Apua kokeneemmilta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Hieman :offtopic: Gillyanne & muut; syön aamupalaksi puuroa samoin kuin alkuperäinen kysyjä (1dl kaurahiutaleita), maitoa (2dl) ja 1rkl mantelimurskaa. Kaikki aina kehottaaa lisäämään tähän raejuustoa tai rahkaa lisäprotskujen toivossa. Tossa kuitenkin mun laskujen mukaan on ainakin 10g protskuja (ilman että mantelin lasketaan mukaan). Ehkä tilanne ei ole ihan optimi muta ihan ok mun mielestä. Päivän yhteenlaskettu protskumäärä on kuitenkin riittävästi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Gwyneth sanoi:
Hieman :offtopic: Gillyanne & muut; syön aamupalaksi puuroa samoin kuin alkuperäinen kysyjä (1dl kaurahiutaleita), maitoa (2dl) ja 1rkl mantelimurskaa. Kaikki aina kehottaaa lisäämään tähän raejuustoa tai rahkaa lisäprotskujen toivossa. Tossa kuitenkin mun laskujen mukaan on ainakin 10g protskuja (ilman että mantelin lasketaan mukaan). Ehkä tilanne ei ole ihan optimi muta ihan ok mun mielestä. Päivän yhteenlaskettu protskumäärä on kuitenkin riittävästi.

10 grammaa proteiinia on ainakin minun mielestäni liian vähän. Jotain proteiinipitoista ruokaa voisit lisätä aamupalalle niin, että proteiinin määräksi tulisi ainakin 30g. Itselläni proteiinia on aamupalalla yleensä jopa ~45 grammaa.

edit. Yleensä suositellaan, että aamun ensimmäisellä ja illan viimeisellä aterialla tulisi saada eniten proteiinia ja muilla aterioilla vähän vähemmän tasaisesti pitkin päivää.

-isoksi- sanoi:
Jostain olen joskus lukenut että elimistöön ei kerralla pysty imeytymään kuin joku 15-20g proteiinia?? Voi olla ihan huuhaatakin..

Saman olen lukenut minäkin, en vaan muista missä tai milloin...

-isoksi- sanoi:
Jostain olen joskus lukenut että elimistöön ei kerralla pysty imeytymään kuin joku 15-20g proteiinia?? Voi olla ihan huuhaatakin..

Huuhaata, mm. herrat Hulmi ja Manninen ovat kumonneet tämän harhaluulon moneen otteeseen tuolla yleisellä puolella.

Moi Punttimimmit,

mulla on kolmesti viikossa myöhäinen pelivuoro (lätkää/salibandya), mikä tarkoittaa sitä, että syön päivällisen n.klo 17 ja treeneistä palaan kotiin n. klo 22, joskus vasta 23 jälkeen. Mitä kannattaisi siis ennen nukkumaanmenoa syödä? Kun puhutaan, että illalla pitäisi välttää hiilareita, mutta toisaalta treenin jälkeen niitä olisi tärkeää saada? Tuohon aikaan ei viitsi enää mitään alkaa kokkaamaan (munakasta tms.) ja täältä puolen maapalloa ei löydy maitorahkaa :( Pelkällä palautusjuomalla herään aamuyöstä kiljuvaan nälkään.

pohjomi sanoi:
Moi Punttimimmit,

mulla on kolmesti viikossa myöhäinen pelivuoro (lätkää/salibandya), mikä tarkoittaa sitä, että syön päivällisen n.klo 17 ja treeneistä palaan kotiin n. klo 22, joskus vasta 23 jälkeen. Mitä kannattaisi siis ennen nukkumaanmenoa syödä? Kun puhutaan, että illalla pitäisi välttää hiilareita, mutta toisaalta treenin jälkeen niitä olisi tärkeää saada? Tuohon aikaan ei viitsi enää mitään alkaa kokkaamaan (munakasta tms.) ja täältä puolen maapalloa ei löydy maitorahkaa :( Pelkällä palautusjuomalla herään aamuyöstä kiljuvaan nälkään.
Ehdottomasti jotain kunnon ruokaa napaan ennen nukkumaanmenoa. Ei ihme, jos heraat nalkaan, silla palautusjuoman energia menee heti kayttoon kun kroppa alkaa palautumaan treenista! Sinuna soisin palautusjuoman jalkeen jotain hidasta hiilaria (vaikkapa kaurapuuroa+rasvoja lesitiinista, tulee nopeasti mikrossa) ja sen kanssa jotain hitaasti imeytyvaa proteiinia, esim. raejuustoa tai vaikka kalkkunaleiketta. Kylla treenin jalkeen pitaa saada hiilaria koneeseen, oli aika mika hyvansa. Treenin jalkeinen ateria on aamupalan lisaksi se paivan toinen erittain tarkea ateria!

ravintoarvo prosentit päivän syömisistä??

noudatatteko syömisessä jotain prosentteja, esim. 33,3%protskuu, 33,3%hiilarii, 33,3%rasvaa / päivä tms..?? Vaihtuuko ne riippuen onko sali-/vapaa-/airobinen päivä, dietti/tavallinen?? Kiitos jos vielä jaksatte vastailla.. :worship:

Zone-sarja -42%
Varmaan vaihtelee tosi paljon täällä punttimimmien keskuudessakin. Mä en yleensä kauheasti vahtaa syömisiä, mutta nyt on ruokapäiväkirjakausi menossa, joten prosentit ilmestyvät ruudulle joka ilta. :) Lähinnä suunnittelen siis iltapalan sen mukaan, mitä on aiemmin päivällä tullut syötyä (ja mitä tekee mieli...).

Ihan peruspäivänä mun prosentit on hh/p/r suunnilleen 55/25/20, vähän parempana päivänä lähempänä zone-systeemiä (josta ei tosin ole sen kummemmin mitään hajua) eli 40/30/30. Mä en tee suurtakaan eroa treenipäivän ja lepopäivän välillä. Protskua tulee joka tapauksessa noin 90-120 päivässä (harvakseltaan enemmän/ vähemmän) eli vähintään 1,5g/painokilo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yleensä tulee syötyä päivittäin samat grammamäärät hiilareita, proteiinia ja rasvaa. Ja suhteet muuttuu tavoitteesta riippuen, esim. nyt kuukausi menty ns. "diettiin valmistavalla jaksolla" tosi korkeilla hiilareilla ja kun dietti alkaa niin hiilareita karsitaan reippaalla kädellä ja proteiinia lisätään. Nämä määrät tulee aika automaattisesti syötyä, kun pitää vähän aikaa ruokapäiväkirjaa ja laskee kaikki kalorit/hh/p/r-suhteet.

Suosittelen pitämään ruokapäiväkirjaa ja itse oon väsännyt kätevän excel- taulukon kcal/hh/p/r laskemiseksi. Eli taulukkoon kaikki ruoka-aineet ravintosisältöineen, mitä tavallisesti syö. Yksinkertainen laskentaohjelma, johon syöttää vain ruoka-aineen ja syödyt grammamäärät, niin ohjelma laskee kaikki valmiiksi. Helpottaa tosi paljon laskemista, johon muuten vois mennä tosi kauan. Taulukolla on myös helppo suunnitella tulevia ruokailua, koska laskeminen on nopeaa. Suosittelen kokeilemaan! Vaatii ensin pientä näpertelyä, mutta valmiissa taulukossa laskeminen hoituu ihan copy ja paste toiminnoilla ja grammat syöttäen.

Latest posts

Back
Ylös Bottom