Täältä löytyy myös enemmän ongelmia kuin laki sallii... En ole aloittajan tavoin alipainoinen, vielä. Olen 27v nainen ja painan nyt n. 67kg ja pituus 181cm. Vielä vuosi sitten olin lievästi ylipainoinen enkä käynyt salilla. Nykyään treenaan 4-5krt/vko pelkästään salilla tavoitteena kiinteä kroppa ja jonkinlainen peppu!
Mutta siis, rajoitan syömistäni nykyään todella rajusti, mutta olen tietoisesti ottanut käyttöön herkkupäivän joka toinen lauantai. En syö leipää/eineksiä/makeisia yms muuten, mutta herkkupäivinä voi upota uskomaton määrä ruokaa. En tunne enää kylläisyyttä, herkkujen mussuttaminen aiheuttaa suoraan kivun. Ja lisäksi järjettömän turvotuksen, pulssin voimistumisen, kylmää hikoilua, ahdistusta... Onneksi joka kerta onnistun ahmimaan ehkä hieman vähemmän, mutta ihan liikaa silti. Paino nousee aina turvotuksen ansiosta, mutta laskee parissa päivässä.
Tahdon pudottaa yhä n. 2kg (olen sanonut näin ennenkin, ensimmäinen hiljainen tavoite oli 70kg, mutta uskoin näyttäväni jo ihan kivalle, jos painaisin 75kg. Näin ei ollut ja tavoite 70kg kun tuli puntariin niin vieläkään se ei riittänyt ja ajattelin, että vielä pari kiloa täytyy lähteä. Ja taas ajattelen näin...), jotta saisin oikeasti kiinteän vatsan sekä sisäreidet. Käsivarsissakin on vielä pienet "allinjämät". Olen vain ruumiinrakenteeltani jotenkin tosi ruma. Leveät hartiat ja kapea lantio, rasvojen kadottua myös rinnaton, mutta pömppis on ja pysyy. Silmä näkee "ison pömppiksen", mutta järki sanoo, ettei se voi olla kovin valtaisa, jos vyötärön kapein kohta on 66cm ja lantio 85cm. Mutta järki häviää tämän ottelun ja olen mielestäni yhä liian läski.
En ole ihan satavarma, miksi edes kommentoin tähän mitään, mutta jotenkin äimistyin ihmisten "valtavista" kalorimääristä.
Itse syön seuraavasti:
Aamu
30-40g kaurahiutaleita puuroksi (veteen)
100g marjoja (usein pihtaan ja jätän esim 80 grammaan, ja siis todella punnitsen grammalleen)
100g rasvatonta, maustamatonta jogurttia/vähärasvaista raejuustoa
lisäksi lesitiinitabletti, omega 3 tabletti, joiden annostus purkin mukaan on 3/pvä, mutta ajattelen säästäväni siinä vähän kaloreita kun otan vain yhden, monivitamiini, foolihappo+rauta ja kalsium+D
Lounas
100g kanaa/kalaa/lihaa
vapaasti kaikkia kasviksia ja salaattia
treenipäivinä 65g kaurahiutaleita/210g bataattia
toisinaan max 50g avocadoa
Välipala
3-6 valkuaista
100g marjoja tai salaattia riippuen missä muodossa syön valkuaiset
Päivällinen, treenin jälkeinen ateria
Lepopäivinä sama kuin treenipäivien lounas, mutta ilman rasvaa. Treenipäivinä 90g kaurahiutaleita/280g bataattia.
Iltapala
3-6 valkuaista
50g marjoja
Treenin jälkeen palautusjuoma tai proteiinipatukka.
Pihistelen mielelläni hiilareissa, uskottelen itselleni, että se on tarpeellista varsinkin, jos juon sokerittoman energiajuoman, joka sisältää 23kcal. On niin kovin rentouttavaa istahtaa töiden jälkeen penkille kylmän juoman ja savukkeen kera. Tiedän, ettei tupakointi ole kovin hieno idea, mutta polttamieni savukkeiden määrä on välillä 0-10/pvä ja useita nollapäiviä, joten en ole myöskään addiktoitunut. Kunhan ns huvikseni... Mutta siis joo, jotenkin kauhulla olen lukenut näitä juttuja, joissa muut naiset syö yli 2000kcal lihomatta! :O Itse kuvittelen lihovani välittömästi, jos syön 10g liikaa kanaa ja suorastaan räjähtäväni läskiksi, jos se 10g on jotain hiilaria. Ristiriitaista eikö totta? Huomioiden alussa kirjoittamani herkkupäivät...