Voin tuon neuvon antaa ihan asiantuntijana kun nuita lieroja on tullut kasvatettua yli 15 vuotta.
Ja todellakin se liero on varmasti enemmän kauhuissaan ihmisestä kuin päinvastoin.
Jos se on pakko tappaa mitä en ymmärrä, niin lyökää kirveellä juuri pään takaa niin eipähän kärsi ainakaan. Ettehän te lopeta omiakaan lemmikkejänne muussiksi hakkaamalla.
En tarkoittanut tätä moraali saarnana, eli ei vedetä herneenpalkoja nekkuun.

PS. Kyyn myrkky on yhtä tehokasta kuin n. 3 ampiaisen. Rantakäärmehän ei ole myrkyllinen ja kummankin puremat sattuvat vähemmän kuin verinäytteen antaminen.

SAVE THE WHALES AND ME!!!

Jos olen ymmärtänyt oikein niin rantakäärmeen purema saattaa olla moninkerroin vaarallisempi kuin kyyn, johtuen bakteereista sen luikeron hampaissa.

Soitin Suomen joku käärmeyhdistykseen, ja uskomatonta kyllä mutta kukaan ei ole vielä keksinyt ansaa tai loukkua millä niitä saataisiin kiinni. Pettymys oli suuri :lol2: , PJ vaan toivotteli puhelun loppuun että soittele jos keksit sellaisen. Ilmeisesti sellaiselle olisi käyttöä, muullakin kuin vain minulla.

sss sanoi:
Niinpä niin, et ilmeisesti ymmärtänyt pointtia.

Anteeksi. Olen käsityskyvyltäni rajoittunut ihminen, enkä ymmärrä aikuisen ihmisen pointtia, jossa ollaan heti hävittämässä, tappamassa, liiskaamassa tai rakentamassa ansoja suhteellisen harmittomia luontokappaleita vastaan.

Kuten aikaisemmassa postauksessasi kyselit:
Osaako kukaan antaa vinkkiä millä lailla ne saisi hävitettyä, tapettua, pyydystettyä, liiskattua, ansavinkkejä tms muita hyväksi havaittuja kikkoja?

Käärmepelkoon voisit vaikka koittaa siedätyshoitoa ja käydä katselemassa niiden elbailua lämpimillä kalliolla. Tunnin katselun jälkeen pidät näitä veikeitä pikku luikeroita enemmän tylsinä kuin pelottavina.

En ole hävitysvimmainen...

Dragon sanoi:
Anteeksi. Olen käsityskyvyltäni rajoittunut ihminen, enkä ymmärrä aikuisen ihmisen pointtia, jossa ollaan heti hävittämässä, tappamassa, liiskaamassa tai rakentamassa ansoja suhteellisen harmittomia luontokappaleita vastaan.

Kuten aikaisemmassa postauksessasi kyselit:

Käärmepelkoon voisit vaikka koittaa siedätyshoitoa ja käydä katselemassa niiden elbailua lämpimillä kalliolla. Tunnin katselun jälkeen pidät näitä veikeitä pikku luikeroita enemmän tylsinä kuin pelottavina.

Kuten kirjoitin (ehkä en tarpeeksi selkeästi) mulla ei ole tarvetta tappaa niitä "veikeän tylsiä pikku luikeroita" jos olisi olemassa keino millä ne saa vaivattomasti pyydystettyä, tämän jälkeen heivaisin ne meidän tontilta niin pitkälle kuin pippuri kasvaa. Tosin tällaista ei ole vielä keksitty mutta ehkä minä olen se ensimmäinen. :rock:
Tosin se käärmeheppuli tuomitsi mun laatikkokikan ja sanoi että ne ei kauaa siellä viivy, tulevat kuulemma ylös hurjaa vauhtia. :(

Siedätyshoidolle kohtelias kiitos ei.

Kyllä aikuinen iso pakkotoiston mies kestää helposti jopa keihäskärmeksen pureman, jos on kreatiinikuuri päällänsä. Minäkin monesti metiköissä kuljeksiessa otan kalsongit pois ja istahdan kyykärmespesään ja fiilistelen siinä perse turvoksissa. Kuitenkin kyykäärmeen purema on tenavalle aina todella vaarallinen ja kuten aikaisemmasta sss:n postauksesta ymmärsin että tenavia räpeltää kyseisellä saarella, niin kyllä itsekkin kokeilisin hankkiutua kärmeksistä eroon tavalla kuin tavalla, vaikka kuinka leppoisia otuksia olisivat. :)

Siedätyshoitoa: Olin mökillä saunomassa n5vuotiaana mutsin kanssa. Olin pesemässä hiuksia silmät kiinni, kun mutsi ryntäsi kirkuen ylälauteille. Itsekin menin perässä, kun huomasin, että iso harmaa kyy tuli tullut mukaan saunomaan. :lol2:

Lapio on mun mielestä aika huono käärmeentappoväline. Kirves vielä huonompi. Parhaiten varmaan toimii just sellanen aika ohut ja joustava kepakko, joka kumminkin kestää. Semmosella huitasee reippaasti olantakaa keskelle kärmettä niin lamaantuu/alkaa sätkiä, jolloin on helppo huitasta uudemman kerran. Viimeistelyssä on sitten parempi käyttää vaikka sitä lapiota.
Murkkuja en lähtis saarelleni(jos omistaisin semmoisen) raahaamaan, koska kohta on sitten niidenkin hävittäminen edessä. Enemmin sitten vaikka niitä siilejä.

Mistäs niitä siilejä oikein etsisi ;)

Simppu sanoi:
Lapio on mun mielestä aika huono käärmeentappoväline. Kirves vielä huonompi. Parhaiten varmaan toimii just sellanen aika ohut ja joustava kepakko, joka kumminkin kestää. Semmosella huitasee reippaasti olantakaa keskelle kärmettä niin lamaantuu/alkaa sätkiä, jolloin on helppo huitasta uudemman kerran. Viimeistelyssä on sitten parempi käyttää vaikka sitä lapiota.
Murkkuja en lähtis saarelleni(jos omistaisin semmoisen) raahaamaan, koska kohta on sitten niidenkin hävittäminen edessä. Enemmin sitten vaikka niitä siilejä.

Siitä tulikin mieleen, tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulla paikkaa/puistoa (eikös ne yleensä puistossa lyllertele) missä olisi runsaasti siiliä?

Ens viikon alussa olen saareen menossa ja voisin mukanani viedä muutaman mukavan piikkiselän harvantamaan kantaa. Ainakin on luonnonmukainen tapa... :)

Teemu Mäki sanoi:
Golfkentällä missä pelaan (lähellä Hankoa) on kans ihan kiitettävästi kyitä. Joku 5 näkyny tänä kesänä eikä paljookaa oo ees tullu pelattuu. Broidin kanssa pistellään niitä palasiks. Ainoo huono puoli et mailat sotkeentuu. Myös ilmapistoolilla/kiväärillä on hyvä hoidella käärmeitä, tarvii vaa aika monta kutii.
:jahas:
Lisäisin rauhotettujen eläimien listaan siilin, joten tuskimpa niitä saa kärrätä kesämökeilleen. Eikä saari taida olla luonnollinen asuinpaikka siilille. Onko käärmeen karkottamiseen olemassa mitään elektronisia vempaimia kuten jyrsijöille ja hyttysille? Jos on, niin niitä vaan ympäri tonttia (ei niitä montaa sit tarviikkaa ostaa :rolleyes: ).

On pieniä saaria ja hitusen suurempia saaria...

suortti sanoi:
:jahas:
Lisäisin rauhotettujen eläimien listaan siilin, joten tuskimpa niitä saa kärrätä kesämökeilleen. Eikä saari taida olla luonnollinen asuinpaikka siilille. Onko käärmeen karkottamiseen olemassa mitään elektronisia vempaimia kuten jyrsijöille ja hyttysille? Jos on, niin niitä vaan ympäri tonttia (ei niitä montaa sit tarviikkaa ostaa :rolleyes: ).

Ei tarvii montaa ei, tontin koko on 2 hehtaaria... :rolleyes:

Mun käsityskyky loppui, "saari ei ole luonnollinen asuinpaikka siileille"... on olemassa pieniä saaria ja sitten on olemassa suuria saaria...eihän toi meidän saari mikään uusiseelanti tai UK ole mutta kyllä sillä kokoa on noin 500 hehtaaria että kyllä sinne muutam siili varmasti mahtuu asumaan...kyllä niitä aina asilloin tällöin vastaan tuleekin mutta ei näköjään riittävästi. Päätellen käärmeiden määrästä.
jos näette tavallista kynäniskaa hitusen rotevamman vaalean kundin tonkimassa viikonloppuna pääkaupunkiseudun puistoja niin ei tarvitse ihmetellä, SSS vaan on siilijahdissa. :D

Siili on tosiaankin rauhoitettu eläin eikä sitä saa siirtää.
Ja alan winettämään mitä tommihin juttuihin tulee. Sydäntä sinulla ei ole, tuskin järkeäkään liiemmin. Kai tiedät kuitenkin syyllistyväsi rikokseen josta voidaan tuomita 2 vuotta vankeutta?

Ainoa peruste tosissaan noiden "murhaamiselle" on lapset tai kotieläimet esim. koirat........
Ei kyy sentään mikään musta mamba ole ;-)

suortti sanoi:
Onko käärmeen karkottamiseen olemassa mitään elektronisia vempaimia kuten jyrsijöille ja hyttysille? Jos on, niin niitä vaan ympäri tonttia (ei niitä montaa sit tarviikkaa ostaa :rolleyes: ).
Onhan näitä kärmeksille tarkoitettuja kärmes-suitsukkeita, joita pistetään palamaan kesämökin terassille ja pöydille. Kärmeslätkä on ehkä kaikkein yleisin kärmeksien karkoittamiseen tarkoitettu väline. Näitä lätkiä saa normaaleina ja muistaakseni 9 voltin paristolla toimivina, joka on hieman tennismailaa muistuttava vempain. Kärmestä lyödessä kuuluu vaan ssssh ja pfiuhh kun 9 voltaatzia höyrystää kärmeksen verkon läpi jättäen vaan siivet lattialle.
Aika yleisesti on myös käytöissä näitä kärmesloukkuja joihin laitetaan juustonpala syötiksi ja kun kärmes menee haukkaamaan juustoa niin kuuluu vaan släm ja kärmes on jousen välissä puristuksissa kuin kynis kassajonossa ja juustokin on koskematta viinirypäleiden vieressä.
Sitten on vielä näitä voiteita joita laitetaan iholle ja sen pitäisi estää kärmesten lentäminen iholle ja estää myös kärmesten veren imemisen.
Kärmeshattu on kanssa niinq in juttu ja jos mökillä lentää kärmeksiä paljon ilmassa niin on tosi must pitää verkkohattu päässä ja näyttää kieltä ja kitarisoja verkkoon törmäileville kärmeksille. :jahas:

Mun kaveri pyydysti pienempänä kyyn pulloon.Heilutteli vain sormea pullon ja kyyn välissä,kun kyy hyökkäsi niin sormi pois pullon edestä ja käärme meni pulloon ja korkki kiinni.:hyper: Voin kysyä paljo se ottaa maksua yhden käärmeen pyydystämisestä.:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom